Maksym Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 (edytowane) Stała mi sie bardzio dziwna rzecz chyba po tym jak cos przypadkowo wcisnąłem na klawiaturze. Chyba podczas wciskania alt + x zeby model przezroczysty zrobic. Mianowicie teraz jak zaznaczam ramką wierzchołki, to zaznacza mi wszystkie i te z tyłu też, niezaleznie od tego czy ignore backfacing jest włączone czy nie (!!) Bryła to siatka powstała z plane'a + modyfikator edit poly. Druga dziwna sprawa jest taka ze teraz jak wybieram save zeby zapisac to mi tworzy nowy zapis dodajac cyfre kolejną w nazwie, zamiast nadpisać. Jak wrócic do defaultowych ustawien programu nie kasując całego projektu ? Pomóżcie. :( Edytowane 5 Grudzień 2008 przez Maksym
claude Napisano 5 Grudzień 2008 Napisano 5 Grudzień 2008 do pierwszego to nie wiem jeśli backfacing sprawdzałeś! Druga dziwna sprawa jest taka ze teraz jak wybieram save żeby zapisać to mi tworzy nowy zapis dodajac cyfre kolejną w nazwie, zamiast nadpisać. Jak wrócić do defaultowych ustawień programu nie kasując całego projektu ? Pomóżcie. :( są dwie opcje w menu file = save i save as - w save as jest plusik dzięki któremu robi się nowa kopia sceny o nowym numerze to chyba najlepsza funkcja w Maxie, nie nadpisuj tylko rób nową wersje pliku, kiedyś się dowiesz... np. dziś max zawiesił mi się około 30 razy
mafida Napisano 6 Grudzień 2008 Napisano 6 Grudzień 2008 Może masz poligony flipnięte i dlatego ignore backfacing nie działa(chociaż są z tyłu to są 'frontfacing':)) Jak chcesz wyłączyć to save to customize/preferences/files/increment on save ale claude ma racje:)
Maksym Napisano 6 Grudzień 2008 Autor Napisano 6 Grudzień 2008 (edytowane) No nie wiem, jak renderuje okna widokowe jest wszystko ok. (to co ma byc widoczne jest widoczne a to co nie -nie jest.) Czy to mozliwe ze to bug programu ? W edytorze leveli do jednej gry bylo tak ze jak sie ciagle nadpisywalo zamiast pod inna nazwa zapisywac to zaczynalo sie sypać. Czy max ma to samo ? Co do stabilności to ja jakos potrafie robic cały dzien i nic sie nie zawiesza. Moze macie za mało pamieci. (Ja mam maxa 2008 i 2gb ramu). Spróbowalem jeszcze zrobic merge tego modelu do swiezej sceny po zresetowaniu i nadal jest to samo. Caly czas zaznacza wszystko i z tylu tez czy ignore backfacing jest wlaczone czy nie /LOL wiecie co ? chyba to jest prawidłowe. Bo chodzi o to ta bryła to nos i jak zaznaczam w oknie front wierzcholki po lewej na czubku nosa to mi zaznacza tez wierzcholki z tylu wewnatrz dziurki. Chyba dlatego ze dla maxa to jest przeciez wciaz ta sama plaszczyzna po tej samej stronie bryly, niezaleznie jak by byla wygięta :D I chyba tak bylo od poczatku tylko stalo sie widoczne dopiero jak po zrobieniu wnętrz dziurek zaczalem poprawiac czubek Edytowane 6 Grudzień 2008 przez Maksym
Rekomendowane odpowiedzi