gecko Napisano 29 Grudzień 2008 Share Napisano 29 Grudzień 2008 Przepraszam, że tak na szybko, ale pilnie potrzebuję pomocy! Nie szukałem WSZĘDZIE, ale ani na google, ani na tutejszej wyszukiwarce nie znalazłem, a straciłem już z godzinę... Do rzeczy: Wiem, że można tworzyć polygony poprzez łączenie ze sobą kilku vertexów. Teraz moje pytanie - jak zrobić coś takiego jak na rysunku: Chodzi mi o to, żeby stworzyć nowy polygon (czy tam face - nie znam się jeszcze xD) na pustej przestrzeni, ale żeby nadal był połączony z pozostałymi. Z góry dziękuję za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 29 Grudzień 2008 Share Napisano 29 Grudzień 2008 z tego co wiem to w maxie nie ma za bardzo możliwości tworzenia poligona z vertextem w pustej przestrzeni. co najwyżej możesz zakleić dziurę czy ułomek w już istniejących poligonach. Można też stworzyć ten poligon w inny sposób, przejdź do edge/krawędzi i przesuń jedną krawędź w dół trzymając szift wciśnięty wtedy stworzy ci się nowy poligon w tym miejscu połączenia z resztą siatki. możesz wtedy usunąć jeden vertex i będziesz miał swój poligon. pozdro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 29 Grudzień 2008 Share Napisano 29 Grudzień 2008 claude jak usuniesz jeden vertex z tak zrobionego polygona to caly polygon zniknie - nie usuwaj, ale Target Weld'nij go z sąsiednim vertexem i zostanie polygon tak jak chciałeś (mniej więcej) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gecko Napisano 29 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2008 Tak jak myślałem - na moje problemy nigdy nie ma prostego rozwiązania xD claude - dzięki (!), już mniej więcej wiem! Loki - z tym Target Weld'em też dzięki - przyda mi się do dalszej pracy! Wiem już mniej więcej jak rozwiązać ten problem, tylko jeszcze jedna kwestia (żeby nie zakładać nowego topicu): Jak łączyć dwie krawędzie (ew. dwa vertexy, ale żeby była jedna krawędź...)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 29 Grudzień 2008 Share Napisano 29 Grudzień 2008 insert vertex na tej krawędzi i przesuń tego nowego vertexa w dół Edit: co do drugiego pytania to zapoznaj się z narzędziami weld, target weld, cut, remove, czamfer, connect itp. To przecież podstawa modelowania, jak będziesz wiedział do czego służą to nie będziesz miał problemu z takimi pierdołami. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gecko Napisano 29 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2008 Ok, problem rozwiązany. Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim i przepraszam za tzw. n00bstwo; tak bywa w pośpiechu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekb89 Napisano 29 Grudzień 2008 Share Napisano 29 Grudzień 2008 poczytaj podstawowe tutki bo to podstawa z podstaw o co pytasz ;) koledzy już Ci wyjaśnili wszystko dobrze ale naprawdę poczytaj sobie tutoriale z podstaw bo teraz nie wiesz o wielu funkcjach które przyśpieszyły by Ci prace o 200% :D czas który poswięcisz na tutoriale zwróci się w późniejszym terminie jak zamiast szukać opcji 1 godzine znajdziesz ją w 5 sekund :) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi