P4VV37 Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Mam dość prosty model na którym rozlazły mi się UV. Po prostutextura nie rozkłada się równomiernie, model ma głównie płaskie powieszchnie, więc nie powinien być trudny w mapowaniu, ale na tych płaskich powieszchniach poprzesuwały się vertexy, textura zmienia przez to gęstość w niektórych miejscach. Jak rozluźnić UV w blenderze?
adrian2608 Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 Spróbuj w object mode skrótu ctrl+a i opcje scale and rotation to object data ,rozluźnianie ,generalnie pinezki (p) w uv mode (czyli klikasz na pukcik i p) następnie z menu UV klikasz live unwarp transform ,teraz jak złapiesz za pinezke i będziesz przesuwać powinno ładnie się ruszac ,ponadto proportional edit w uv mode ,najlepiej działać wtedy na 2 okna ,jedno Uv drugie 3D view ,aktywujesz proportional klawiszem "O" i wybierasz jakiś fallof ,bardzo pomocne w układaniu Uv-ek ,zasięg fallofa regulujesz rolką ,to tyle w zasadzie ,mam nadzieje ,że trafiłem w problem ,pozdrawiam .
mara Napisano 10 Grudzień 2008 Napisano 10 Grudzień 2008 pamiętaj żeby włączyć sobie View/View Properities/UV Stretch - będziesz mógł sobie sprawdzić które obszary są ścieśnione, a które rozciągnięte rozkładając UVałkę używaj algorytmu Conformal zamiast Angle Based 1
muody Napisano 11 Grudzień 2008 Napisano 11 Grudzień 2008 ode mnie też dzięki, mara, nie znałem 'UV Stretcha' a dobra to jest sprawa ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się