Skocz do zawartości

[WIP] Postac3D: Witch hunter


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jako, że idą święta a dawno nic nie modelowałem, to jest to idealny czas aby sobie przypomnieć jak to się robi..

 

Model na podstawie conceptu znalezionego w sieci.

Narazie tylko główka, i jednoczesnie mam pytanie natury technicznej... a mianowicie jak najlepiej w ZBrushu robić ostre krawędzie?? Czy lepiej tym się zająć w czasie szykowania base pod sculpt??

 

schowek01gp5.th.jpg

Edytowane przez ETA
  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Coś ma chyba nie teges z szyją, no chyba że to będzie jakiś no-kark :)

Na miniaturce wygląda ma słaby model ale już na dużym rozmiarze o wiele lepiej więc może jeszcze popracuj nad bazową formą ;)

A co do ostrych krawędzi to ja osobiście staram się pamiętać o nich przy robieniu bazy.

Napisano

Możesz pinchem robić ostre kanty, ja tak zwykle robię, a basemesh po prostu na quadach regularnych w miarę.

 

Inaczej ma się sprawa jeśli chodzi o hard surface, do których kapelusz się raczej troszkę zalicza, przez te krawędzie właśnie i regularny kształt.

 

Najlepiej wymodelować elegancką siateczkę pod meshsmooth, zrobić krawędzie tak jak radzi Ex3, zbliżyć siatkę do quadów a w zbrushu dodać tylko subtelny detal i zniekształcenia, które dodadzą modelowi naturyzmu... ee.. naturalności znaczy;)

 

pozdrawiam i powodzenia!

 

PS:

też kiedyś witchhuntera z war zacząłem dłubać:p

Napisano

Ex3 - na szyi zbytnio się nie skupiałem i tak będzie zasłonięta, aczkolwiek jak dłubałem trochę rpzy twarzy to właśnie zauwazyłem, że chyba jadł wszystko co mu mama dała:P

 

Hmmm chyba niewarto męczyć się z tymi krawędziami w ZSzczocie, bo i tak efekt troche słaby (bynajmniej w moim wykonaniu):P

 

Levus - Thx ;)

 

Tymczasem mały up zbroja i kapelusz:

 

wh1sd7.th.jpg

 

wh2tn0.th.jpg

Napisano

Powoli do przodu... udało się tyknąć szatę XD:

 

00002whbc0.th.jpg

00001whcb5.th.jpg

 

Wszelaka krytyka mile widziana, tracę już świeże spojrzenie na model :P

Napisano

Dziwacznie to wygląda, ten detal w ogóle mnie nie przekonuje. Nie lepiej i prościej stosować zasadę "od ogółu do szczegółu"?

Napisano

Stary, pokaż może całą postać w rzutach orto i ze dwie pozy w perspektywie, żeby było widać proporcje.

 

W detal wchodzisz trochę chaotycznie, nie o to chodzi, że trochę tu, trochę tam, bo to by była dobra droga rzeźbienie na przemian różnych elementów, ale powinieneś zachować chyba w miarę jednolity stopień skomplikowania w trakcie pracy, a tak, w niektórych miejscach bryła jeszcze leży i kwiczy a tymczasem detal już jest zrobiony po części.

 

Najpier szukaj proporcji i bryły (więc wrzuć sobie całą postać na subtoole, no oile kompiuter na to pozwala), potem stopniowo zagłębiaj się w coraz mniejsze detale.

 

pozdro!

Napisano

Levy dobrze mówi.

Zrób najpierw bryłkę bo to najważniejsze.

Jak masz porządną bryłę to ciężko Ci będzie ją detalem popsuć ;) ale jak masz słabą to będzie bardzo ciężko ją detalem poprawić.

No i te screeny dawaj jakoś tak żeby było widać coś konkretnego :)

Napisano

Levus - dzięki za rady, mówisz lepiej będzie robić po kolei na wszystkim średnie detala i tak krok po kroku?? Brzmi rozsądnie, będzie trzeba spróbować a w raize czego zmienić nawyk.

 

Ex3 - ok, następnym razem spróbuje lepiej wyeksponować model ;)

 

A tu screeny 2 rzuty orto i 2 perspektywy:

 

wh11111113rl9.th.jpg

wh1111111rx3.th.jpg

wh111111134qh5.th.jpg

wh1111111345hx0.th.jpg

 

Coś mi się zdaje, że chyba te nogi za chude są...

Napisano

przede wszystkim proporcje... powinien mieć dłuższe nogi, i poza jest jakaś nie typowa w związku z czym dziwnie sie na to patrzy. Nie wygląda to w porządku.

 

Moim zdaniem za szybko biegniesz w detal... na wczesnym etapie pracy powinieneś mieć od groma różnych refek tegoż pana(a skoro to WH to i pewnie od groma tego jest) i obserwować jak on wygląda ze wszystkich katów, nie tylko front side, back, up, down. Dużo move brusha.

 

walcz dalej!

Napisano (edytowane)

I jak robisz ludziów w ubraniach to dobrze jest sobie wstawić model chociażby tego kolesia który dostajesz z zbrushem żeby te ciuszki dobrze się układały.

Proporcje można by jeszcze poprawić tu i ówdzie (szczególnie łapki i ramiona)

proporcjecz7.th.jpg

Edytowane przez Ex3
Napisano

No, jak teraz tak patrze to zaczynam widizeć jak to nie ładnie wygląda :) W sumie puki co nie chce mi się ciągnąć tego dalej jak zbiore troszke motywacji to wezme sie za niego.

 

Ex3 - dzięki za nasmarowanie co i jak :), co do nóg to jak robiłem screeny to już coś śmieridzało, a teraz perfidnie widać co to było XD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności