Jump to content

Marshall

Members
  • Content Count

    290
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Excellent

About Marshall

  • Rank
    Member
  • Birthday 10/25/1988

City (optional)

  • Miasto
    Wwa
  1. Hej Wyszło całkiem fajnie - design i ilustracja zdecydowanie na plus, ale nad timingiem i samymi przejściami można by jeszcze posiedzieć moim zdaniem. Tak jak pierwsza "ramka" animuje się bardzo fajnie - tj sam początek (stroke) + pojawienie się odtwarzacza tak im dalej tym gorzej. Ale ogółem gratuluję ukończenie, keep it up :).
  2. Nie wiem czy to co oglądamy to jest już finalna wersja, ale pomijając treść i założenie tej prezentacji/reklamy jak kto to nazwie, a skupiając się bardziej na warstwie graficznej (w końcu to forum graficzne, amiright? ) - to co rzuciło mi się w oczy to: - Kluczowanie motion blura - klucz wyłazi brzydkie krawędzie - Skoro za postacią mamy bardzo mocne światło przydałby się lightwrap chociażby, pomijając już kwestię ustawiania bieli - Dalej o oświetleniu - biorąc pod uwagę kąt padania światła oraz jego położenie - dlaczego lewa strona kadru jest ciemniejsza? - Warto by odrotowac ta flare w pewnych momentach Moja propozycja - warto by przełamać ten wszechobecny niebieski jakimś cieplejszym światłem. Btw i trochę poza filmikiem - skąd trend wciskania WSZĘDZIE niebieskiego? cheers
  3. To też racja, ale z drugiej strony gdy ma cały czas "odpalony" emitter to velocity nie pozwoli resize'owi zamknąć containera.. tak czy inaczej nie ma co gdybać bez sceny. Możesz też zwiększyć substep's (zdecydowanie zdjąć turbulence i swirl :) ) . Pozdr.
  4. Mi to wygląda na problem który może być rownież związany z Auto-Resize'em. Włącz sobie velocity draw i zobacz co się dzieje.
  5. Ja do Hudego przymierzam się od dłuższej ilości czasu (parę miesięcy temu posiedziałem chwilę na 11, obejrzałem GoProcedural i w sumie na tym stanąłem). Jestem użytkownikiem Mayki - i myślę że radzę sobie w niej całkiem nieźle od modelowania przez animacje aż po (głównie) dynamikę. Ogółem zastanawiam się czy warto jest tak na prawdę siadać do Hudego (Pyro itd ogółem rzeczy do dynamiki) skoro większość studiów swój pipeline opiera (póki co jeszcze) na Mayce. I teraz moje pytanko - czy dla kogoś kto dopiero przymierza się do nauki skyptowania (python) Hudy jest dobrym "krokiem do przodu" ? Czy może lepiej łyknąć trochę skryptu i dopiero zasiąść do Hudego? P.S Jeżeli ktoś zna jakieś dobre tutki/ref do nauki pythona to byłbym wdzięczny :). Pozdrówka
  6. [Offtopic] Po części zgadzam się z tym co opisujesz tutaj ( pflow, fume + dodatki jako niemalże "one-click-solution) ale myślę że bardzo fajnie opisuje to http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=7252109&postcount=60 ten post. Sam na początku swojej nauki z fx'ami zastanawiałem się pomiędzy maxem i mayką. Nauka Mayowych fluidów, które są pełne zależności pomiędzy ustawieniami każdego z atrybutów pozwoliła mi na szybsze ogarnięcie Fume'a (którego szczerze powiedziawszy odpaliłem parę dosłownie razy). Co do dużych "domów" - jeśli nie wliczasz Weta, DD, Cinesite, MPC, Dneg, Pixar (i pewnie jeszcze dużo innych) w swoją listę to wszystko jest ok :). Moja odpowiedź na wybór softu to Maya + Soup. A tak w ogóle to: in b4 H12 ;). [/Offtopic].
  7. jest mega, gratki :). #10 i #11 wygrywają. napiszesz cos wiecej o oswietleniu i postprodukcji? Pozdr.
  8. http://www.sendspace.com/file/41ukc5 Nie wiem czy dokładnie o to chodziło ale próbowałem :).
  9. Hi. Jeżeli chodzi o wszelakie Field'y to uwierz mi wszystko jest w helpie całkiem jasno wytłumaczone :). Twoim problemem jest wydaje mi się Attenuation które działa na zasadzie: jak bardzo przyłożona siła maleje od centrum volume axis field (jednostką są unity z tego co pamiętam) - oczywiście możesz całość odwrócić poprzez tick w "invert attenuation". Pomoże Ci to wszystko zwizualizować skrót klawiszowy "T" po zaznaczeniu VAF. W połączeniu z Conserve powinieneś dostać efekt który chcesz uzyskać. Pozdr.
  10. Jacko - top notch... and you know it ;D. Gratki wielkie z fronta! :) Powodzonka i pozdrówka.
  11. Hmm.. jeżeli Twoje ptaki mają instance z włączonym cycle animate to myślę (tzn. tak mi się wydaje :rolleyes: ) że tutaj należy skupić swoją uwagę tj. możesz zrandomizować całość z odrobiną kodu + zapewne "wyłączyć" animację w pewnym momencie w zakładce "Cycle".
  12. Rozwiązaniem jest instancer (zaanimowany(-e) ptak(-i)) oraz goal (sphere) + odrobinkę MEL'a (rotationPP,goalPP,goalU,goalV,index + co kto lubi) :). Pozdrawiam. Si.
  13. zwiększenie volume samples override w [renderstats] Twojego fluida powinno pomóc. Pozdr. Szymon.
  14. Hmm nie do końca zgadzam się z tą kwestią (choć moje doświadczenie z fluidami może zaprzeczać tą teorię :) ) - odrobina skryptowania przyda się na pewno, w szczególności znajomość ekspresji które można podpiąć np. w teksturę. "Problem" z Mayowymi particlami polega na tym że aby uzyskać zamierzony efekt często trzeba się "napisać" - co wygląda zupełnie inaczej np. w Pflow. Podobnie można porównać Fluidy z FumeFx IMO. Nie mniej większość studiów w swoim pipeline'ie ma właśnie Mayke (jako baze przynajmniej :) ) więc myślę że warto się tego trzymać i brnąc w tym kierunku. Minusem Mayki IMO są rigid bodies dlatego często korzysta się z istniejących pluginów (bądź też pisze się samemu swoje vide KALI np ) i symulacje wszelakich cieczy. Pytanie czy warto zaczynać od Hudego należy zadać sobie samemu bo osiągnięcie pewnego efektu w Houdnim bez proceduralnego worklflowu, ogarniania wszystkich networków, braku znajomości pythona może być ciężkie :). Co do tematu ogólnego - VFX. IMO to dosyć obszerne pojęcie, bo oprócz RnD składa się na nie modeling, rigging, lighting, texturing and whatnot ( i tak wszyscy spotykają się później u ludzi od Compo więc można też nad tym pomyśleć :) ) . Pozdrawiam. Szymon.
  15. Marek Denko for sure. ja ostatnio zostałem pozamiatany.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy