Skocz do zawartości

XSI rig twarzy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

dzięki, stawiam sobie poprzeczke ale nie w kierunku obecnego pixara (w latach 80 tych byl faktycznie odkrywczy). Bardziej interesuje mnie ta konkretna TECHNOLOGIA zastosowana przez nich.....Sam chce ją użyć inaczej ;)

 

 

mówisz że używali jednocześnie morfów i kości? A wargi były też na kościach czy już morfy?

A znasz jakieś dobre materiały szkoleniowe? Szukałem i nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, tak naprawde to cholera wie co oni tam wykorzystali.

 

Smiertelnicy robia to w sposob, o jakims wspomnialem wczesniej. Jedni leca w calosci kosciami, inni w calosci morphami, a inni - jak np. ja - lacza obie techniki.

 

tutoriali zadnych do XSI nie znam niestety :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie to tutkow.. na temat budowania rigga twarzy z kosci dla xsi nie znajdziesz.. a przynajmniej takiego ktory ci to opisze od a do z co i jak i jak to polaczyc jeszcze z blend shapami i blendshapiami korekcyjnymi. Jezeli znasz podstawy riggowania w xsi.. no moze nie podstawy ale troche bardziej zaawansowane przygotowanie postaci.. ala jak wczesniej wspominales na temat materialu z 3d masterminda.. + do tego duza wiedza o riggowaniu z jakiego kolwiek innego softu to dojdziesz do tego jak to zrobic. Ja osobiscie ci nie napisze jak to zrobic.. bo bym musial ksiazke napisac. Powodzenia

 

p.s. Raczej w twoim wypadku zeby sie nie zajechac bym kupil sobie ksiazke stop staring Ossipa czy jak sie tam pisalo to nazwisko.. i lecial na morphach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy swietna to bym sie klucil.. ale napewno wiele wyjasniajaca komus kto nie wie o co kaman. Dla mnie za zmudnie napisana.. wszystko sie caly czas powtarza.. i autor tlumaczy jak wolowi krok po kroku.. ale to jest moje zdanie. Gdybym ja dostal w rece 10 lat temu to pewnie bym byl zachwycony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze inaczej.. nie znam zadnej podobnej ;) i na takim poziomie. No ale tez nie sledze rynku pod tym wzgledem wiec moge byc w bledzie. Tak czy siak wracajac do tematu.. Mogorku .. przeczytaj i zapomnisz o jakich kolwiek riggach twarzy pewnie.

 

Edit. Morfy nie dadza ci tego co kosci.. i na odwrot. Ale zawsze jest ale.. zawsze wychodze z zalozenia... ze jezeli bym mial wybierac system jeden ktory mi da wieksza kontrole nad ruchami wybral bym morphy.. sa takie momenty w roznych fonemach .. nietypowych wyrazach twarzy.. ze praktycznie nie da sie tego uzyskac za pomoca zwyklego szkieletu.. no ale tez sa czasami problemy z morphami w roznych sytuacjach.. ogolnie zeby wszystko chodzilo na bum cyk cyk trzeba mocno dopracowac dany system. Dlatego wsumie duzo ludzi laczy te dwa systemu w jeden.. jak to jest przy animacji FK i IK.. tak czy siak mi sie wydaje, ze riggowanie to jest bardzo ciezka dziedzina.. dla tego jest tez nas tak malo. Trzeba miec duza wiedz z zakresu.. hmm znajomosci programu.. programowania.. anatomi ... no i troche wyobrazni czego od danego rigga oczekuje animator. No i do tego wszystkiego dochodzi ogolnie wiedza na temat rozwiazan roznych patentow.. ktorymi sie malo ludzi chce dzielic. Dlatego najprostrzym rozwiazaniem jest robienie morphow w twoim przypadku..

Edytowane przez SUPER_OkO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=43628 .. tutaj wszystko na morphach bylo robione.. ale jeszcze sie pokluce troche.. zrobienie rigga twarzy dla mnie to jest pare minut roboty.. jak sie oczywiscie ma wlasne odpowiednie narzedzia. ustawianie morphow to jest dopiero mordega.. zeby oczywiscie miec pelna kontrole nad wszystkim i zeby nic sie nie sypalo. Jak sie zrobi odpowiedni panel do blendowania morphow.. i jest ich odpowiednia ilosc.. to naprawde ma sie praktycznie nie ograniczone mozliwosci co do wyrazu twarzy. Wsumie my tu gadu gadu tak ogolnikowo .. a tak prawde mowiac to wszystko zalezy od charakteru postaci jaki system uzyc.

 

i znowu edit. Nie przetransportujesz z maxa do xsi.. bo tam sie to zupelnie inaczej robi. Uda ci sie cala hierarchie przeniesc.. ale nie bedzie ci to dzialac. Co do kosci rzuchwy.. to czy musi byc.. hmm tez bym sie klucil.. bo moze byc i nie musi.. zalezy jak kto woli i jak kto chce.

Edytowane przez SUPER_OkO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z SUPER_OKO. Nie sztuką jest zrobić szkielet twarzy stosując kości czy morphy, najważniejsze jest to żeby wszystko dało się łatwo później animować. Każdy potrafi nawalić pełno morphów czy użyć setek kości, ale nie w tym sens. Dodatkowo należy pamiętać o szybkości działania szkieletu, która przez wielu jest pomijana.

Jeżeli chodzi natomiast o sam szkielet twarzy to bardzo dużo zależy też od tego jaką mimikę chcemy osiągnąć. Jeśli ma to być zwykłe poruszanie ustami np, wilka który nie będzie robił jakiś dziubków itd to kości spełnia swoją rolę. Natomiast to synchronizacji ust do mowy, albo pozy ala Alex z madagakaru do morphy lepiej sobie z tym poradzą. Dają one większą kontrolę nad siatką modelu przy bardzo ekstremalnych pozach.

Ja osobiście preferuję hybrydę tych systemów:

Kość żuchwy która łączę z morphami, do brwi i nosa używam kości. Na koniec stosuję tzw sticky points aby wrazie czego jakby morphy nie dawały rady to bym mógł osiągnąć daną pozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest tak jak napisał SUPER_OKO, w riggowaniu jest bardzo dużo elementów, do których trzeba samemu dochodzić, często zajmuje to bardzo dużo czasu. Mimo dużej pomocy jaką można dostać na forach to zawsze jest to tylko wskazanie drogi, a nie pokazanie krok po kroku jak to zrobić. Nie można się tez ograniczać tylko do jednego softu. Nie chodzi mi tutaj, ze trzeba być obcykanym w każdym z nich, bardziej chodzi o pomysł na zrobienie czegoś, a później zostaje próbowanie jak to zrobić tylko, że na innym sofcie.

Jak zdobyć wiedzę? Generalnie chyba metodą prób i błędów oraz oczywiście maaasa tutoriali i dużo samozaparcia. Jednak satysfakcja jaką później Masz po męczeniu się z czymś bardzo długo jest nie do opisania:)

 

Edit:

Reanimator- ogólnie tak mowię, nie odnoszę się do niczyjej wypowiedzi. W żaden sposób nie chcialem cię uraźić. Poprostu często widzę filmiki w stylu "300 morphow mojej głowy". Chyba się odnosiłem do nich:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie bylo, ze watek ten bedzie bezwartosciowy. Na poczatku zeby zeby podejsc, do rigga twarzy na kosciach mozesz zaznajomic sie z takimi rzeczami jak Skeleton -> create control splines.. czyli zasada jest prosta aby zrobic szybkiego rigga i tu nie ma zadnej tajemnicy. Robisz spliny odpowiednio na twarzy i za pomoca tego narzedzia tworzysz "stretche bonsy", ktore w rzeczywistosci nie sa.. a jedynie koscmi na splinie. Polinkuj dorob jakies kontrolki i w pare minut masz pseudo rigga twarzy ale w pelni dzialajacego.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, miło z Twojej strony!

 

ps.

 

DZIAŁA!

 

Kiedy analizuję rigowanie twarzy dochodzę do wniosku, że trzeba pracować niejako "warstwowo". Nakjpierw przypisuję do jednej kości żuchwę, a do drugiej, pozostałą część czaszki, a następnie umieszczam mniejsze kontrolery, które są "dziećmi" jednej z dwóch głównych kości.

AM I WRONG?

Edytowane przez Brat kuzyna mojej ciotki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności