Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Może mi ktoś poradzić od czego zacząć tworzenie gry 3D? Może ktoś zna stronkę www z jakimiś tutorialami, informacjami? Jaki program byście mi polecili?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiesz...ee...jak by Ci to powiedziec...osobiście na tym sie szczególnie nie znam...ale zakładając z,ę sie pytasz to też niewilele wiesz na ten temat. wiec takŻeby napisac gierkę musisz przedewszystkim znać DOSKONALE jakiś język programowania( np. hjak napisał kolga powyzej C++) Nie potrafie powiedziec ,ile zajmie Ci nauczenie się go,sądzę ,ze przynajmniej ze 2-3 lata :)O ile jesteś bardzo zdolny...Poza tym samo napisanie sensownego silnika(tzn. oferującego jakieś eftty i działającego w miare płynnie) w pojedynke zajmie Ci następne parę lat...I jeszcze warto wziąść skąś grafików ,dźwiękowców i pomoc do kodu źródłowego. Ups...chyba sie troszke zagalopowałem...:)

 

Moja mała rada-zainteresuj się jakąś gierką ,do która(że tak powiem) obsługuje MOD\'y .Odpowiednie aplikacje można ściągnąć z neta lub są dodawane do gry. Np. sądzę ,ze odpowiedni jest UT2003(a nawet 2004)

 

Mam nadzieję ,że pomimo chaotyczniej wypowiedzi uda Ci sie wyciagnąć sensowne wnioski ,które pomoga Ci w stwoezeniu gierki:)

Napisano

Ehh Paul przesadzasz... Jezyka c++ można sie nauczyć w niecały miesiąc przy czym mozna opanować wszelkie aspekty programowania obiektowego. Jest nawet książka C++ in 21 days ;) (poszuakj na helionie \" C++ dla każdego\"). Nastepnie należy nauczyć się WinApi(jeśli chcesz pisac pod Windowsem) a to ci zajmie jakieś 2 miesiące później biblioteki graficzne czyli DirectX albo OpenGL ale OpenGL jest prostrzy więc lepiej jego sie nauczyć(najlepiej wszystkich :) ). Zajmie ci to max miesiąc. Później tylko zebrać ekipe i pisać. Podczas pisania baardzo dużo sie mozna nauczyc. Gre sam bedziesz pisał kilkanaście miechów. W sumie wyjdzie jakieś 2 lata jeśli się uczysz lub pracujesz to jakiś 3-4.

Napisano

Hehe, C++ w miesiac, API w 3 miechy, potem piszemy endzin i po kolejnych 2 miechach zaczynamy go pisac od nowa bo sie okazuje ze w ogole sprawy nie czailismy :)

 

Co do nauczenia sie C++ w miesiac to bylbym ostrozny z tym. Jezeli wczesniej programowales to podstawy jezyka mozna faktycznie poznac w miesiac, ale nie jezeli zaczynasz od zera.

 

Zreszta tak naprawde nie jest wazny jezyk a umiejetnosci i doswiadczenie programisty, a tego sie w miesiac nie nabierze.

 

Pozdrawiam

Napisano

Zgadzam się z RAsputinem. Podstawy języka da się opanować w 1 dzień, naprawdę się da, no w weekend ale to tylko podstawy nie mówiąc o klasach, wskaźnikach etc. Chcesz programować gry ?. Zacznij od książki Thinking in C++, jest w helionie do kupienia. Naucz się podstaw języka i opanuj w stopniu podstawowym budowę i obsługę obiektów. Opanuj na ile możesz wskaźniki. Poszukaj informacji potem o programowaniu pod WinAPI, to jest temat rzeka. Naucz się jak się buduje okna, jak się odwoływać do kontekstu urządzenia itp. Z tymi podstawami znajdź sobie kursy do OpenGL i DirectX, nie czytaj ich, przejrzyj pobierznie tylko się nie zrażaj ilością kodu do napisania. Tego będzie baaaardzo dużo i jeszcze więcej. Nie słuchaj ludzi którzy mówią że jedno API jest prostsze od drugiego. Oba API są dobre, żadne z nich nie jest idealne. Różnica polega na tym że DirectX jest stworzone dla programistów gier a OpenGL jest do innych zastosowań, przynajmniej był tworzony w oparciu o inne założenia. Ja koduję w OpenGL, poprostu kiedyś dostałem do tego książkę, przyeczytałem pobawiłe się i tak zostało. Jednak polecam Ci DirectX. Czemu ?. Ano dlatego że DirectX jest bardziej wspierany przez MS niż OpenGL przez swoich twórców czego efektem jest chociażby ilość gier jakie wychodzą pod DX, większa elastyczność, więcej nowości, bardzo szybki i wydajne API, poza tym nie musisz szukać dodatkowych bibliotek do dźwięku, grania po sieci czy obsługi multimediów jak ma to miejsce w OpenGL. Fakt kodowanie pod DX jest nieźle zawiłe, sam się staram pod to teraz przestawić ponieważ engine który tworzymy z kumplem w chwili obecnej, część wyświetlania jest pod OpenGL to co kumpel pisze i zajebiście to robi. Ja zacząłem kodować engine dźwięku i tak przebrnąłem przez FMOD i BASS i OpenAL i zacząłem jednak wykorzystywać DirectAudio, teraz jeszcze zostaje mi część DirectPlay i DirectInput do reszty enginu. Mimo zastraszającej ilości kodu co przeraża patrząc na kod DirectX, jest to dość logicznie stworzone i naprawdę nie stwarza to dużych problemów więc na zakończenie tego monologu moje rady. Ucz się C++ i DirectX 9, kup książkę którą poleciłem, poczytaj trochę kursów i tutoriali, pomogą potem Ci kupić książkę do wybranego API, książkę do DirectX9 możesz kupić w Mikom.com, warto mieć coś z podstawami i nie grzebać non stop w sieci, spróbuj pracować zespołowo z innymi, każdy nawet najgłupszy projekt zespołowy czegoś Cię nauczy. Życzę powodzenia i żeby Cię zapał nie opuścił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności