ETA Napisano 21 Grudzień 2008 Napisano 21 Grudzień 2008 (edytowane) Jako, że idą święta a dawno nic nie modelowałem, to jest to idealny czas aby sobie przypomnieć jak to się robi.. Model na podstawie conceptu znalezionego w sieci. Narazie tylko główka, i jednoczesnie mam pytanie natury technicznej... a mianowicie jak najlepiej w ZBrushu robić ostre krawędzie?? Czy lepiej tym się zająć w czasie szykowania base pod sculpt?? Edytowane 28 Grudzień 2008 przez ETA
Ex3 Napisano 21 Grudzień 2008 Napisano 21 Grudzień 2008 Coś ma chyba nie teges z szyją, no chyba że to będzie jakiś no-kark :) Na miniaturce wygląda ma słaby model ale już na dużym rozmiarze o wiele lepiej więc może jeszcze popracuj nad bazową formą ;) A co do ostrych krawędzi to ja osobiście staram się pamiętać o nich przy robieniu bazy.
Levus Napisano 21 Grudzień 2008 Napisano 21 Grudzień 2008 Możesz pinchem robić ostre kanty, ja tak zwykle robię, a basemesh po prostu na quadach regularnych w miarę. Inaczej ma się sprawa jeśli chodzi o hard surface, do których kapelusz się raczej troszkę zalicza, przez te krawędzie właśnie i regularny kształt. Najlepiej wymodelować elegancką siateczkę pod meshsmooth, zrobić krawędzie tak jak radzi Ex3, zbliżyć siatkę do quadów a w zbrushu dodać tylko subtelny detal i zniekształcenia, które dodadzą modelowi naturyzmu... ee.. naturalności znaczy;) pozdrawiam i powodzenia! PS: też kiedyś witchhuntera z war zacząłem dłubać:p
ETA Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Napisano 28 Grudzień 2008 Ex3 - na szyi zbytnio się nie skupiałem i tak będzie zasłonięta, aczkolwiek jak dłubałem trochę rpzy twarzy to właśnie zauwazyłem, że chyba jadł wszystko co mu mama dała:P Hmmm chyba niewarto męczyć się z tymi krawędziami w ZSzczocie, bo i tak efekt troche słaby (bynajmniej w moim wykonaniu):P Levus - Thx ;) Tymczasem mały up zbroja i kapelusz:
ETA Napisano 5 Styczeń 2009 Autor Napisano 5 Styczeń 2009 Ex3 - dokładnie a bynajmniej tka miało wyglądać :) Mały up
ETA Napisano 12 Styczeń 2009 Autor Napisano 12 Styczeń 2009 Powoli do przodu... udało się tyknąć szatę XD: Wszelaka krytyka mile widziana, tracę już świeże spojrzenie na model :P
briz Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Dziwacznie to wygląda, ten detal w ogóle mnie nie przekonuje. Nie lepiej i prościej stosować zasadę "od ogółu do szczegółu"?
ETA Napisano 13 Styczeń 2009 Autor Napisano 13 Styczeń 2009 Nie przekonuje?? Pod jakim względem... nie wiem słabo wykonany, symbolika z czterech liter?? :P
Levus Napisano 13 Styczeń 2009 Napisano 13 Styczeń 2009 Stary, pokaż może całą postać w rzutach orto i ze dwie pozy w perspektywie, żeby było widać proporcje. W detal wchodzisz trochę chaotycznie, nie o to chodzi, że trochę tu, trochę tam, bo to by była dobra droga rzeźbienie na przemian różnych elementów, ale powinieneś zachować chyba w miarę jednolity stopień skomplikowania w trakcie pracy, a tak, w niektórych miejscach bryła jeszcze leży i kwiczy a tymczasem detal już jest zrobiony po części. Najpier szukaj proporcji i bryły (więc wrzuć sobie całą postać na subtoole, no oile kompiuter na to pozwala), potem stopniowo zagłębiaj się w coraz mniejsze detale. pozdro!
Ex3 Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 Levy dobrze mówi. Zrób najpierw bryłkę bo to najważniejsze. Jak masz porządną bryłę to ciężko Ci będzie ją detalem popsuć ;) ale jak masz słabą to będzie bardzo ciężko ją detalem poprawić. No i te screeny dawaj jakoś tak żeby było widać coś konkretnego :)
ETA Napisano 14 Styczeń 2009 Autor Napisano 14 Styczeń 2009 Levus - dzięki za rady, mówisz lepiej będzie robić po kolei na wszystkim średnie detala i tak krok po kroku?? Brzmi rozsądnie, będzie trzeba spróbować a w raize czego zmienić nawyk. Ex3 - ok, następnym razem spróbuje lepiej wyeksponować model ;) A tu screeny 2 rzuty orto i 2 perspektywy: Coś mi się zdaje, że chyba te nogi za chude są...
Gość Morte Napisano 14 Styczeń 2009 Napisano 14 Styczeń 2009 przede wszystkim proporcje... powinien mieć dłuższe nogi, i poza jest jakaś nie typowa w związku z czym dziwnie sie na to patrzy. Nie wygląda to w porządku. Moim zdaniem za szybko biegniesz w detal... na wczesnym etapie pracy powinieneś mieć od groma różnych refek tegoż pana(a skoro to WH to i pewnie od groma tego jest) i obserwować jak on wygląda ze wszystkich katów, nie tylko front side, back, up, down. Dużo move brusha. walcz dalej!
Ex3 Napisano 15 Styczeń 2009 Napisano 15 Styczeń 2009 (edytowane) I jak robisz ludziów w ubraniach to dobrze jest sobie wstawić model chociażby tego kolesia który dostajesz z zbrushem żeby te ciuszki dobrze się układały. Proporcje można by jeszcze poprawić tu i ówdzie (szczególnie łapki i ramiona) Edytowane 15 Styczeń 2009 przez Ex3
ETA Napisano 16 Styczeń 2009 Autor Napisano 16 Styczeń 2009 No, jak teraz tak patrze to zaczynam widizeć jak to nie ładnie wygląda :) W sumie puki co nie chce mi się ciągnąć tego dalej jak zbiore troszke motywacji to wezme sie za niego. Ex3 - dzięki za nasmarowanie co i jak :), co do nóg to jak robiłem screeny to już coś śmieridzało, a teraz perfidnie widać co to było XD
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się