Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszytkich.

Na początek powiem, że korzystałem juz z google, to forum przeszukwiałem i nigdzie nie potrafiłem znaleść odpowiedzi na mój problem.

Mianowicie: mam otekturowaną bryłę. Eksportuję ją do formatu 3ds. Po eksporcie całkowicie utraca sie mapowanie tekstur. Wrzucana jest cała bitmapa na płaszczyne. Nie mam pojęcia już gdzie szukać rozwiązania. Proszę o pomoc.

Załączam dwa screeny:

Przed:

przedimportembm3.th.jpgthpix.gif

 

Po:

poimporciekv5.th.jpgthpix.gif

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To ktoś używa jeszcze tego archaicznego formatu ? Daj sobie spokój z .3ds, rozwiązaniem twoich problemów będzie np. użycie .obj

Napisano

Potrzebowałbym użycia raczej formatu 3ds. Przyjmijmy jednak OBJ. Bawiłem się z tym exportem trochę i albo tracę całkowicie tekstury albo jest dokładnie ta sama sytuacja. Kombinacji przy ustawieniach już trochę wykonałem, sam już nie pamiętam. Co jak ustawić?

 

exportot6.th.jpgthpix.gif

Napisano

Powinien wystarczyć haczyk przy Texture Coordinates.

Same tekstury mogą się stracić, ale mapowanie zostanie, i jak na nowo wrzucisz bitmapę na model to będzie dobrze zmapowana.

 

Ewentualnie żeby się nie traciły tekstury, możesz spróbować zrobić haczyk przy Use Materials i Create Materials Library, a w tamtym okienku przy Export Maps. Nie wiem czy to zadziała bo nie próbowałam. (Samo mapowanie zadziała na pewno).

Napisano

hm, a collapsujesz modyfikatory uv przed exportem? moze tutaj pies pogrzebany? :]

Napisano

Collapsuje i nie collapsuje, kombinowałem już na wszystkie sposoby :/

 

Z eksportem do OBJ też problem, robiłem tak jak sugerowała Ania.

 

Ale dzięki...

Napisano

A nie masz czasem uvw innego niz 1? bo jeśli tak to będziesz miał problem. Jeżeli nie, to przyczyna jest mroczna - nigdy nie miałem problemu z uvw 1 przy exporcie do 3ds albo obj.

Napisano

Problem rozwiązany, okazuje się, że przy nakładaniu tekstur (a w zasadzie wyboru konkretnego elemntu z bitmapy) używałem 'Specify Cropping/Placement' zamiast Unwarp UVW. Niepotrzebny temat niestety :/ Ale dzięki za rady....

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności