Napisano 4 Styczeń 200916 l Mam taką sytuację. Mam kilka figur (w tym przypadku 4x pipe) połączyłem je COMBINE w jedną figurę. Chcę tą powstała figurę 'wyciąć' w boxie za pomocą MESH > BOOLEANS > DIFFERENCE. Wtedy zaczyna się problem. Znikaja mi te figury a narzędzie move jest na środku. Nie wiem jak je zaznaczyć razem by wycięły mi ten kształt. Raz mi ten sposób działa a raz nie. Nie wiem od czego to zależy. Proszę o pomoc i dziękuje za odpowiedzi:) Pozdrawiam:)
Napisano 4 Styczeń 200916 l Witam, zobacz na tej stronie co prawda po angielsku ale dosyc przystepnie opisane pozdro
Napisano 5 Styczeń 200916 l Spróbuj tak podzielić box'a aby na każdy obiekt wycinający przypadała przynajmniej jedna linia na Twoim obiekcie w którym wycinasz czyli na "box'ie"
Napisano 6 Styczeń 200916 l Altarian prawdę Ci prawi :). Ja dodam od siebie, że nie musisz łączyć tych rur razem - ważne żebyś zaznaczył elementy w odpowiedniej kolejności (zaczynając od powierzchni w której chcesz wyciąć dziury - dalej z shiftem wybierasz kolejno pipe'y). Na koniec - w razie krzaków na powierzchni już podziurkowanej możesz dać Normals > Harden Edge.
Napisano 6 Styczeń 200916 l nigdy nie używaj bulina. to grzech zepsucia i lenistwa. odbija się czkawką prze renderingu.
Napisano 7 Styczeń 200916 l bartolomeo moze uzywanie tej opcji jest lenistwem ale ja dopiero raczkuje w grafice 3d :P A do takich rzeczy jak rendering to mi jeszcze daleko. Używam wersji PLE ktora ma ograniczenia w renderze :| Grunt, że efekt jest satysfakcjonujacy ( mnie oczywiście:) ) Odpowiedzi pomocne:) Dziekuje:)
Napisano 8 Styczeń 200916 l spoko rozumiem. Ale im szybciej opanujesz techniki modelowania omijające buliny tym lepiej.
Napisano 9 Styczeń 200916 l hehe chętnie bym sie nauczyl ale to potrzeba czasu i miec od kogo/z czego sie uczyc :) moglbys mi podac jakas stronke z opcjami zamiennymi buliny? Zawsze o jedna opcje wiecej:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto