Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Przepraszam, że tak na szybko, ale pilnie potrzebuję pomocy!

 

Nie szukałem WSZĘDZIE, ale ani na google, ani na tutejszej wyszukiwarce nie znalazłem, a straciłem już z godzinę...

 

 

Do rzeczy: Wiem, że można tworzyć polygony poprzez łączenie ze sobą kilku vertexów.

 

Teraz moje pytanie - jak zrobić coś takiego jak na rysunku:

 

2889zd1.jpg

 

Chodzi mi o to, żeby stworzyć nowy polygon (czy tam face - nie znam się jeszcze xD) na pustej przestrzeni, ale żeby nadal był połączony z pozostałymi.

 

Z góry dziękuję za pomoc!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z tego co wiem to w maxie nie ma za bardzo możliwości tworzenia poligona z vertextem w pustej przestrzeni. co najwyżej możesz zakleić dziurę czy ułomek w już istniejących poligonach.

 

Można też stworzyć ten poligon w inny sposób, przejdź do edge/krawędzi i przesuń jedną krawędź w dół trzymając szift wciśnięty wtedy stworzy ci się nowy poligon w tym miejscu połączenia z resztą siatki. możesz wtedy usunąć jeden vertex i będziesz miał swój poligon.

 

pozdro

Napisano

claude jak usuniesz jeden vertex z tak zrobionego polygona to caly polygon zniknie - nie usuwaj, ale Target Weld'nij go z sąsiednim vertexem i zostanie polygon tak jak chciałeś (mniej więcej)

Napisano
  • Autor

Tak jak myślałem - na moje problemy nigdy nie ma prostego rozwiązania xD

 

claude - dzięki (!), już mniej więcej wiem!

Loki - z tym Target Weld'em też dzięki - przyda mi się do dalszej pracy!

 

Wiem już mniej więcej jak rozwiązać ten problem, tylko jeszcze jedna kwestia (żeby nie zakładać nowego topicu): Jak łączyć dwie krawędzie (ew. dwa vertexy, ale żeby była jedna krawędź...)?

Napisano

insert vertex na tej krawędzi i przesuń tego nowego vertexa w dół

 

Edit: co do drugiego pytania to zapoznaj się z narzędziami weld, target weld, cut, remove, czamfer, connect itp. To przecież podstawa modelowania, jak będziesz wiedział do czego służą to nie będziesz miał problemu z takimi pierdołami.

Napisano
  • Autor

Ok, problem rozwiązany.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim i przepraszam za tzw. n00bstwo; tak bywa w pośpiechu!

Napisano

poczytaj podstawowe tutki bo to podstawa z podstaw o co pytasz ;) koledzy już Ci wyjaśnili wszystko dobrze ale naprawdę poczytaj sobie tutoriale z podstaw bo teraz nie wiesz o wielu funkcjach które przyśpieszyły by Ci prace o 200% :D czas który poswięcisz na tutoriale zwróci się w późniejszym terminie jak zamiast szukać opcji 1 godzine znajdziesz ją w 5 sekund :) pozdrawiam

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.