Napisano 16 Grudzień 200816 l Ogólnie dopiero co zaczynam swoją przygodę z 3ds Max (mam wersję 2009) i dopadł mnie taki jeden mały problem. Mianowicie na tutku wideo zamieszczonym w programie, do edycji obiektu używane są te trzy kreski (nie wiem, jak się to fachowo nazywa), niestety u mnie są one nieruchome - nie da się z nimi nic zrobić (screena zamieszczam w załączniku). - Rozwiązane Dodatkowo chcę zapytać czy jest możliwość podobnej edycji do tej z Google SkethUp 6/7 ? - Rozwiązane I ostatnia kwestia. Jak edytować (deformować) obiekt tak, aby np. stworzyć z płaskiego kwadratu stożek, bo jeżeli robię tak jak na tutku, to mogę deformować obiekt jedynie w boki. Natomiast dół i górę mogę edytować jedynie na rzutowaniu frontalnym, a jest to trochę nieporęczne i wolałbym to robić na rzutowaniu perspektywicznym. - Rozwiązane Edytowane 18 Grudzień 200816 l przez Sotery Temat rozwiązany
Napisano 16 Grudzień 200816 l sprawdź czy obiekt nie jest w trybie freeze i to czy jestes w trybie edit czy object. ze screena mało widać.
Napisano 16 Grudzień 200816 l Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o to: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4041
Napisano 17 Grudzień 200816 l Więc post choobka rozwiązuje problem : ) Dzięki. Teraz tylko czekam na odpowiedzi do jeszcze jednego pozostałego pytania...
Napisano 18 Grudzień 200816 l aby móc edytować obiekt kliknij na niego prawym kl myszki > convert to> editable poly ... te kreski co mówisz to są edge po angielsku ... każdemu zaczynającemu polecam ten tutorial sam na początku dużo się nauczyłem z niego ...http://www.thetastudio.pl/streaker/tutorial/editablepoly.pdf ... i jeszcze taki http://e-informat.pl/materialy/kurs_3ds.pdf ... mam nadzieje że Ci się przydadzą bo fajnie jest to opisane :) pozdrawiam i życze cierpliwości bo warto :)