cucsoniuss Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Witam, Przesyłam mój pierwszy model "organiki" bardzo prosze o wasze wskazówki co do dalszej pracy. Zajęło mi to sporo czasu i mam pytanie czy ZB daje lepsze rezultaty i czy się szybciej (łatwiej) pracuje? Co pokrycia modelu to lepszy efekt da materiał czy VrayFur? I jeszcze pytanie:jak wstawić zdjecie jako miniaturkę przy temacie na forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam_m Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Witam, I jeszcze pytanie:jak wstawić zdjecie jako miniaturkę przy temacie na forum? Jak wybierzesz przycisk edycja, klikasz zarządzaj załącznikami i tam wstawiasz twój obraz. Co do modelu to (chyba, bo nie widzę referki) brakuje proporcji. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gomez Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 ZBrush to pułapka. Umożliwia dodanie hiperdetau w pół godziny z czego powstaje bezkształtna papka. Jeśli potrafisz tego uniknąć to spróbuj, z tym że nauka tego programu może cie przyprawić o kilka siwych włosów. Jest szybciej ale nie powiedziałbym że łatwiej. Po prostu inaczej. Łatwo i szybko to możesz zrobić kaszankę. Wchodzisz też na wyższy poziom i każdy od modelu z zb oczekuje dużo więcej niż zwykłego z poly. Zrób dobrą teksturę, chyba że chcesz pokazywać w zbliżeniu. Co d modelu to popracuj nad ogólnym kształtem, dziwnie wygląda z przodu i 3/4, chyba ma zbyt wąski łeb w okolicy oczu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz_walczak Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 ile czasu zajela ci ta produkcja ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cucsoniuss Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 Też właśnie coś za wąski ten łeb mi się wydaje...robiłem to 3 dni z tym że w ostatnim dniu odkryłem dopiero funkcje push/pull i relax :/ Co to jest referka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam_m Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Co to jest referka? Obrazek (wzorzec) na postawie którego modelujesz, zwany również blueprintem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasz_walczak Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Jak wybierzesz przycisk edycja, klikasz zarządzaj załącznikami i tam wstawiasz twój obraz. Co do modelu to (chyba, bo nie widzę referki) brakuje proporcji. Pozdr. dolacze sie do pytania a gdzie to edycja?? bo nie moge znalezc Link to comment Share on other sites More sharing options...
KamillM Posted January 4, 2009 Share Posted January 4, 2009 Po prawej pod postem, kliknij dwa razy, wejdziesz w zaawansowaną edycję. Co do konia - koń jaki jest każdy widzi :D Oryginalnego modela sobie wybrałeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cucsoniuss Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 Witam! Sesja się już prawie skończyła wiec wysyłam wam to co zdążyłem zrobić w przerwach między egzaminami a nauką...co do modelu to to chciałbym (muszę) dodać ogon i grzywę...tylko coś mi się nie chce wyrenderowąc vray fur...w ogóle nie zaczyna...nie wiem czy za "wielki" jest już ten model i komp nie chce go uciągnąć czy jest może jakiś inny błąd....ale też myślę o tym żeby ogon i grzywa również wymodelować...bez żadnych fur&hair...co o tym sądzicie? Czy warto się przenieść na zBrush skoro nie miałem z nim do czynienia i skończyć ten model? Cały model zrobiony w 3ds max 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JmTm00 Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 zapomniałeś o mięśniach nóg ;) taki konik nigdzie nie pobiegnie....dajesz dalej Link to comment Share on other sites More sharing options...
cucsoniuss Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 Spodziewałem się komentarza że źle zrobiłem mięśnie ale takiego że ich nie zrobiłem to nie :) opierałem się głównie na tym zdjęciu http://www.historyforkids.org/learn/greeks/religion/pictures/horse.jpg Koń...nie człowiek jest (zdecydowanie) bardziej owłosiony przez co mięśnie nie są tak wyraźne jak u człowieka...takie jest moje zdanie i tym się kierowałem...podczas modelowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 (edited) Twój koń ma trochę rozjechane proporcje, przez co wygląda jak niedorozwinięty. Opierasz się głównie na jednym zdjęciu, które do tego jest nieostre i w złej rozdzielczości. Lepiej opierać się na kilku zdjęciach, w lepszej jakości. Szukaj w google z opcją Large, to znajdziesz lepsze. http://images.google.com/images?q=horse&ndsp=18&um=1&hl=en&client=opera&rls=en&sa=N&imgsz=xxlarge Masz wymodelowane jakieś niby stawy i mięśnie, ale nie widać gdzie te nogi się tak naprawdę opierają i jak te mięśnie się układają. Tułów jest za wąski, powinien być bardziej beczkowaty, dupa brzuch bardziej okrągłe, tu to widać: http://www.sporthorsecenter.com/images/saddle_horse.jpg http://www.wallpaperbase.com/wallpapers/animals/horses/horse_11.jpg Nogi tylne nie mają u ciebie wystarczającej grubości, popatrz jakie cienkie wyszły na przedostatnim widoku. Plecy nie mają wgłębienia w odpowiednim miejscu i twój koń nie ma łopatek. Szyja za krótka. Górna część głowy (przy oczach) powinna być szersza niż dolna (przy pysku). (widok od przodu) Ogólnie proporcje należy poprawić, za wcześnie weszłeś w detale. Czy zbrush czy jakikolwiek program, tak czy owak proporcję muszą się zgadzać zanim się zacznie modelować żyłki na głowie. Edited March 3, 2009 by Ania Link to comment Share on other sites More sharing options...
cucsoniuss Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 (edited) Ok to są inne referki: http://lh6.ggpht.com/_oGM_EZM1foU/RnFBi8dRZnI/AAAAAAAAAMU/-gxCEY1nTRI/L200706121647.jpg http://www.historyforkids.org/learn/...ures/horse.jpg tylnie nogi robiłem na podstawie pewnej jeździeckiej książki W doborze referek chodziło mi głównie o to aby zdjęcie było w jakimś normalnym rzucie tj. od przodu, z boku, z tyłu te które Ty podałaś są "ni to z przodu ni to z boku" i dlatego widać to że koń powinien być bardziej "wypukły" a poza tym koń koniowi nie równy....jedne grube drugie chude mi chodziło o zrobienie chudszego...żeby później nie było "że za gruby" "Nogi tylne nie mają u ciebie wystarczającej grubości, popatrz jakie cienkie wyszły na przedostatnim widoku. " o część udową chodzi?ok zgodzę się też to widzę, ale też nie wiem jak powinno być "Górna część głowy (przy oczach) powinna być szersza niż dolna (przy pysku). (widok od przodu)" - jest szersza....ma być BARDZIEJ ? Edited March 3, 2009 by cucsoniuss Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotisded Posted March 4, 2009 Share Posted March 4, 2009 Stary, świetny pomysł z tym koniem, ale uważaj koń to podobno najtrudniejsze zwierze do namalowania, nie wiem jak to się ma do modelowania. W malarstwie albo rysunku potrzeba sporego talentu żeby dobrze oddać konia na płótnie czy papierze. Ania ma racje, popraw ogół zanim zaczniesz bawić się w szczegóły, bo narazie namieszałeś w proporcjach. Kon moze koniowi nie równy, ale jednak kości i układ mięśni mają taki sam. Rzeczywiście wybrałeś mało wyraźną refkę, a zabrałeś się za (moim zdaniem) trudny projekt- będę kibicować. żeby później nie było "że za gruby" Wyszedł za płaski. Uda powinny być tak jak u konia :P http://www.goodtapetki.za.pl/tapety/konie/kon5.jpg na białym dobrze cienie się rozchodzą http://etc.usf.edu/clipart/8100/8177/horse_body_8177_lg.gif układ kości. Skonfrontuj to ze zdjęciem, będziesz wiedział gdzie i dlaczego koń powinien tak wyglądać. http://www.athensequinemassage.com/images/equine-muscles.jpg układ mięśniowy, bo gubisz się w nim- najbardziej widoczne uda. Przestudiuj to dokładnie- będzie ci łatwiej, kładź loopy na granicach mięśni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 W doborze referek chodziło mi głównie o to aby zdjęcie było w jakimś normalnym rzucie tj. od przodu, z boku, z tyłu To zle podejscie, bo w tych widokach nie wszystko widac. Wyobraz sobie cylindra, od boku i od przodu bedzie wygladal jak szescian, zwlaszcza jesli cienie sa niezbyt wyrazne, dopiero w widoku z od gory albo krzywo od gory widac ze to cylinder. Kon ma duzo bardziej zlozony ksztalt niz cylinder, sa rozne wglebienia, wypuklosci, i widoki przod, bok, tyl na pewno nie wystarcza zeby go dobrze wymodelowac. Lepiej uzywac roznych widokow, takze tych "nienormalnych" jak to nazwales, i znalezc kompromis taki zeby kon od kazdej strony wygladal prawidlowo. No chyba ze na koncu chcesz go pokazac tylko od boku. a poza tym koń koniowi nie równy....jedne grube drugie chude mi chodziło o zrobienie chudszego...żeby później nie było "że za gruby" w takim razie warto szukac zdjec tylko jednej rasy (jakas chuda rasa na pewno jest, nie znam sie na tym, wiem tylko ze np. haflingery sa raczej grube) "Nogi tylne nie mają u ciebie wystarczającej grubości, popatrz jakie cienkie wyszły na przedostatnim widoku. " o część udową chodzi?ok zgodzę się też to widzę, ale też nie wiem jak powinno być wlasnie dlatego to co pisalam wyzej - korzystaj z roznych widokow, na pewno znajdzie sie kon w podobnej perspektywie jak na twoim widoku, tam zobaczysz jak powinno byc. Widok od boku i tylu tu raczej nie pomoze. "Górna część głowy (przy oczach) powinna być szersza niż dolna (przy pysku). (widok od przodu)" - jest szersza....ma być BARDZIEJ ?tak bardziej. Od boku wyglada dobrze, ale od przodu jest splaszczony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now