Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, robię sobie z referki taki obrazek.. ale nie jestem do końca z niego zadowolony.. już nieważna ta referka, bo i tak materiały mam troszeczkę inne, ale chodzi mi o to, że nie wygląda to jakoś super realistycznie :) Rendering w vRayu. Może to wina modelingu? Bo wiem, że strasznie leży :(. Poradźcie coś jak te meble zrobić lepiej, bo wyglądają jak kloce ;). Póki co jest tylko chamfer na krawędziach... No i ogólnie co poprawić?

 

5292349b331d6f49.jpg

Edytowane przez Sof_pl
  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pracka zla nie jest. Nie przeszkadza mi tez klockowatosc modeli.

Pierwsza rzecz, na ktora zwrocilem uwage, to nieprzemyslany kadr. Pal szczesc jesli mialaby to byc kompozycja otwarta (ktora moim skromnym zdaniem srednio pasuje do wnetrz), ale ty po prostu obcinasz podstawke glosnika, i naroznik fotela ot tak sobie.

Druga sprawa to ilosc detali w roznych miejscach - stolik na pierwszym planie powinen byc wymuskany, bo jest na pierwszym planie. Fajnie ze w centrum kompozycji znalazlo sie czarne, kontrastowe radio, ale na pewno zyskaloby, gdyby wygladalo jak wlaczone (podswietlenie, wyswietlacze).

Nozki fotela, szklane polki, polki na ksiazki - jak mawial majster "Panie, to sie nie utrzyma".

Jest taki zwyczaj, ze przy robieniu zdjec rzeczywistych mieszkan, zapala sie wszystkie swiatla, bo wtedy lepiej wyglada. Zapalenie lampy dodaloby smaczku.

Jesli chcesz pojsc w realizm - warto dodac pare detali kolorystycznych - zroznicuj ksiazki na dolnej polcze biblioteczki pod wzgledem koloru, jest to centrum kompozycyjne, powinno sie tam dziac najwiecej.

Napisano

Hehe dzięki za odpowiedź. Co do kadru, wiem, faktycznie jest dziwny, ale starałem sie odwzorować to, co jest na referce i tam niestety też jest tak poprzycinane ;). Swoją drogą nieźle się namachałem, żeby to tak ustawić ;). Jeżeli chodzi o nóżki - na referce też takie są. Natomiast na pewno włączę światło w lampie i dodam jakieś światełka w radiu. Stół, hmm, co to znaczy wymuskać? :) tzn mógłbyś podsunąć jakiś pomysł co z nim jeszcze zrobić?

Napisano

ta wnęka na książki w ścianie zewnętrznej jest architektonicznie i konstrukcyjnie bez sensu, chociaż jak ktoś się uprze to da się to zrobić

Napisano

Stolik wydaje mi sie po prostu za prosty. Podejzewam, ze tak bylo na Twojej referce, ale czasem warto troche dorobic, na przyklad srubki.

 

ta wnęka na książki w ścianie zewnętrznej jest architektonicznie i konstrukcyjnie bez sensu, chociaż jak ktoś się uprze to da się to zrobić

To wneka a nie polka?

Napisano

ta szafka faktycznei wyglada jak wneka hehe dzien bez kawy jest dzwiny :] faktycznie dziwne ujecie i jeszcze jeden szczegol uchwyty w szafkach wiszacych ?? chyba cos nie tak i zaluzje jakis takie dzwine jakby zadzuze co do reszty jest super :]

 

ps.

jak sie tak dluzej przygladam to znam ta fote :D

Napisano

podoba mi się tylko jeżeli mógłbym zasugerować :) :

fotel - z tego kadru wydaje mi sie srednio wygodny, tzn. siedzisko jest zbyt kanciaste imho.

Glosniki - rozumiem ze najnowsza technologia bluetooth? Jezeli nie fajnie by było zobaczyc jakas listewke/kabelki :).

 

Oraz od siebie prozba - moglbys powiedziec jak uzyskałeś materiał drzwiczek szafki?

Tj. to mleczne szkło?

Napisano

Meble BRW :) hehe mam takie w domu :))

Mnie sie lampka nie podoba ,juz taka widze ktorys raz na wizkach i ehhh dziwnie wyglada ...Z renderem nie pomoge bo sam nie umiem ;)

Napisano

Wielkie dzięki za wszystkie komentarze :).

demigod - uchwyty były tak umieszczone na referce ;), prawdopodobnie chodzi o to, że dolne drzwiczki odchylają się do dołu, natomiast górne - do góry.

Marshall - fotel był także robiony na wymiar, jak wszystko, ale to, co w nim faktycznie zchrzaniłem, to oparcia pod ręce - są za nisko. Co do kanciastości, hmm, tak przyglądam się tej referce i chyba masz rację - odrobinę wygładzę krawędzie :). 2 - hehehe faktycznie nie jest to bluetooth :)).

Ta szybka to mniej więcej coś takiego:

VrayMtl

Diff: 255

Reflect: 30

Subdivis: 12

Refract: 140

Glossiness: 0,85

Subdiv: 14

Exit color: 226

Fog color: biały

To chyba wszystko ;)

09121986 - dokładnie BRW :). Też takie mam ;). Lampa - cóż.. też mi się nie podoba, być może zmienię na lepszy model ;).

Z updatami będę walczył na weekend, także ocenicie co z tego wyszło.. I cały czas podtrzymuję pytanie - co zrobić z renderem, żeby wyglądał fotorealistycznie? A może to wina materiałów?

Napisano

Hej, bardzo fajne to mleczne, szkło, też się właśnie męcze i mi coś nie wychodzi :P

Możesz powiedzieć czym to oświetlasz?

co do realistyczności, to zapełnij czymś ten stolik na pierwszym planie. W ogóle moim zdaniem psuje on kadr i osobiście bym z niego zrezygnował

Napisano

Ustawienia szkła masz w moim poprzednim poście ;). Jutro postawie coś na ten stolik. Pytanie do specjalistów od wizek: czy nadanie modelom (meblom) MS lub TS polepszy jakość renderu, czy raczej nie warto obciążać kompa?

Napisano

na mój gust to ms nic nie zmieni a może sporo zchrzanić, pozatym po jaką h.... dawać wygładzanie kanciasym obiektom?

 

to odbicie na stoliku jakieś ziarniste wyszło, może to tylko przez niskie parametry rendera, ale jeśli renderowałeś na dobry to postaraj się je poprawić.

 

to co mnie najbardziej... hmm... nie wiem jak to określić, nie pasuje w każdym razie podłoga, jest taka jakaś wyblakła, mało odbić i miejscami nóżki mebli wydają się lewitować. Domyślam się że dałeś na nią fresnela że tak dziwnie wygląda, spróbój zwiększyć wartość IOR albo wyłączyć fresnela i trochę się pobawić z intensywnością odbicia. Pozatym to jakaś wykładzina czy parkiet? jeśli parkiet to nie wygląda. poza tym szara podłoga jakoś tak martwo wygląda, mozę jakiś kolor?

 

Brakuje mi tam telewizora... wiem że z referki robisz, ale tak bardzo dziwnie mi to wygląda że człowiek siedzący w fotelu miałby oczy wbite w... radio i szafki, przydałby się też jakiś obrazek na ścianie, roślinka w kącie.

 

I daj coś na ten stolik z przodu, choćby popielniczkę :) i materiał radia mógłby mieć trochę mniej zblurowane odbicia, jakoś tak papierowo wygląda imho.

 

jak robiłeś dywanik? tak trochę za bardzo się błyszczy, wygląda jakby był z folii.

 

Te duże okna mają jakąś futrynę? Jeśli nie to by się przydała, chyba że planujesz jeszce :) poza tym jeśli chcesz żeby te żaluzje nie były takie białe całkiem (chyba że takie na referce były) to daj im exclude ze świateł i przypisz im osobne słabsze. Ja zazwyczaj tak robie jeśli są metaliczne.

 

materiał zazłon głośniczków taki szary reczej mdły się wydaje, spróbój dać mu jakiś kolor, i może daj parę boxów do środka szafek z tym mlecznym szkłem żeby coś tam jakieś zarysy obiektów były widoczne.

 

i brakuje mi tu jakiś listew podłogowych przy ścianach.

 

Ale poza tymi szczegółami to bardzo fajna wizka.

Napisano

No widzę, że z Waszą pomocą coś z tej pracy może być :). Wielkie dzięki za te uwagi. Podłodze na pewno nadam trochę więcej odbicia, bo też mi się to nie widzi... swoją drogą wydaje mi się, że to jakaś wykładzina, bo nawet na referce nie wygląda to jak parkiet ;). Dzisiaj się za to zabieram.

Aha a dywanik to vRayDisplacement + vRayMtl - może ten materiał trochę psuje?

Napisano

B ziarnisty wyszedł Ci ten materiał na stoliku i meblach (drewno) - nie znam sie ale moze za duzy bump?

 

I jak kolega wyżej - nie pasuje mi też materiał podłogi, dla mnie wygląda jakby była wylana betonem + jakieś tam odbicia. (wiem że to się kłóci ze sobą he he he ;) ).

 

osobiscie zmieniłbym tez materiał na wazonach wygladaja jakby zrobione były z ciezkiego żeliwa.

 

Ale pozatym na moje amatorskie oko całkiem przyjemnie :).

 

Pozdr i powodzenia w daleszej pracy czekam na update :).

Napisano

Kroczek do przodu

8bd0af7909870ffd.png

Wiem, blada ta podłoga, ale chciałem odwzorować z referki maksymalnie. Dodać jeszcze odbicia na podłogę, czy wystarczy? Nie przejmujcie się materiałem pudełek na CD, wiem, że kicha, bo próbny :). Poprawiona ziarnistość na drewnie. Jutro kolejny Up.

Napisano

Mi sie juz podoba, sam skoncze samochod teraz i ostro sie biore za wizki.

Ale te nogi od stolu teraz wygladaja jak z plastiku :P

i pomyslalbym nad fotelem new ,bo jak juz ktos wczesniej powiedzial troche srednia przyjemnosc w nim zasiasc.

 

I ponawiam czyjesc pytanie jak to oswietliles ??Tak na przyszlosc mi sie przyda :)

Napisano

Cieszę się, że sie podoba :). Ups, jeśli komuś nie odpowiedziałem to przepraszam :). Oświetlenie to environment i sunlight. Wiem właśnie kurcze z tymi nogami... chodzi tu o to, że te słoje, które w miare dobrze widać na blacie się ściągnęły bliżej siebie i wygląda to jak jednolity kolor. Muszę przemapować ;).

Napisano

Bardzo przyzwoicie.

Nei wiem, czy to kwestia GI, czy modelingu, ale stół lewituje lekko.

W rogu pomieszczenia zrobiło sie trochę za dużo światła.

Napisano (edytowane)

Jutro postaram się poprawić tą lewitację. Jeżeli chodzi Ci o ten róg koło okna po prawej, to tam jest jeszcze mała wnęka - taki korytarzyk, to nie jest róg pokoju.

Edytowane przez Sof_pl
Napisano

Trochę późno ten Up, ale jest ;). Nadal nie umiem sobie poradzić z tym dywanikiem... Poprawiłem trochę drewno na nogach stołu, pare szczegułów na nim, pokolorowałem troszeczkę książki na dolnej półce.

f65a3d59d6fd77bc.png

Napisano

podłoga o niebo lepsza :) i radyjka też już lepiej. spróbój zesnapować ten stolik do samej podłogi, być może że masz jakiś minimalny odstęp i cięń słabo pada, albo ewentualnie sprawdź czy da coś zwiększenie HSPh subdiv czy jakoś tak, w irradiance po lewej w każdym razie.

I zrób Chamfera (albo go powiększ) na krawędziach stolika, jakoś teraz zauważyłem że bardzo ostre są. No i wydaje mi się że nie masz zmapowanych nóżek od stolika, blat i nogi mają różną wielkość tekstury, daj nagom taką samą wielkoś jak na blat.

Poza tym czemu pokrywy od głośniczków się błyszczą? Nie spotkałem się jeszcze z błyszczącymi plastykowymi osłonami, zazwyczaj jakaś tkanina była.

Napisano

Heheh - no masz rację głośniki skopane aż miło, ale nie chciało mi się poprawiać od razu, ze względu na czas rendera. Stolik... kurde bardzo dobrze przylega do podłogi, byłem przekonany, że to będzie to, ale NIE :). A swoją drogą jak można szybko zesnapować jak to powiedziałeś np. meble ze ścianą, z podłogą, bo zauważyłem pewne niedoskonałości :). A jak nie, to być może coś z tymi HSPh subdiv. Dzięki za komenty

Napisano

to zależy tylko od wprawy, ja do snapowania do podłogi używam Snap3, w opcjach mam zaznaczone tylko snapowanie tylko do vertexów, i w zakładce options: use axis constraints - żeby snapował tylko w jednej osi. Potem wybieram oś Z, łapię za najniższy wetex stołu i przeciągam go do jakiegoś vertexa z podłogi, ot cała filozofia. do ścian to tylko zmieniasz oś.

Napisano

8012eb44fa9cfc71.png

Mam nadzieję, że nogi od stołu już w miarę? :). Co do tej nieszczęsnej nogi po lewej - robiłem, próbowałem, wydaje mi się, że dalej tak samo jest, myślę, że to przez ten fotel, który zasłania światło od okna tej nodze i przez to nie ma cienia.. a może się mylę.

Napisano (edytowane)

Siema, ja zmienił bym ułożenie paneli, gdzieś kiedyś słyszałem że podłogę (panele, deski podłogowe itd.) powinno układać się równolegle do głównego źródła światła, poszukałem i sprawdziło się:-) Zrobisz jak zechcesz:-) Poprawił bym również te deski tworzące podstawę blatu, są trochę za daleko siebie, szczególnie ta noga na pierwszym palnie. Pozdro!

Edytowane przez forestt
Napisano

Sorry, że mało zmian, ale poprzedni render zepsułem - ciemnoooo i w ogóle :).

14dabf2a23e711bb.png

forestt - hmm, z tą podłogą to ciekawa propozycja, tylko niech się jeszcze wypowiedzą inni ;). Odsunąłem nieco fotel w stronę okna i chyba troszeczkę lepiej już z tą nogą, przynajmniej jakiś zarys na podłodze.. Aha i jak textura na nogach? Może zostać taka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności