Jump to content

stern

Members
  • Posts

    34
  • Joined

  • Last visited

stern's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputation

  1. Od jakiegoś czasu już można -Autodesk przegrał proces w Niemczech i musiał zdjąć ograniczenie w obrocie wtórnym.
  2. Czy mógłbym prosić kogoś z nowszym max'em i vray'em o kilka screenów pokazujących jak jest zbudowany ten materiał od xoio-air? Coś jest jeszcze poza materiałem (jakiś VrayDisplacement)? Próbuję to odtworzyć w mentalu i nijak nie potrafię się zbliżyć oryginału. Sam zestaw map jest dość nietypowy) Sam pliku nawet nie otworzę (Max 2009).
  3. Bercon maps były dostępne za darmo od dawna... Ale może teraz ktoś napisze wersję kompatybilną z Mentalem, bo autor sobie odpuścił.
  4. O ile dobrze rozumiem, to w maxie jest tak, że albo w opcjach renderu ustawię sobie "render output" na jakąś sztywną ścieżkę, i wtedy przy każdym renderze dostają pytanie o nadpisanie pliku, albo zapisuję ręcznie z frame buffer'a, ale wtedy muszę za każdym razem wklepywać nazwę pliku, wybierać format i opcje dla danego formatu. Czy jest jakiś skrypt/automat, który kazałby maxowi zapisywać wyrenderowane obrazki w raz zadanym formacie i z kolejnymi numerami (ew. z datą i godziną) w nazwie pliku? A gdyby jeszcze w nazwie mogłaby być nazwa pliku *.max i nazwa kamery/viewportu - to już wogóle byłby ideał.
  5. Moment - to pachnie ręczną dłubaniną. Ja już mam ~100 meshy, w nich ~4k poligonów z przypisanymi materiałami - i tylko chcę się po tym wygodnie poruszać. Szukam rozwiązania automatycznego. No właśnie jeśli te obiekty zgrupuję, to pipetka pobiera mi któryś z materiałów (z tego mesha, na który kliknę) - a nie wszystkie. Chyba, że masz na myśli coś innego niż komendę "Group"...
  6. Czy da się jakoś w automatyczny sposób przerobić wiele meshów z różnymi materiałami w jeden mesh z materiałem Multi/Sub-Object ? Mam gotowy model ściągnięty z netu w formacie 3ds. Jest to model samochodu z wstępnie nadanymi jakimiśtam materiałami. Chciałbym podmienić te materiały na swoje własne - ale wymaga to żmudnej procedury znajdowania obiektów z nadanymi poszczególnymi materiałami - raz, że nigdy nie jestem pewien, czy pozmieniałem już wszystko, dwa, że zajmuje mi to masę slotów w Material Editorze. Natomiast meshe z nadanym Multi-sub są cholernie wygodne - są ładnie wylistowane i jest do nich łatwy dostęp. Any ideas?
  7. Problem: nie da się zmusić VRAYa do renderingu sieciowego. Postaram się jaknajdokładniej opisać objawy: Dwa komputery: 1. klient: FUNIO, system: XP Pro PL SP2 32-bit Autodesk VIZ 2008 NLM vray_adv_150SP2_max2008_x86 zainstalowany jako "Workstation-Full" komputer FUNIO jest serwerem licencji zarówno dla VIZa, jak i dla VRAYa (oba serwery licencji działają bez zarzutu) 2. renderslave: MALEDIWY, system:XP Pro PL SP2 32-bit Autodesk VIZ 2008 NLM vray_adv_150SP2_max2008_x86 zainstalowany jako "Render Slave" plik vrayspawner.ini na miejscu Po uruchomieniu VRAYspawner'a na komputerze 2 (MALEDIWY) na chwilę odpala się zminiamlizowane okno 3dsviz'a o tytule "Untitled", w Task Managerze pojawia się proces 3dsviz.exe zajmujący najpierw nawet paręset MB ramu i do 45% czasu procesora. Tak to trwa przez jakiś czas, okno próbuje się maksymalizować (widać zarys toolbarów), a później na powrót minimalizować. Czasem po około 30sekundach zminimalizowane okno VIZa znika, a proces 3dsviz.exe zostaje zajmując 30MB pamięci i 0% czasu procesora. Czasem dzieje się tak dopiero po kilku minutach. Cały czas, od początku pojawia sie też proces vrayspawner90.exe, zajmujący ok 4MB ramu, i 0% mocy procesora, ma też swoją ikonkę w trayu. Firewalle na obu komputerach wyłączone, antywirusy na próbę też. Komputery w sieci nawzajem się widzą. Na obu komputerach używane konta maja uprawnienia administratorów. Backburner działa we wszystkich konfiguracjach (FUNIO jako host, MALEDIWY jako serwer, odwrotnie też). Vray liczony na jednej maszynie też działa idealnie. Miał ktoś podobny problem? Ma ktoś jakiś pomysł?
  8. Zestaw Autodesk VIZ 2008 + Vray 1.50 Wszystko działa pięknie poza renderingiem rozproszonym pod VRAy-em (Backburner działa). Próbowałem uruchomić serwery na trzech różnych kompach - i nie działa pod żadnym. -Vray zainstalowany jedynie jako serwer (a nie jako full workstation). -Plik vrayspawner.ini jest tam, gdzie powinien być. -Po uruchomieniu Start>Programy>Chaos Group>V-Ray for 3dsmax>Distributed rendering>Launch V-Ray DR spawner okno VIZa na chwilę odpala się, po czym znika (według helpa powinien pozostać jako zminimalizowany - ale może źle to rozumiem) -Proces Vrayspawner90.exe w Task managerze jest widoczny, obok zegara widać jego ikonkę. No i mam dwa pytania: 1. Co można by z tym zrobić? 2. Jak powinien wyglądać komp z uruchomionym spawnerem, czekający na polecenie? Co powinno być na liście procesów, co powinno być widoczne w tray'u?
  9. Na razie mój workflow wygląda tak: rzeźbienie modelu w AutoCADzie, import do 3ds VIZ i render brazilem 1.0. Modelowania w VIZie nie używam wcale, jedynie nadaję materiały i ustawiam światła (lub wymodelowanym w AutoCADzie obiektom nadaję świecenie). Brazila też używałem jak cepa :-) No a teraz zamierzam porzucić "studenckie" wersje oprogramowania i szukam : 1. zamiennika dla 3ds VIZ - czyli programu, który pozwoli importować nawet bardzo duże dwg lub dxf, ewentualnie zrobić "invert normals" i nadać materiały. 2. silnika renderującego, na który będę mógł to wypuścić. Soft musi być tani lub najlepiej darmowy (także do zastosowań komercyjnych). Co możecie polecić?
  10. używaj arealights zamiast ¶wiateł punktowych
  11. excuse me, a to nie jest po prostu jpeg o potwornej kompresji??
  12. stern

    Ktory render

    mam windŕ 98 i brazil 1.0 na niej chodzi wiem, ┐e splutterfish uwa┐a inaczej, ale nic nie poradzŕ - chodzi i ju┐
  13. stern

    3DSMAX i filmy

    Z MAXa 4.2 i After Effects
  14. niektˇre monitory maj▒ wejÂcie USB, mo┐e tŕdy da radŕ? Ale jak to skonfigurowaŠ i czy to wogˇle mo┐liwe nie mam pojŕcia. A dwa monitory to rewela, naprawdŕ polecam
  15. Bo widzisz je \"od ty│u\". Zrˇb im (tym, ktˇrych nie widzisz) \"flip normals\", lub w renderze daj \"force 2-sided\", ewentualnie \"2-sided\" we w│aÂciwoÂciach materia│u. pozdrowienia
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy