LukaszD Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Czolem Panie i Panowie, Bardzo chcialbym zeby ktos podzielil sie wiedza na temat modelowanie inkrustracji. Powiedzmy, ze robimy fasade kominka albo tarcze - chcemy na niej wykonac ornamentalna plaskorzezba z motywem np. roslin. Jakiej techniki uzyc? Myslalem, zeby stworzyc mapke displace w photoshopie i nastepnie wytloczyc ja na obiekcie w maxie ale zeby tak skomplikowana rzecz ladnie sie uwypuklila model musialby miec miliard polygonow :) Zostaje oczywiscie zbrush i mudbox ale chyba nie mam jeszcze na tyle wprawnej reki zeby ladnie to wyrzezbic ;) Macie na to jakies swoje sposoby? Zalaczac przyklady modeli high poly z czyms o co mniej wiecej mi chodzi. Aha, swietnym przykladem efekty jaki chce uzyskac sa rozne przedmioty z gry Oblivion (jak ktos gral to napewno zachwycal sie jakie tam sa ladne normal mapy:) No wlasnie - jak sie tworzy obiekty do wypieczenia takich normali? Zalaczam screena z gry z tarza na pierwszym planie - prawda, ze ladna? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Setesh Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 Może bump przynajmniej na cześci obiektu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLADE Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 bump sie nei nada, wyjdzie kaszana. albo mapki displace albo scultping. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_SAN Posted January 2, 2009 Share Posted January 2, 2009 ale zeby tak skomplikowana rzecz ladnie sie uwypuklila model musialby miec miliard polygonow :) Jeśli zastosujesz mapkę displace w materiale obiektu to nie musi on mieć wcale dużo poligonów bo dopiero na poziomie renderowania sam silnik rendera dzieli obiekt tak by uwypuklić mapkę. Dla przykładu możesz nałożyć taki displace nawet na boxa mającego tylko 6 polygonów - po jednym na każda ścianę). Chyba, ze chcesz nałożyć displace na obiekt w takim trybie by widzieć już efekt we viewporcie - no to wtedy już faktycznie dzielenie obiektu na poligony leży tylko w twoich rekach... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jedyny-aj Posted January 3, 2009 Share Posted January 3, 2009 http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/zbrush/pixozbrush/seb_projection.html prosto omówione jak robić podobne rzeczy w zbrushu Link to comment Share on other sites More sharing options...
LukaszD Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 Dzieki serdeczne za pomoc panowie! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts