Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam pytanie, dosc pilne.

Moze opisze moj przypadek:

Mam obiekt architektoniczny ktory sklada sie z innych obiektow,

rzezby, kolumny. Do kazdego zrobilem uvki i textury.

 

Mam teraz pytanie, czy mozna zrobic tak zeby wszystkie textury,

scalic i wypalic w jedna texture?

Tak zeby te obiekty korzystaly z jednej textury a nie z kilku?

Bylbym wdzieczny po przeszukalem calego neta i albo cos takiego nie istnieje, albo jest pod innym haslem niz ja szukam, albo to jakis spisek i nikt o tym nie pisze.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 760
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  Tazio napisał:
Witam.

Mam pytanie, dosc pilne.

Moze opisze moj przypadek:

Mam obiekt architektoniczny ktory sklada sie z innych obiektow,

rzezby, kolumny. Do kazdego zrobilem uvki i textury.

 

Mam teraz pytanie, czy mozna zrobic tak zeby wszystkie textury,

scalic i wypalic w jedna texture?

Tak zeby te obiekty korzystaly z jednej textury a nie z kilku?

Bylbym wdzieczny po przeszukalem calego neta i albo cos takiego nie istnieje, albo jest pod innym haslem niz ja szukam, albo to jakis spisek i nikt o tym nie pisze.

 

Oczywiscie ze mozna.

Warunkiem jest tylko to zeby nie pokrywaly sie uv zaznaczonych obiektow.

Mozesz w tym celu zrobic sobie nawet oddzielną projekcję ktora potraktujesz uv layoutem co zapewni ze nie pokryją sie i ktora bedzie uzyta do wynikowej mapy.

W lightning/shading jest polecenie batch bake ktoremu zaznacz opcje 'bake to one map'. Po jakims czasie (zaleznym od ustawionego samplingu i rozdzielczosci) powstanie kilka nowych materialow, w zaleznosci od ilosci uzytych. Wszystkie beda podlaczone do tej samej tekstury wiec wybierz sobie jeden z nich i przypisz jezczcze raz do obiektu.

Njlpiej przygotuj sobie przed wypalaniem hypershade w ktorym wyladuja nowe wypalone materialy.

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności