Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jako, że idą święta a dawno nic nie modelowałem, to jest to idealny czas aby sobie przypomnieć jak to się robi..

 

Model na podstawie conceptu znalezionego w sieci.

Narazie tylko główka, i jednoczesnie mam pytanie natury technicznej... a mianowicie jak najlepiej w ZBrushu robić ostre krawędzie?? Czy lepiej tym się zająć w czasie szykowania base pod sculpt??

 

schowek01gp5.th.jpg

Edytowane przez ETA

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Coś ma chyba nie teges z szyją, no chyba że to będzie jakiś no-kark :)

Na miniaturce wygląda ma słaby model ale już na dużym rozmiarze o wiele lepiej więc może jeszcze popracuj nad bazową formą ;)

A co do ostrych krawędzi to ja osobiście staram się pamiętać o nich przy robieniu bazy.

Napisano

Możesz pinchem robić ostre kanty, ja tak zwykle robię, a basemesh po prostu na quadach regularnych w miarę.

 

Inaczej ma się sprawa jeśli chodzi o hard surface, do których kapelusz się raczej troszkę zalicza, przez te krawędzie właśnie i regularny kształt.

 

Najlepiej wymodelować elegancką siateczkę pod meshsmooth, zrobić krawędzie tak jak radzi Ex3, zbliżyć siatkę do quadów a w zbrushu dodać tylko subtelny detal i zniekształcenia, które dodadzą modelowi naturyzmu... ee.. naturalności znaczy;)

 

pozdrawiam i powodzenia!

 

PS:

też kiedyś witchhuntera z war zacząłem dłubać:p

Napisano
  • Autor

Ex3 - na szyi zbytnio się nie skupiałem i tak będzie zasłonięta, aczkolwiek jak dłubałem trochę rpzy twarzy to właśnie zauwazyłem, że chyba jadł wszystko co mu mama dała:P

 

Hmmm chyba niewarto męczyć się z tymi krawędziami w ZSzczocie, bo i tak efekt troche słaby (bynajmniej w moim wykonaniu):P

 

Levus - Thx ;)

 

Tymczasem mały up zbroja i kapelusz:

 

wh1sd7.th.jpg

 

wh2tn0.th.jpg

Napisano
  • Autor

Ex3 - dokładnie a bynajmniej tka miało wyglądać :)

 

Mały up

 

wh3lg9.th.jpg

Napisano
  • Autor

Powoli do przodu... udało się tyknąć szatę XD:

 

00002whbc0.th.jpg

00001whcb5.th.jpg

 

Wszelaka krytyka mile widziana, tracę już świeże spojrzenie na model :P

Napisano

Dziwacznie to wygląda, ten detal w ogóle mnie nie przekonuje. Nie lepiej i prościej stosować zasadę "od ogółu do szczegółu"?

Napisano
  • Autor

Nie przekonuje?? Pod jakim względem... nie wiem słabo wykonany, symbolika z czterech liter?? :P

Napisano

Stary, pokaż może całą postać w rzutach orto i ze dwie pozy w perspektywie, żeby było widać proporcje.

 

W detal wchodzisz trochę chaotycznie, nie o to chodzi, że trochę tu, trochę tam, bo to by była dobra droga rzeźbienie na przemian różnych elementów, ale powinieneś zachować chyba w miarę jednolity stopień skomplikowania w trakcie pracy, a tak, w niektórych miejscach bryła jeszcze leży i kwiczy a tymczasem detal już jest zrobiony po części.

 

Najpier szukaj proporcji i bryły (więc wrzuć sobie całą postać na subtoole, no oile kompiuter na to pozwala), potem stopniowo zagłębiaj się w coraz mniejsze detale.

 

pozdro!

Napisano

Levy dobrze mówi.

Zrób najpierw bryłkę bo to najważniejsze.

Jak masz porządną bryłę to ciężko Ci będzie ją detalem popsuć ;) ale jak masz słabą to będzie bardzo ciężko ją detalem poprawić.

No i te screeny dawaj jakoś tak żeby było widać coś konkretnego :)

Napisano
  • Autor

Levus - dzięki za rady, mówisz lepiej będzie robić po kolei na wszystkim średnie detala i tak krok po kroku?? Brzmi rozsądnie, będzie trzeba spróbować a w raize czego zmienić nawyk.

 

Ex3 - ok, następnym razem spróbuje lepiej wyeksponować model ;)

 

A tu screeny 2 rzuty orto i 2 perspektywy:

 

wh11111113rl9.th.jpg

wh1111111rx3.th.jpg

wh111111134qh5.th.jpg

wh1111111345hx0.th.jpg

 

Coś mi się zdaje, że chyba te nogi za chude są...

Napisano

przede wszystkim proporcje... powinien mieć dłuższe nogi, i poza jest jakaś nie typowa w związku z czym dziwnie sie na to patrzy. Nie wygląda to w porządku.

 

Moim zdaniem za szybko biegniesz w detal... na wczesnym etapie pracy powinieneś mieć od groma różnych refek tegoż pana(a skoro to WH to i pewnie od groma tego jest) i obserwować jak on wygląda ze wszystkich katów, nie tylko front side, back, up, down. Dużo move brusha.

 

walcz dalej!

Napisano

I jak robisz ludziów w ubraniach to dobrze jest sobie wstawić model chociażby tego kolesia który dostajesz z zbrushem żeby te ciuszki dobrze się układały.

Proporcje można by jeszcze poprawić tu i ówdzie (szczególnie łapki i ramiona)

proporcjecz7.th.jpg

Edytowane przez Ex3

Napisano
  • Autor

No, jak teraz tak patrze to zaczynam widizeć jak to nie ładnie wygląda :) W sumie puki co nie chce mi się ciągnąć tego dalej jak zbiore troszke motywacji to wezme sie za niego.

 

Ex3 - dzięki za nasmarowanie co i jak :), co do nóg to jak robiłem screeny to już coś śmieridzało, a teraz perfidnie widać co to było XD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności