Maksym Napisano 5 Grudzień 2008 Share Napisano 5 Grudzień 2008 (edytowane) Stała mi sie bardzio dziwna rzecz chyba po tym jak cos przypadkowo wcisnąłem na klawiaturze. Chyba podczas wciskania alt + x zeby model przezroczysty zrobic. Mianowicie teraz jak zaznaczam ramką wierzchołki, to zaznacza mi wszystkie i te z tyłu też, niezaleznie od tego czy ignore backfacing jest włączone czy nie (!!) Bryła to siatka powstała z plane'a + modyfikator edit poly. Druga dziwna sprawa jest taka ze teraz jak wybieram save zeby zapisac to mi tworzy nowy zapis dodajac cyfre kolejną w nazwie, zamiast nadpisać. Jak wrócic do defaultowych ustawien programu nie kasując całego projektu ? Pomóżcie. :( Edytowane 5 Grudzień 2008 przez Maksym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 5 Grudzień 2008 Share Napisano 5 Grudzień 2008 do pierwszego to nie wiem jeśli backfacing sprawdzałeś! Druga dziwna sprawa jest taka ze teraz jak wybieram save żeby zapisać to mi tworzy nowy zapis dodajac cyfre kolejną w nazwie, zamiast nadpisać. Jak wrócić do defaultowych ustawień programu nie kasując całego projektu ? Pomóżcie. :( są dwie opcje w menu file = save i save as - w save as jest plusik dzięki któremu robi się nowa kopia sceny o nowym numerze to chyba najlepsza funkcja w Maxie, nie nadpisuj tylko rób nową wersje pliku, kiedyś się dowiesz... np. dziś max zawiesił mi się około 30 razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 6 Grudzień 2008 Share Napisano 6 Grudzień 2008 Może masz poligony flipnięte i dlatego ignore backfacing nie działa(chociaż są z tyłu to są 'frontfacing':)) Jak chcesz wyłączyć to save to customize/preferences/files/increment on save ale claude ma racje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maksym Napisano 6 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 6 Grudzień 2008 (edytowane) No nie wiem, jak renderuje okna widokowe jest wszystko ok. (to co ma byc widoczne jest widoczne a to co nie -nie jest.) Czy to mozliwe ze to bug programu ? W edytorze leveli do jednej gry bylo tak ze jak sie ciagle nadpisywalo zamiast pod inna nazwa zapisywac to zaczynalo sie sypać. Czy max ma to samo ? Co do stabilności to ja jakos potrafie robic cały dzien i nic sie nie zawiesza. Moze macie za mało pamieci. (Ja mam maxa 2008 i 2gb ramu). Spróbowalem jeszcze zrobic merge tego modelu do swiezej sceny po zresetowaniu i nadal jest to samo. Caly czas zaznacza wszystko i z tylu tez czy ignore backfacing jest wlaczone czy nie /LOL wiecie co ? chyba to jest prawidłowe. Bo chodzi o to ta bryła to nos i jak zaznaczam w oknie front wierzcholki po lewej na czubku nosa to mi zaznacza tez wierzcholki z tylu wewnatrz dziurki. Chyba dlatego ze dla maxa to jest przeciez wciaz ta sama plaszczyzna po tej samej stronie bryly, niezaleznie jak by byla wygięta :D I chyba tak bylo od poczatku tylko stalo sie widoczne dopiero jak po zrobieniu wnętrz dziurek zaczalem poprawiac czubek Edytowane 6 Grudzień 2008 przez Maksym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi