Skocz do zawartości

wiele meshów+materiałów -> jeden Multi/Sub


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy da się jakoś w automatyczny sposób przerobić wiele meshów z różnymi materiałami w jeden mesh z materiałem Multi/Sub-Object ?

 

Mam gotowy model ściągnięty z netu w formacie 3ds. Jest to model samochodu z wstępnie nadanymi jakimiśtam materiałami. Chciałbym podmienić te materiały na swoje własne - ale wymaga to żmudnej procedury znajdowania obiektów z nadanymi poszczególnymi materiałami - raz, że nigdy nie jestem pewien, czy pozmieniałem już wszystko, dwa, że zajmuje mi to masę slotów w Material Editorze. Natomiast meshe z nadanym Multi-sub są cholernie wygodne - są ładnie wylistowane i jest do nich łatwy dostęp.

Any ideas?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Da się, każdy mesh skonwertuj w tryb editable poly, przeskocz w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie poly i przypisz material ID, dla każdego inny.

 

Następnie attachuj wszystkie meshe w jeden i nadaj mu material sub-object.

Każda cyfra sub-materiału będzie odpowiadać konkretnemu ID.

 

EDIT: (albo):

 

Jeśli już każdy z meshy ma materiał to po prostu je zatachuj w jeden i pobierz materiał do material editora, okaże się, że jest to submaterial.

Przynajmniej tak powinno być:)

Napisano
Da się, każdy mesh skonwertuj w tryb editable poly, przeskocz w tryb edycji poly, zaznacz wszystkie poly i przypisz material ID, dla każdego inny.

Moment - to pachnie ręczną dłubaniną. Ja już mam ~100 meshy, w nich ~4k poligonów z przypisanymi materiałami - i tylko chcę się po tym wygodnie poruszać. Szukam rozwiązania automatycznego.

 

Jeśli już każdy z meshy ma materiał to po prostu je zatachuj w jeden i pobierz materiał do material editora, okaże się, że jest to submaterial.

Przynajmniej tak powinno być:)

No właśnie jeśli te obiekty zgrupuję, to pipetka pobiera mi któryś z materiałów (z tego mesha, na który kliknę) - a nie wszystkie.

Chyba, że masz na myśli coś innego niż komendę "Group"...

Napisano

Oczywiście że nie group!

 

Attach w menu editable poly. Klikasz w jeden mesh i w menu modify -> editable poly znajdziesz przycisk attach:) Jak klikniesz w kwadracik obok niego będziesz mógł attachować z listy.

 

Po zattachowaniu otrzymasz jeden mesh, a nie grupę meshy.

 

powodzenia!

 

Dygresja: Pozatem używanie grup wpływa na wydajność sceny, to tak przy okazji. Najlepiej zamiast grupować i później rozgrupowywać obiekty, używać layersów albo selection set-ów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności