Skocz do zawartości

Zwijanie się fluidu w kulke


safian

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że to brzmi idiotycznie, ale tak faktycznie jest. Pierwszy raz na coś takiego trafiam i za chiny nie wiem co jest tego przyczyną. Poniżej playblast obrazujący mój problem.

 

 

Z góry zaznaczam, że nie jest to wina jakiegokolwiek emittera czy wpakowanego tam volume axisa. Po dodaniu nowego emitera i wyłącznie tylko jego relacji z containerem dzieje się to samo. Container też nie wydaje mi się przyczyną, bo wszystkie parametry są na pewno okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jak dla mnie to ewidentnie ten volume axis. Po prostu mimo że go odłączasz to on itak pozostaje zlinkowany. Maya ma problemy z dynamic linkiem czasami.

 

ps. Najlepiej zapodawaj scenę od razu - bo jeżeli wszystko jest ok jak mówisz, to Ciężko Ci będzie pomóc.

Edytowane przez beny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na problem który może być rownież związany z Auto-Resize'em.

 

Włącz sobie velocity draw i zobacz co się dzieje.

 

Też mi to przyszło do głowy, że Threshold autoresiza za duży i "zjada mu fluid", ale wtedy by mu się zawinął cały fluid, a nie została taka kulka Tak czy inaczej bez sceny to troche takie strzelanie w płot, a może faktycznie to jakiś dziwny bug?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też racja, ale z drugiej strony gdy ma cały czas "odpalony" emitter to velocity nie pozwoli resize'owi zamknąć containera.. tak czy inaczej nie ma co gdybać bez sceny.

 

Możesz też zwiększyć substep's (zdecydowanie zdjąć turbulence i swirl :) ) .

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://speedy.sh/RqsSg/explosion-002.ma

 

Threshold autoresize'a to nie jest, bo jest w defaulcie czyli .01. Zdjąłem turbulence i swirl i gra gitara. Chyba przesadziłem z wartościami - 40 dla turbulence i 19 dla swirla, ale to też chyba wina auto resize'a, bo jak symulowałem bez to grała gitara. Jednak póki co jestem skazany na autoresize'a, bo na moim kompie baaaardzo przyspiesza to liczenie.

 

W sumie przy mniejszych wartościach turbulence i swirla dzieje się to samo, z tym, że lekko jakby opóźniony jest ten efekt "kulkowania", zresztą sami zobaczcie scenę, bo ja już jestem zmieszany :D.

 

Btw. jak już będziecie zaglądać w scenę to niepogardziłbym od Was Panowie jakąś krytyką i tipami z Waszej strony, bo jestem pewien, że po za tym problemem jakieś błędy jeszcze muszą tam być :).

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://speedy.sh/RqsSg/explosion-002.ma

 

Threshold autoresize'a to nie jest, bo jest w defaulcie czyli .01. Zdjąłem turbulence i swirl i gra gitara. Chyba przesadziłem z wartościami - 40 dla turbulence i 19 dla swirla, ale to też chyba wina auto resize'a, bo jak symulowałem bez to grała gitara. Jednak póki co jestem skazany na autoresize'a, bo na moim kompie baaaardzo przyspiesza to liczenie.

 

W sumie przy mniejszych wartościach turbulence i swirla dzieje się to samo, z tym, że lekko jakby opóźniony jest ten efekt "kulkowania", zresztą sami zobaczcie scenę, bo ja już jestem zmieszany :D.

 

Ok, zacznijmy od tego, że nie powinieneś animować takich parametrów jak "substeps".

 

Tak czy inaczej, Twój błąd wynika ze zbyt dużego Thresholda tak jak pisałem. Ustaw go na 0.001 i będzie git. A kształt kulki jest to kwestia dropoffa który ustawiłeś w Shading->dropoff shape (zmień na none i będzie git).

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zacznijmy od tego, że nie powinieneś animować takich parametrów jak "substeps".

 

Tak czy inaczej, Twój błąd wynika ze zbyt dużego Thresholda tak jak pisałem. Ustaw go na 0.001 i będzie git. A kształt kulki jest to kwestia dropoffa który ustawiłeś w Shading->dropoff shape (zmień na none i będzie git).

 

Pozdro!

 

Animowanie substeps podpytrzałem w jednym z tutków gnomona, hehe :D.

 

Dzięki wielkie beny, już nie pierwszy raz mi pomagasz.

Edytowane przez safian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animowanie substeps podpytrzałem w jednym z tutków gnomona, hehe :D.

 

Dzięki wielkie beny, już nie pierwszy raz mi pomagasz.

 

Dziwne z tym animowanym substepsem - jak dla mnie to jest proszenie się o rozjazd całej symulacji. Pamiętaj, że ludzie robiący tutki to też tylko ludzie i nie zawsze warto ślepo wierzyć w to co mówią :) ... w sumie mi też nie musisz :)

 

A tak poza tym to no problemo. Jak będziesz miał możliwość to postaraj się zainwestować w nowego kompa - u mnie na i7 3,07 z 12 GB ramu ta symulacja leci circa 10 fps. W symulacjach dobry sprzęt to podstawa.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności