stern Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Czy da się jakoś w automatyczny sposób przerobić wiele meshów z różnymi materiałami w jeden mesh z materiałem Multi/Sub-Object ? Mam gotowy model ściągnięty z netu w formacie 3ds. Jest to model samochodu z wstępnie nadanymi jakimiśtam materiałami. Chciałbym podmienić te materiały na swoje własne - ale wymaga to żmudnej procedury znajdowania obiektów z nadanymi poszczególnymi materiałami - raz, że nigdy nie jestem pewien, czy pozmieniałem już wszystko, dwa, że zajmuje mi to masę slotów w Material Editorze. Natomiast meshe z nadanym Multi-sub są cholernie wygodne - są ładnie wylistowane i jest do nich łatwy dostęp. Any ideas?
Levus Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Da się, każdy mesh skonwertuj w tryb editable poly, przeskocz w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie poly i przypisz material ID, dla każdego inny. Następnie attachuj wszystkie meshe w jeden i nadaj mu material sub-object. Każda cyfra sub-materiału będzie odpowiadać konkretnemu ID. EDIT: (albo): Jeśli już każdy z meshy ma materiał to po prostu je zatachuj w jeden i pobierz materiał do material editora, okaże się, że jest to submaterial. Przynajmniej tak powinno być:)
stern Napisano 30 Listopad 2008 Autor Napisano 30 Listopad 2008 Da się, każdy mesh skonwertuj w tryb editable poly, przeskocz w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie poly i przypisz material ID, dla każdego inny. Moment - to pachnie ręczną dłubaniną. Ja już mam ~100 meshy, w nich ~4k poligonów z przypisanymi materiałami - i tylko chcę się po tym wygodnie poruszać. Szukam rozwiązania automatycznego. Jeśli już każdy z meshy ma materiał to po prostu je zatachuj w jeden i pobierz materiał do material editora, okaże się, że jest to submaterial. Przynajmniej tak powinno być:) No właśnie jeśli te obiekty zgrupuję, to pipetka pobiera mi któryś z materiałów (z tego mesha, na który kliknę) - a nie wszystkie. Chyba, że masz na myśli coś innego niż komendę "Group"...
Levus Napisano 30 Listopad 2008 Napisano 30 Listopad 2008 Oczywiście że nie group! Attach w menu editable poly. Klikasz w jeden mesh i w menu modify -> editable poly znajdziesz przycisk attach:) Jak klikniesz w kwadracik obok niego będziesz mógł attachować z listy. Po zattachowaniu otrzymasz jeden mesh, a nie grupę meshy. powodzenia! Dygresja: Pozatem używanie grup wpływa na wydajność sceny, to tak przy okazji. Najlepiej zamiast grupować i później rozgrupowywać obiekty, używać layersów albo selection set-ów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się