Napisano 10 Grudzień 200816 l Mam dość prosty model na którym rozlazły mi się UV. Po prostutextura nie rozkłada się równomiernie, model ma głównie płaskie powieszchnie, więc nie powinien być trudny w mapowaniu, ale na tych płaskich powieszchniach poprzesuwały się vertexy, textura zmienia przez to gęstość w niektórych miejscach. Jak rozluźnić UV w blenderze?
Napisano 10 Grudzień 200816 l Spróbuj w object mode skrótu ctrl+a i opcje scale and rotation to object data ,rozluźnianie ,generalnie pinezki (p) w uv mode (czyli klikasz na pukcik i p) następnie z menu UV klikasz live unwarp transform ,teraz jak złapiesz za pinezke i będziesz przesuwać powinno ładnie się ruszac ,ponadto proportional edit w uv mode ,najlepiej działać wtedy na 2 okna ,jedno Uv drugie 3D view ,aktywujesz proportional klawiszem "O" i wybierasz jakiś fallof ,bardzo pomocne w układaniu Uv-ek ,zasięg fallofa regulujesz rolką ,to tyle w zasadzie ,mam nadzieje ,że trafiłem w problem ,pozdrawiam .
Napisano 10 Grudzień 200816 l pamiętaj żeby włączyć sobie View/View Properities/UV Stretch - będziesz mógł sobie sprawdzić które obszary są ścieśnione, a które rozciągnięte rozkładając UVałkę używaj algorytmu Conformal zamiast Angle Based
Napisano 11 Grudzień 200816 l ode mnie też dzięki, mara, nie znałem 'UV Stretcha' a dobra to jest sprawa ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto