Napisano 21 Grudzień 200816 l Jako, że idą święta a dawno nic nie modelowałem, to jest to idealny czas aby sobie przypomnieć jak to się robi.. Model na podstawie conceptu znalezionego w sieci. Narazie tylko główka, i jednoczesnie mam pytanie natury technicznej... a mianowicie jak najlepiej w ZBrushu robić ostre krawędzie?? Czy lepiej tym się zająć w czasie szykowania base pod sculpt?? Edytowane 28 Grudzień 200816 l przez ETA
Napisano 21 Grudzień 200816 l Coś ma chyba nie teges z szyją, no chyba że to będzie jakiś no-kark :) Na miniaturce wygląda ma słaby model ale już na dużym rozmiarze o wiele lepiej więc może jeszcze popracuj nad bazową formą ;) A co do ostrych krawędzi to ja osobiście staram się pamiętać o nich przy robieniu bazy.
Napisano 21 Grudzień 200816 l Możesz pinchem robić ostre kanty, ja tak zwykle robię, a basemesh po prostu na quadach regularnych w miarę. Inaczej ma się sprawa jeśli chodzi o hard surface, do których kapelusz się raczej troszkę zalicza, przez te krawędzie właśnie i regularny kształt. Najlepiej wymodelować elegancką siateczkę pod meshsmooth, zrobić krawędzie tak jak radzi Ex3, zbliżyć siatkę do quadów a w zbrushu dodać tylko subtelny detal i zniekształcenia, które dodadzą modelowi naturyzmu... ee.. naturalności znaczy;) pozdrawiam i powodzenia! PS: też kiedyś witchhuntera z war zacząłem dłubać:p
Napisano 28 Grudzień 200816 l Autor Ex3 - na szyi zbytnio się nie skupiałem i tak będzie zasłonięta, aczkolwiek jak dłubałem trochę rpzy twarzy to właśnie zauwazyłem, że chyba jadł wszystko co mu mama dała:P Hmmm chyba niewarto męczyć się z tymi krawędziami w ZSzczocie, bo i tak efekt troche słaby (bynajmniej w moim wykonaniu):P Levus - Thx ;) Tymczasem mały up zbroja i kapelusz:
Napisano 12 Styczeń 200916 l Autor Powoli do przodu... udało się tyknąć szatę XD: Wszelaka krytyka mile widziana, tracę już świeże spojrzenie na model :P
Napisano 13 Styczeń 200916 l Dziwacznie to wygląda, ten detal w ogóle mnie nie przekonuje. Nie lepiej i prościej stosować zasadę "od ogółu do szczegółu"?
Napisano 13 Styczeń 200916 l Autor Nie przekonuje?? Pod jakim względem... nie wiem słabo wykonany, symbolika z czterech liter?? :P
Napisano 13 Styczeń 200916 l Stary, pokaż może całą postać w rzutach orto i ze dwie pozy w perspektywie, żeby było widać proporcje. W detal wchodzisz trochę chaotycznie, nie o to chodzi, że trochę tu, trochę tam, bo to by była dobra droga rzeźbienie na przemian różnych elementów, ale powinieneś zachować chyba w miarę jednolity stopień skomplikowania w trakcie pracy, a tak, w niektórych miejscach bryła jeszcze leży i kwiczy a tymczasem detal już jest zrobiony po części. Najpier szukaj proporcji i bryły (więc wrzuć sobie całą postać na subtoole, no oile kompiuter na to pozwala), potem stopniowo zagłębiaj się w coraz mniejsze detale. pozdro!
Napisano 14 Styczeń 200916 l Levy dobrze mówi. Zrób najpierw bryłkę bo to najważniejsze. Jak masz porządną bryłę to ciężko Ci będzie ją detalem popsuć ;) ale jak masz słabą to będzie bardzo ciężko ją detalem poprawić. No i te screeny dawaj jakoś tak żeby było widać coś konkretnego :)
Napisano 14 Styczeń 200916 l Autor Levus - dzięki za rady, mówisz lepiej będzie robić po kolei na wszystkim średnie detala i tak krok po kroku?? Brzmi rozsądnie, będzie trzeba spróbować a w raize czego zmienić nawyk. Ex3 - ok, następnym razem spróbuje lepiej wyeksponować model ;) A tu screeny 2 rzuty orto i 2 perspektywy: Coś mi się zdaje, że chyba te nogi za chude są...
Napisano 14 Styczeń 200916 l przede wszystkim proporcje... powinien mieć dłuższe nogi, i poza jest jakaś nie typowa w związku z czym dziwnie sie na to patrzy. Nie wygląda to w porządku. Moim zdaniem za szybko biegniesz w detal... na wczesnym etapie pracy powinieneś mieć od groma różnych refek tegoż pana(a skoro to WH to i pewnie od groma tego jest) i obserwować jak on wygląda ze wszystkich katów, nie tylko front side, back, up, down. Dużo move brusha. walcz dalej!
Napisano 15 Styczeń 200916 l I jak robisz ludziów w ubraniach to dobrze jest sobie wstawić model chociażby tego kolesia który dostajesz z zbrushem żeby te ciuszki dobrze się układały. Proporcje można by jeszcze poprawić tu i ówdzie (szczególnie łapki i ramiona) Edytowane 15 Styczeń 200916 l przez Ex3
Napisano 16 Styczeń 200916 l Autor No, jak teraz tak patrze to zaczynam widizeć jak to nie ładnie wygląda :) W sumie puki co nie chce mi się ciągnąć tego dalej jak zbiore troszke motywacji to wezme sie za niego. Ex3 - dzięki za nasmarowanie co i jak :), co do nóg to jak robiłem screeny to już coś śmieridzało, a teraz perfidnie widać co to było XD
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto