Napisano 1 Grudzień 200816 l Witam Mam problem z uzyskaniem przezroczystość która by zanikała. Postawiłem sobie dużego boxa, w jego środku przez całą wysokość wrzucam cylinder, tak by ten przechodził prawie na wylot przez boxa. W ustawiłem Opacity z mapą Falloff ustawioną na Object. O ile przy kulce jakoś to działa, czyli w najgrubszym miejscu kuli przezroczystość zaniaka, to przy boxie w ogóle. Jak zrobić by cylinder stopniowo znikał w boxie?
Napisano 1 Grudzień 200816 l Po pierwsze to nie widać jak wielki jest ten box. Po drugie to nie wiem jakie mapowanie było użyte. Możesz mieć np. na ściance górnej tylko czarny kolor i dlatego nie widzisz różnicy.
Napisano 1 Grudzień 200816 l Autor Po pierwsze to nie widać jak wielki jest ten box. Po drugie to nie wiem jakie mapowanie było użyte. Możesz mieć np. na ściance górnej tylko czarny kolor i dlatego nie widzisz różnicy. Box jest duży(szeroki), ale płytki. Tylko pare procent poniż cylindra. Mapowania nie użyłem, czyli jest standardowe dla boxa.
Napisano 1 Grudzień 200816 l chyba nie wiesz jak to wszystko działa. Na kulce było dobrze bo zmieniały się kąty między kierunkiem patrzenia a normalną płaszczyzny i miałeś mnóstwo ścianek. Te prostopadle ustawione do kamery były przezroczyste zgodnie a te bliskie 90stopni nieprzezroczyste, lub odwrotnie w zależności jaką miałeś krzywą. Box miałeś ustawiony tak że te ścianki miały podobne kąty między kierunkiem patrzenia a ich normalną. Nie wiem czy coś zrozumiałeś z tego co napisałem ale na twoim miejscu zrobiłbym płaszczyznę i w opacity dał gradienta który mozesz o wiele bardziej kontrolować bo przynajmniej podgląd możesz sobie włączyć i kontrolować co ma być niewidoczne a co ma zostać.
Napisano 1 Grudzień 200816 l Autor chyba nie wiesz jak to wszystko działa. Na kulce było dobrze bo zmieniały się kąty między kierunkiem patrzenia a normalną płaszczyzny i miałeś mnóstwo ścianek. Te prostopadle ustawione do kamery były przezroczyste zgodnie a te bliskie 90stopni nieprzezroczyste, lub odwrotnie w zależności jaką miałeś krzywą. Box miałeś ustawiony tak że te ścianki miały podobne kąty między kierunkiem patrzenia a ich normalną. Nie wiem czy coś zrozumiałeś z tego co napisałem ale na twoim miejscu zrobiłbym płaszczyznę i w opacity dał gradienta który mozesz o wiele bardziej kontrolować bo przynajmniej podgląd możesz sobie włączyć i kontrolować co ma być niewidoczne a co ma zostać. To nie zadziała. Potrzebuje przezroczystości po głębokość, na plane będzie mieć jedną przezroczystośc, z powodu braku głębokości. Na box gradniet w opacity też się nie sprawdza. Jak to zrobić by ten cylinder stopniowo zanikał? Nie mam pomysłów...
Napisano 1 Grudzień 200816 l to daj przezroczystość na cylinder Edytowane 1 Grudzień 200816 l przez Tores
Napisano 1 Grudzień 200816 l Autor to daj przezroczystość na cylinder Renderer to oczywiście defautowy scanline. Przeźroczystość na cylinder odpada, bo w zamaśle to była tylko ilustracje problemu. W pełnej wersji to ma być wyspa na morzu, która zanika w wodzie.
Napisano 1 Grudzień 200816 l Autor zrobione tak jak pisałem Mogę prosić o scene na meila [email protected] ? Edit Albo chociaż jakis opis jak to zrobić. Bo przecież same nałożenie gradientu na plane nic nie daje, nie załatwi to sprawy głębokości... Zmiana mapowania na planarne ale odkręcone o 90stopni nic nie daje. Po boxie też nie. Wiec jak to zrobiłeś? Edytowane 1 Grudzień 200816 l przez Adramel
Napisano 1 Grudzień 200816 l Ale kombinujecie jak konie pod góre :). Widzę że scanline'a to juz nikt nie pamięta W materiale wody, który ma być ustawiony jako raytrace, w extended parameters -> advanced transparency macie density z opcjami coloringu i fogingu względem głębokości. Dodatkowym plusem jest to że w animce jak na przykład zechcemy zanurzyć się w wodzie to nie trzeba będzie kombinować jak pozbyć się falloffa z obiektu i skleić to do kupy.
Napisano 2 Grudzień 200816 l Autor Ale kombinujecie jak konie pod góre :). Widzę że scanline'a to juz nikt nie pamięta W materiale wody, który ma być ustawiony jako raytrace, w extended parameters -> advanced transparency macie density z opcjami coloringu i fogingu względem głębokości. Dodatkowym plusem jest to że w animce jak na przykład zechcemy zanurzyć się w wodzie to nie trzeba będzie kombinować jak pozbyć się falloffa z obiektu i skleić to do kupy. Fenomenalnie!!! Wielkie dzieki!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto