Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Przesyłam mój pierwszy model "organiki" bardzo prosze o wasze wskazówki co do dalszej pracy. Zajęło mi to sporo czasu i mam pytanie czy ZB daje lepsze rezultaty i czy się szybciej (łatwiej) pracuje? Co pokrycia modelu to lepszy efekt da materiał czy VrayFur?

 

I jeszcze pytanie:jak wstawić zdjecie jako miniaturkę przy temacie na forum?

 

77589811vk4.jpg

 

46597682hu1.jpg

 

95360807am5.jpg

 

50807938oa2.jpg

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Witam,

 

 

I jeszcze pytanie:jak wstawić zdjecie jako miniaturkę przy temacie na forum?

 

 

 

Jak wybierzesz przycisk edycja, klikasz zarządzaj załącznikami i tam wstawiasz twój obraz. Co do modelu to (chyba, bo nie widzę referki) brakuje proporcji. Pozdr.

Napisano

ZBrush to pułapka. Umożliwia dodanie hiperdetau w pół godziny z czego powstaje bezkształtna papka. Jeśli potrafisz tego uniknąć to spróbuj, z tym że nauka tego programu może cie przyprawić o kilka siwych włosów. Jest szybciej ale nie powiedziałbym że łatwiej. Po prostu inaczej. Łatwo i szybko to możesz zrobić kaszankę. Wchodzisz też na wyższy poziom i każdy od modelu z zb oczekuje dużo więcej niż zwykłego z poly.

 

Zrób dobrą teksturę, chyba że chcesz pokazywać w zbliżeniu.

 

Co d modelu to popracuj nad ogólnym kształtem, dziwnie wygląda z przodu i 3/4, chyba ma zbyt wąski łeb w okolicy oczu.

Napisano
Jak wybierzesz przycisk edycja, klikasz zarządzaj załącznikami i tam wstawiasz twój obraz. Co do modelu to (chyba, bo nie widzę referki) brakuje proporcji. Pozdr.

 

 

dolacze sie do pytania

a gdzie to edycja?? bo nie moge znalezc

Napisano

Po prawej pod postem, kliknij dwa razy, wejdziesz w zaawansowaną edycję.

 

Co do konia - koń jaki jest każdy widzi :D Oryginalnego modela sobie wybrałeś.

Napisano

Witam! Sesja się już prawie skończyła wiec wysyłam wam to co zdążyłem zrobić w przerwach między egzaminami a nauką...co do modelu to to chciałbym (muszę) dodać ogon i grzywę...tylko coś mi się nie chce wyrenderowąc vray fur...w ogóle nie zaczyna...nie wiem czy za "wielki" jest już ten model i komp nie chce go uciągnąć czy jest może jakiś inny błąd....ale też myślę o tym żeby ogon i grzywa również wymodelować...bez żadnych fur&hair...co o tym sądzicie? Czy warto się przenieść na zBrush skoro nie miałem z nim do czynienia i skończyć ten model? Cały model zrobiony w 3ds max 2009

 

73424544.th.jpg

 

48013927.th.jpg

 

87679678.th.jpg

 

63278835.th.jpg

 

95320843.th.jpg

Napisano (edytowane)

Twój koń ma trochę rozjechane proporcje, przez co wygląda jak niedorozwinięty.

 

Opierasz się głównie na jednym zdjęciu, które do tego jest nieostre i w złej rozdzielczości. Lepiej opierać się na kilku zdjęciach, w lepszej jakości.

Szukaj w google z opcją Large, to znajdziesz lepsze.

http://images.google.com/images?q=horse&ndsp=18&um=1&hl=en&client=opera&rls=en&sa=N&imgsz=xxlarge

 

Masz wymodelowane jakieś niby stawy i mięśnie, ale nie widać gdzie te nogi się tak naprawdę opierają i jak te mięśnie się układają.

Tułów jest za wąski, powinien być bardziej beczkowaty, dupa brzuch bardziej okrągłe, tu to widać:

http://www.sporthorsecenter.com/images/saddle_horse.jpg

http://www.wallpaperbase.com/wallpapers/animals/horses/horse_11.jpg

Nogi tylne nie mają u ciebie wystarczającej grubości, popatrz jakie cienkie wyszły na przedostatnim widoku.

Plecy nie mają wgłębienia w odpowiednim miejscu i twój koń nie ma łopatek.

Szyja za krótka.

Górna część głowy (przy oczach) powinna być szersza niż dolna (przy pysku). (widok od przodu)

 

Ogólnie proporcje należy poprawić, za wcześnie weszłeś w detale.

Czy zbrush czy jakikolwiek program, tak czy owak proporcję muszą się zgadzać zanim się zacznie modelować żyłki na głowie.

Edytowane przez Ania
Napisano (edytowane)

Ok to są inne referki:

http://lh6.ggpht.com/_oGM_EZM1foU/RnFBi8dRZnI/AAAAAAAAAMU/-gxCEY1nTRI/L200706121647.jpg

http://www.historyforkids.org/learn/...ures/horse.jpg

lillyfront.th.jpg

legsall.th.jpg

horsefrontlegs.th.gif

front.th.gif

 

tylnie nogi robiłem na podstawie pewnej jeździeckiej książki

 

W doborze referek chodziło mi głównie o to aby zdjęcie było w jakimś normalnym rzucie tj. od przodu, z boku, z tyłu te które Ty podałaś są "ni to z przodu ni to z boku" i dlatego widać to że koń powinien być bardziej "wypukły"

a poza tym koń koniowi nie równy....jedne grube drugie chude mi chodziło o zrobienie chudszego...żeby później nie było "że za gruby"

 

"Nogi tylne nie mają u ciebie wystarczającej grubości, popatrz jakie cienkie wyszły na przedostatnim widoku. " o część udową chodzi?ok zgodzę się też to widzę, ale też nie wiem jak powinno być

 

"Górna część głowy (przy oczach) powinna być szersza niż dolna (przy pysku). (widok od przodu)" - jest szersza....ma być BARDZIEJ ?

Edytowane przez cucsoniuss
Napisano

Stary, świetny pomysł z tym koniem, ale uważaj koń to podobno najtrudniejsze zwierze do namalowania, nie wiem jak to się ma do modelowania. W malarstwie albo rysunku potrzeba sporego talentu żeby dobrze oddać konia na płótnie czy papierze.

 

Ania ma racje, popraw ogół zanim zaczniesz bawić się w szczegóły, bo narazie namieszałeś w proporcjach. Kon moze koniowi nie równy, ale jednak kości i układ mięśni mają taki sam. Rzeczywiście wybrałeś mało wyraźną refkę, a zabrałeś się za (moim zdaniem) trudny projekt- będę kibicować.

 

żeby później nie było "że za gruby"

 

Wyszedł za płaski.

Uda powinny być tak jak u konia :P

 

http://www.goodtapetki.za.pl/tapety/konie/kon5.jpg

na białym dobrze cienie się rozchodzą

 

http://etc.usf.edu/clipart/8100/8177/horse_body_8177_lg.gif

układ kości. Skonfrontuj to ze zdjęciem, będziesz wiedział gdzie i dlaczego koń powinien tak wyglądać.

 

http://www.athensequinemassage.com/images/equine-muscles.jpg

układ mięśniowy, bo gubisz się w nim- najbardziej widoczne uda.

 

Przestudiuj to dokładnie- będzie ci łatwiej, kładź loopy na granicach mięśni.

Napisano

W doborze referek chodziło mi głównie o to aby zdjęcie było w jakimś normalnym rzucie tj. od przodu, z boku, z tyłu

To zle podejscie, bo w tych widokach nie wszystko widac. Wyobraz sobie cylindra, od boku i od przodu bedzie wygladal jak szescian, zwlaszcza jesli cienie sa niezbyt wyrazne, dopiero w widoku z od gory albo krzywo od gory widac ze to cylinder. Kon ma duzo bardziej zlozony ksztalt niz cylinder, sa rozne wglebienia, wypuklosci, i widoki przod, bok, tyl na pewno nie wystarcza zeby go dobrze wymodelowac. Lepiej uzywac roznych widokow, takze tych "nienormalnych" jak to nazwales, i znalezc kompromis taki zeby kon od kazdej strony wygladal prawidlowo. No chyba ze na koncu chcesz go pokazac tylko od boku.

 

 

a poza tym koń koniowi nie równy....jedne grube drugie chude mi chodziło o zrobienie chudszego...żeby później nie było "że za gruby"

w takim razie warto szukac zdjec tylko jednej rasy (jakas chuda rasa na pewno jest, nie znam sie na tym, wiem tylko ze np. haflingery sa raczej grube)

 

"Nogi tylne nie mają u ciebie wystarczającej grubości, popatrz jakie cienkie wyszły na przedostatnim widoku. " o część udową chodzi?ok zgodzę się też to widzę, ale też nie wiem jak powinno być

wlasnie dlatego to co pisalam wyzej - korzystaj z roznych widokow, na pewno znajdzie sie kon w podobnej perspektywie jak na twoim widoku, tam zobaczysz jak powinno byc. Widok od boku i tylu tu raczej nie pomoze.

 

"Górna część głowy (przy oczach) powinna być szersza niż dolna (przy pysku). (widok od przodu)" - jest szersza....ma być BARDZIEJ ?

tak bardziej. Od boku wyglada dobrze, ale od przodu jest splaszczony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności