Skocz do zawartości

Przezroczystość


Adramel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z uzyskaniem przezroczystość która by zanikała. Postawiłem sobie dużego boxa, w jego środku przez całą wysokość wrzucam cylinder, tak by ten przechodził prawie na wylot przez boxa. W ustawiłem Opacity z mapą Falloff ustawioną na Object. O ile przy kulce jakoś to działa, czyli w najgrubszym miejscu kuli przezroczystość zaniaka, to przy boxie w ogóle.

Jak zrobić by cylinder stopniowo znikał w boxie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Po pierwsze to nie widać jak wielki jest ten box. Po drugie to nie wiem jakie mapowanie było użyte. Możesz mieć np. na ściance górnej tylko czarny kolor i dlatego nie widzisz różnicy.

 

Box jest duży(szeroki), ale płytki. Tylko pare procent poniż cylindra. Mapowania nie użyłem, czyli jest standardowe dla boxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie wiesz jak to wszystko działa. Na kulce było dobrze bo zmieniały się kąty między kierunkiem patrzenia a normalną płaszczyzny i miałeś mnóstwo ścianek. Te prostopadle ustawione do kamery były przezroczyste zgodnie a te bliskie 90stopni nieprzezroczyste, lub odwrotnie w zależności jaką miałeś krzywą. Box miałeś ustawiony tak że te ścianki miały podobne kąty między kierunkiem patrzenia a ich normalną.

Nie wiem czy coś zrozumiałeś z tego co napisałem ale na twoim miejscu zrobiłbym płaszczyznę i w opacity dał gradienta który mozesz o wiele bardziej kontrolować bo przynajmniej podgląd możesz sobie włączyć i kontrolować co ma być niewidoczne a co ma zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie wiesz jak to wszystko działa. Na kulce było dobrze bo zmieniały się kąty między kierunkiem patrzenia a normalną płaszczyzny i miałeś mnóstwo ścianek. Te prostopadle ustawione do kamery były przezroczyste zgodnie a te bliskie 90stopni nieprzezroczyste, lub odwrotnie w zależności jaką miałeś krzywą. Box miałeś ustawiony tak że te ścianki miały podobne kąty między kierunkiem patrzenia a ich normalną.

Nie wiem czy coś zrozumiałeś z tego co napisałem ale na twoim miejscu zrobiłbym płaszczyznę i w opacity dał gradienta który mozesz o wiele bardziej kontrolować bo przynajmniej podgląd możesz sobie włączyć i kontrolować co ma być niewidoczne a co ma zostać.

 

To nie zadziała. Potrzebuje przezroczystości po głębokość, na plane będzie mieć jedną przezroczystośc, z powodu braku głębokości. Na box gradniet w opacity też się nie sprawdza. Jak to zrobić by ten cylinder stopniowo zanikał? Nie mam pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to daj przezroczystość na cylinder

Renderer to oczywiście defautowy scanline.

Przeźroczystość na cylinder odpada, bo w zamaśle to była tylko ilustracje problemu. W pełnej wersji to ma być wyspa na morzu, która zanika w wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobione tak jak pisałem

Mogę prosić o scene na meila [email protected] ?

Edit

Albo chociaż jakis opis jak to zrobić. Bo przecież same nałożenie gradientu na plane nic nie daje, nie załatwi to sprawy głębokości... Zmiana mapowania na planarne ale odkręcone o 90stopni nic nie daje. Po boxie też nie. Wiec jak to zrobiłeś?

Edytowane przez Adramel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujecie jak konie pod góre :). Widzę że scanline'a to juz nikt nie pamięta W materiale wody, który ma być ustawiony jako raytrace, w extended parameters -> advanced transparency macie density z opcjami coloringu i fogingu względem głębokości. Dodatkowym plusem jest to że w animce jak na przykład zechcemy zanurzyć się w wodzie to nie trzeba będzie kombinować jak pozbyć się falloffa z obiektu i skleić to do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujecie jak konie pod góre :). Widzę że scanline'a to juz nikt nie pamięta W materiale wody, który ma być ustawiony jako raytrace, w extended parameters -> advanced transparency macie density z opcjami coloringu i fogingu względem głębokości. Dodatkowym plusem jest to że w animce jak na przykład zechcemy zanurzyć się w wodzie to nie trzeba będzie kombinować jak pozbyć się falloffa z obiektu i skleić to do kupy.

Fenomenalnie!!! Wielkie dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności