myszap Napisano 7 Listopad 2008 Napisano 7 Listopad 2008 Witam Mam problem z zaokraglaniem krawedzi w stworzonej bryle. Stworzylem ksztalt za pomoca line oraz uzylem modyfikator Extrude, w ten sposob stworzylem interesujaca mnie bryle. zdj.1 http://img47.imageshack.us/img47/3161/clipboard03oa6.jpg teraz chcialbym zaokraglic widoczne z przodu kanty, ale tu moj problem nie wiem w jaki sposob to zrobic :[ Probowalem dwoma sposobami: 1. pocialem poligon za pomoca "Quick slice" nastepnie uzylem modyfikatora "meshsmooth" w efekcie uzyskalem zaokraglone rogi, ale nie wygladaja najlepiej nawet beznadziejnie zd.2 http://img47.imageshack.us/img47/73/87448279nm3.jpg 2. zaznaczylem Edge "troche by to trwalo jak bylaby bardziej skaplikowana bryla" zd.3 http://img206.imageshack.us/img206/3581/72058179fa7.jpg nastepnie uzylem funkcji Chamfer zdj.4 http://img47.imageshack.us/img47/2054/98479805vx8.jpg oraz modyfikatora meshsmooth w efekcie uzyskalem zdj5. http://img205.imageshack.us/img205/241/66986826mq2.jpg jest takze beznadziejnie :[ na tym moje pomysly sie skonczyly :/ prosze o jakas podpowiedz jak moge uzyskac zadowalajacy efekt zaokraglenia takich bryl "stworzonych w sposob line+ extrude". pozdrawiam
kindlar Napisano 7 Listopad 2008 Napisano 7 Listopad 2008 Jakbyś popatrzył kilka postów niżej kolega też miał ten problem http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=54259.
mirach Napisano 7 Listopad 2008 Napisano 7 Listopad 2008 Zamiast meshsmooth zrob pare razy chamfer i ustaw dobrze smoothgrupy. Z taka siatka nic dziwnego ze meshsmooth zle dziala.
myszap Napisano 7 Listopad 2008 Autor Napisano 7 Listopad 2008 tak sie sklada ze te kilka postow nizej to tez moj post :] tylko tam interesowal mnie konkretny przyklad ktory, rzeczywiscie zostal rozwiazany przez jednego z naszy kolegow :] w tym problemie berdziej interesuje mnie konkretna zasada w jaki sposob mozna zaokraglic kanty w roznych przypadkach z zastosowaniem line+ extrude. Mirach moglbys mi przyblizyc jak mam zrobic "ustaw dobrze smoothgrupy"
Rekomendowane odpowiedzi