Jump to content

safian

Members
  • Content Count

    266
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

56 Excellent

About safian

  • Rank
    Member
  • Birthday 10/04/1993

City (optional)

  • Miasto
    Szczecin, Polska
  1. Szczerze mówiąc to aktualnie w pracy mam podobne krzesło, "gejmingowe" DXracer'a i niezłe zaskoczenie jeżeli chodzi o wygodę. Poduszeczka na lędźwie robi swoją robotę. Co nie zmienia faktu, że jakbym miał wydać conajmniej 1tys. zł na krzesło to raczej bym nie inwestował w te, na którym aktualnie siedzę w biurze. Podejrzewam że w tych widełkach cenowych znalazłbym lepsze, a w szczególności bardziej ergonomiczne, bo te gejmingowe to raczej nie mają bladego pojęcia o ergonomii ;).
  2. Bardzo fajne i przyjemne. Nie ma do czego się przyczepić, bo robota wykonana na tip-top ;).
  3. Całkowicie zgadzam się z Twoją opinią i podpisuję się obiema rękami. Sam od sierpnia pogrywałem jak tylko miałem troszeczkę więcej czasu na grę niż 2h. W tą grę nie można grać małymi ratami typu godzinka i koniec. Oj, nie. Jak już się odpaliło Wiedźmina to nie chciało się kończyć, raz zdarzyło mi się nawet z moją Lubą (która de facto nienawidzi gier) zamknąć na cały weekend w domu i szukać Ciri. Genialna gra, która zostanie na długo w mojej pamięci, chociaż z drugiej strony już mam plany, aby zacząć grę od nowa i zobaczyć jak losy Ciri i Geralta mogłyby się potoczyć podejmując inne decyzje :). Wśród mojej top listy gier Wiedźmina stawiam na pierwszym miejscu na równi z The Last of Us ;).
  4. Śliczności Panie. Boje się pytać ile zajęło liczenie tego wszystkiego :).
  5. safian

    Reel: RONIN

    Świetne to :). W czym animowane postacie były? AE?
  6. Szczerze to nie przyszła mi na myśl, dlatego przede wszystkim skierowałem sie z tymi pytaniami do Was. Nie ukrywam, ze z benchmarków wyglada na to, ze tylko nieliczna jest przewaga 3770k, a 2600k idzie chwycić za 800zl. Bardzo interesujące i faktycznie przychyle sie ku tej opcji, szczególnie ze pamięć jednak odgrywa tu ważna role. Dzięki.
  7. Masz rację, przy całym tym szale wymiany procka zapomniałem o zasilaczu ;). Będę musiał sprawdzić dokładnie co siedzi u mnie wewnątrz, nim zmienie na i7. A kręcić na pewno nie będę, więc raczej boxowe chłodzenie będzie okej. No niestety u mnie cena też mocno decyduje, dlatego zastanawiam się nad tym AOC, w szczególności że wypada całkiem nieźle w testach (http://www.tftcentral.co.uk/reviews/aoc_i2757fm.htm). Jedyny ból to brak regulacji wysokości, co może być problemowe. Z chęcią poznałbym również inne opinie, a kurcze coś tu cicho. Nie mniej dzięki 1pudel za jakieś nakierowanie :).
  8. Na aktualnym sprzęcie jestem w stanie kręcić, ale szczerze mówiąc mam zawsze obawy co do tego. Suma sumarum na dzień dzisiejszy wiem, że trzeba być niezłym półgłówkiem, żeby coś skopać, ale pozostało takie "natręctwo", po tym jak parę dłuższych lat temu spaliłem sobie płyte główną kręcąć jakiegoś śmiesznego Durona :D. Z tego co widzę 5 dyszek zostanie na pamieć oraz dla mnie spokojny sen podczas nocnych renderów :) No i faktycznie raczej pójdę drogą, że GPU zostawie. Gry to rzecz drugoplanowa, płakać nie będę jak mi wiedźmin na full nie ruszy :), a szczerze mówiąc nie ma co na nią narzekać, dawała zawsze radę, choć potrafi się zadławić teksturami na ten przykład, bo ma tylko 1GB pamięci. Biorąc pod uwagę cenę i7-3770: 1350-1400zł~, to pozostaje mi 300zł na pamięć, czyli więcej jak 8gb póki co nie kupię. Tutaj nasuwa mi się kolejne pytanie, dosyć śmieszne i proste - czy po za częstotliwością powinienem na coś jeszcze patrzeć, aby dobrać do aktualnej pamięci, i żeby ze sobą dobrze współpracowały? Jeszcze co do monitora, wpadły mi w oko następujące modele: http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/8088761#techniczne - Dell P2714H http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/9473897#techniczne - IIYAMA ProLite XUB2790HS http://www.skapiec.pl/site/cat/12/comp/4950812#techniczne - AOC i2757Fm Oczywiście biorę pod uwagę głównie IPSy, ale pytanie czy w tej cenie (1000zł) faktycznie warto na to patrzeć. Nie ukrywam, że ten AOC mocno mnie zainteresował, bo cena dla mnie idealna, a jakościowo depcze po piętach iiyamie oraz dellowi. Co sami sądzicie o tych monitorach? Ewentualnie macie może jakieś swoje sprawdzone modele? Z chęcią wysłucham osób bardziej ogarniętych w tym temacie :).
  9. Hej, od jakiegoś czasu zastanawiam się nad małym upgradem mojego już leciwego PCta. Na sam początek go przedstawię: i3-2125 Geforce GTX 560 4GB DDR3-1333 Corsair i w zasadzie na tym się kończy, bo na tych podzespołach chcę się skupić. Płyty głównej nie pamiętam, a jak zajdzie potrzeba to podam wieczorkiem, bo aktualnie nie jestem w stanie. Ciekawość zżera, więc nie mogłem się powstrzymać wrzucić temat nim przypomnę sobie dokładny model mobo. Reasumując budżet nie jest spory, bo tylko 1500-1700zł, a zastanawiam się przede wszystkim nad prockiem. Znając możliwości (socket 1155) poszperałem trochę w internetach i najsensowniejszą opcją wydaje się i5-3570k, oczywiście biorąc pod uwagę, aby zostało jeszczę trochę sosu na grafikę, gdzie w oko mi wpadł GTX660 wersja 3GB i 192bit. Tutaj pojawia się kolejna myśl, ponieważ zastanawiam się czy z drugiej strony zostawić GPU i zainwestować w i7. Moja praca polega w głównej mierze na After Effects, Photoshop i Mayce, gdzie najczęściej bawie się fluidami i particlami, plus nieukrywam, że jestem zapalonym graczem. Podejrzewam, że AE oraz PS schodzą na drugi plan, bo ich zasobożerność to pamięć i CPU, a na Mayce chciałbym się skupić bardziej. Tutaj pytanie, bo dawno już nie śledziłem solvera i całej otoczki - czy coś się zmieniło z użytecznością CUDA wśród fluidów? Od tego głównie zależy czy inwestować w i7, czy jednak i5 + GPU. Taka ma zagwostka, więc stwierdziłem, że udam się tutaj, bo wiem że sporo osób jest aktualna w temacie hardware, gdzie mi to umknęło i nie jestem do końca obeznany z dzisiejszymi technikaliami :). Tak jeszcze na marginesie warto pamiętać o pamięci, gdzie wydaje mi się kolejne 4gb powinny styknąć (?). Kolejna rzecz to monitor. Aktualnie mam... szkoda gadać :). Dlatego czas najwyższy zainwestować. Temat ten jest mi całkowicie zielony, stąd kolejna zwrotka o pomoc. 1000zł to nie duża kwota na monitor, dlatego byleby nie męczył oczu, miał conajmniej 24 cale i miał w miarę dobre odwzorowanie barw. Będę dozgonnie wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc.
  10. safian

    Projekt: VisualStory

    Jako, że przez ostatni dłuższy czas sporo siedzę przy webie to zarzucę swoje parę groszy. Pierwszy zgrzyt jaki mi się rzuca w oczy to nawigacja w headerze. Na pierwszy rzut oka strzałki te wydają się odpowiedzialne za "przełączanie" tekstu "Studio Kreatywne", a jestem pewien, że według Twojego zamysłu mają przełączać to co jest poniżej. Zresztą nawigacja ta wydaje się zbędna, skoro są tylko 3 pozycje, które w zupełności mogą być on-hover. Wydaje mi się ta sekcja nie przemyślana, i według mojego widzi-mi-sie nagłówek ten wstawiłbym do górnej nawigacji, tuż obok loga (przy okazji, w którym wypadałoby zwiększyć czcionkę do conajmniej 14px - lekki faux-paus, że nazwa studia ma najmniejszą czcionkę w całej kompozycji :D). Dzięki temu zaoszczędzisz trochę przestrzenii i w zamian za ten nagłówek można wstawić sekcję "o VisualStory". Jak tak dlużej się przyglądam to UXowo nie trzyma się kupy - 2 sekcje się powtarzają (portfolio), oraz oferta opisuje to, co jest 2 sekcje wyżej. Ponadto na tych obrazkach masz tyle przestrzenii, aby na nich zamieścić tekst z oferty :). Co do oferty, to warto pamiętać, że tekst to również warty uwagi aspekt, bo objętościowo tekst na temat stron internetowych powinieneś przyrównać do reszty, przez to mocno zniechęcasz potencjalnego klienta do czytania, skoro na twarz dostaje taką objętość tekstu. No i sekcja Portfolio to jest dobre miejsce na nawigację strzałkami, aczkolwiek należy zadać pytanie, czemu ma to służyć? Wycentrowaniu danej pracy, tylko po to, żeby kliknąć i przejść w szczegóły? Czy on-image będzie się pojawiał tekst na temat tego projektu? Nie wiem jaki był zamysł, więc tylko sugeruję. Ponadto przy nagłówku "Portfolio" znowu pojawia się powtórka. Po co tam wymieniłeś dane sekcje portfolio, skoro pod spodem dałeś większą, czcionką z kapitalikami to samo? Dla mnie zbędne przedłużanie wizyty potencjalnego klienta :). Kontakt - tutaj mam wrażenie, że albo deadline gonił, albo nie miałeś pomysłu :). Pozostałbym kompozycyjnie przy reszcie z podłogami i dałbym również wysokość 1px, plus zwiększyłbym przestrzeń między tekstem, a ów podłogą. Ponadto pole na wiadomość wydaje mi się, że powinna posiadać chociaż 2 wiersze, aniżeli jeden. No i google maps kolorystycznie gryzie się z resztą moim zdaniem. Podsumowując - wizualnie bardzo fajne, ale pod względem użyteczności już gorzej i warto, abyś się podrapał po głowie i przemyślał to co napisałem. Jestem trochę leniwy i nie chcę mi się już czytać moich wypocin, więc wybacz jak jest coś niezrozumiałego :D.
  11. No na tableciku przyjemnie będzie się grało, w szczególności w parę osób :).
  12. WOW! Wygląda i zapowiada się epicko! Ciężko będzie mi czekać, aż do 2016 roku. A póki co to mogę życzyć powodzenia na festiwalach!
  13. Hej, Ile wziąć na oko za wykonanie modelu ogrodzenia z bramą wjazdową i furtką, które następnie ma być obracane w 360 stopniach? Oczywiście plus skrypt, który to będzie obracał oraz statyczna wizka. Coś jak tutaj: http://spursmania.org/recar/ Mowa oczywiście o jednym ogrodzeniu, bo na ogół jest 56 wzorów :).
  14. Wow, bardzo fajny temacik powstał, w szczególności, że sam coś tam powoli łykam z animacji 2D. Najbardziej podoba mi się cell animation, więc leciutko odbiega od tego co tutaj jest omawiane, aczkolwiek sporo dobrych wskazówek się tu pojawia. Na pewno temacik będzie śledzony i nie ukrywam, że będziesz miał/a PodwojneD subskrybenta :). Swoją drogą ciekawy ten programik Spine. Nie miałem wcześniej okazji się z nim spotkać i na pierwszy rzut oka wydaje się całkiem spoko, w szczególności do game devu. Mnie osobiście najbardziej boli, że After nie ma onion skinu, ponieważ z braku tabletu póki co byłem zmuszony animować na bezierach czy to w AE czy Flashu (ołówek to kiepskie narzędzie w moich rękach :D). Krzywe Beziera akurat miały parę fajnych rozwiązań w Toon Boomie, aczkolwiek nie do końca ten program przypadł mi do gustu. No... to tylko takie moje króktkie przemyślenia. Czekam na rozwój wydarzeń, bo zapowiada się na prawdę ciekawie ten temacik :). Tak też trochę się zagmatwałem, że zapomniałem o autorze tego wątku. Ogółem rzecz biorąc trochę dziwi mnie fakt, gdzie wspominacie o dwóch klatkach dla jednego rysunku, ponieważ wydaje mi się, że w ten sposób zostanie pominięte to co lubie w animacji najbardziej - płynność, dynamikę. I to jest rzecz, której mi brakuje w postaci z autorskiego projektu. Aczkolwiek z tego co widziałem w teczce PodwojneD płynność jest. Najwidoczniej sam jeszcze nie znam mnóstwa tricków :). Aż chyba sam się skuszę założyć swoją teczunie.
  15. Od początku byłem cichym obserwatorem, który gdzieś tam z boku sobie patrzał jak to wszystko składało się w efekt końcowy. Wyszło rewelacyjnie - stylistyka, klimat, muzyka, prowadzenie kamerą oraz w szczególności fabuła. Nie zapominając o ogromnej liczbie ciężkiej pracy i samozaparcia. Tylko pozazdrościć ukończenia tego projektu i liczę, że jednak się przełamiesz i zrobisz jakiś kolejny shorcik :).
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy