Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam ...

 

Minelo prawie pol roku od mojej ostatniej pracy w 3ds...

Z przerazeniem stwierdzam iz powrot po tak dlugiej przerwie okazal sie fatalny w skutkach (co widac na zalaczonym obrazku).

Postanowilem sie jednak nie poddawac i zamierzam jak najszybciej wrocic do poprzedniej formy (ktora najmocniejsza nie byla ale ....)

 

Przedstawiam scene "pokoj z widokiem na.."

prosze o podpowiedzi i komantarze jak zlikwidowac bledy ktore az bija po oczach ..

 

my.php?image=render2ln1.jpgrender2st7.jpg

 

czemu to tak szumi ??

 

ustawienia:

IRR high (hsp subdivs 30, samples 20)

Antialiasing: adaptive QMC, Mitchel-Netavali

GI irradiance map , Light cache

rQMC Adaptive 0.85 , noise 0.005, min samples 10

Light cache: subdvs 900, sample size 0.001

color maping: HSV expotential (1, 0.8, 1)

Edytowane przez palmer
  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Szumią bodajże ustawienia materiału.Może dodaj jakieś direct light z vray shadow , które będzie imitowało słońce i wprowadzi fajne cienie , następnie dodaj jedno vray light na okna.Popraw materiały podłogi i tych (wyleciała mi nazwa z głowy) podpór czy jak tam.

Pozatym wszystko masz rozmieszczone na 2 planie a pierwszy świeci pustką :)Czekam na upy ;]

Napisano

zapomnialem podac ustawien swiatel

 

w kazdym oknie Vray

w enviroment HDR'ka

na pieterku (przez dziure swieci tez vray)

za oknem (emitujace) slonce direct light

 

:(

ale normalnie zalamka jak zrobilem render

wpadlem w depresje .....

:(

 

materialy z http://www.vray-materials.de (jakosc wiec chyba dobra)

daje screena z rozmieszczeniem swiatel ...

Napisano (edytowane)

wpadlem ...

 

piksar

 

pol roku mnie nie bylo i juz zapomnialem regulaminu

:(

 

update: mniej szumi choc dalej podloga dziwna ...i ciemno za oknami choc enviroment jest wlaczony ..

render3ks0.jpg

Edytowane przez palmer
Napisano

heh ja powiem że fajnie bo wygląda jak w nocy.Samym eviromentem chyba koloru nie wyciągniesz , wrzuć do material editor vray skymap , manualnie ustaw sun multipler , i wsadź w slot mapy nieba czy jak tam pod klawiszem "8"

Napisano

Przedewszystkim scena wyglada jak robiona od du** strony, najpierw wstawiles kilka przypadkowych modeli, pozniej wogole zmieniles na nocne swiatlo. Jak chcesz zeby jako tako wygladalo to najpierw modeluj, pozniej materialy i na koncu swiatlo bo teraz ziarno wychodzi ci na slabym oswietleniu i materialach. U ciebie w scenie jest duuza ilosc swiatel wogole zbednych i nie potrzebnych, poza tym w tych duzych vraylightach sprawdz sbdvs bo przydalo sie podbic jezeli na 8.

Napisano

Zauwazylem ze mam problemy z podloga. Gdy tylko zmienie material odbicie swiatla od podlogi jest tak mocne ze ma wplyw na kolor calego pomieszczenia.

Dodalem vray sun+sky (wstawilem do v-ray enviroment jpg z niebem ale nie widze zadnego efektu...za oknem pusto dalej ..)

 

hcpiter

zmienilem sbdvs na 12 , wywalilem swiatla vraz z boku (uzywane do doswietlenia) i swiatlo "na stryszku"

teraz mam tylko vray sun

 

bede dodawal powoli meble ..ale nie chce wstawiac tego duzo, moja wizja to prawie pusty pokoj, drewniana podloga, sufit -surowy z betonu i widok na Manhattan ..

 

update:

render4daylightvh4.jpg

 

na suficie jest material "beton" ale refleksy koloru podlogi sprawiaja ze sufit ma prawie taki sam kolor jak podloga ...???

Napisano

Moze zmniejsz saturacje w irr mapie jesli jej oczywiscie uzywasz. Jescze jest taki fajny material Gi ovveride czy jakos tak ktory pozwala na kontrolowanie bleedingu.

Napisano

update

zmianilem material podlogi (bambus)...wciaz ma duuzy wplyw na kolor w pomieszczeniu..

prosze o wskazowki odnosnie oswietlenie sceny.

Oswietlenie uzyte: vray w kazdym oknie + vray sun+sky + halogeny na scianach

 

render5daylightlf8.jpg

 

Temporal:

irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ?

Napisano

Weź sobie do podłogi taki materiał -> get material -> VRay Override Mtl , w slot material wrzuć vray map , i tam zrób materiał podłogi , natomiast do GI material wsadź sam Vray Mtl.Zapisz sobie gdzieś tą stronę , i jak masz jakiś problem itp. lookaj tutaj:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Napisano

BlackPantera

dzieki za informacje na temat VrayOverride (przydalo sie)..podloga wyglada nieco lepiej i nawet struktura sufitu sie poprawia

 

update:

render7daylightya8.jpg

Napisano

Podłoga przekoszmarnie sie błyszczy, chyba za mocno. Materiał sufitu jest nijaki..blee..;no i materiał belkowania, bo tuszę, że to ma być zardzewiała stal, a tu tiling taki jakby to tapeta w motylki była.

Napisano

poprzednie ustawienie kadru było na moje lepsze.. teraz te swiatło od góry razi w oczy.. a podłoga.. moze być taka błyszcząca.. świeżo po pastowaniu :d

 

i zrób coś z tą powtarzalnością tekstury materiału na belkach podtrzymujących strop!

Napisano
Temporal:

irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ?

 

Jak dla GI ustawisz irradiance map to w parametrach irr mapy mozesz bawic sie parametrem saturation. Metod na kontrole bleedingu jest wiele jak ta saturacja, intensywnosc samych swiatel czy ten ovveride material.

Napisano

Dzieki za wszystkie rady ..probowalem korzystac ale ...sami zobaczcie.

Mam problem z oswietleniem

 

twozz5.jpg

 

gdy dam duza wartosc vray sun - material na scianie "przestaje szumiec" ale za to mam okropne przepalenia w miejscu gdzie slonce wpada przez "szklany sufit"

 

gdy dam mala wartosc vray sun - materialy zaczynaja szumiec ...

 

prosze o jakies wskazowki ...

zaczynalem juz z 4 razy od poczatku. Wyrzucalem wszystkie swiatla ze sceny i dodawalem po jednym zwiekszajac jasnosc. Gdzies robie blad ...

Napisano

A jakie masz wartości subdiv. dla materiałów i świateł? Pisałeś coś o 12 dla światła, nie pamiętam, a to w sumie może być mało.

 

 

tiling i materiał belkowania został..bleee

Napisano

a ogolnie do tej wizki uzywasz jakiejs referki czy jedziesz z glowy ? Bo jak narazie nic nie zmieniles a meczysz tylko rendering, zauwaz ze kamera jest za wysoko a w scenie skala sie sypie, nie wiem czy chcialbys wchodzic po takich schodkach w realu ;)

Pozdrawiam

Napisano

@ hcpiter - nie uzywam referki, wszystko z glowy ..(mam jakis szkic w olowku, ogolna koncepcje.....)

Masz racje ..proporcje sie sypia ...poprawie jak tylko uporam sie z oswietleniem

 

@ Neiraa - 12 dla swiatel , nie wiem jak sprawdzic sbdv dla materialow ...

 

W sumie najbardziej dobija mnie szum i oswietlenie (wrrr..). Zauwazylem w czasie testow ze gdy usunalem sufit i cale wnetrze jest oswietlane przez Enviroment Light szumy prakycznie sa niewidoczne .....

Gdy tylko "zamkne" pomieszczenie (tzn wstawie sufit) i wstawie vray light podwieszone pod sufitem dla rozjasnienia wnetrza ...materialy zaczynaja szumiec...

 

wstawiem update-wnetrze bez sufitu (zauwazcie praktycznie brak szumu).

noceilinghf8.jpg

 

co radzicie ..??

Napisano (edytowane)

Jak zrobisz vray light ustaw sub. na 12 .Zmień materiał podpór , bo stasznie się rzuca w oczy.Jak masz też vray light , zaznacz "invisible" żeby nie było widać białych plejnów.Dodaj jakieś ostre cienie.Acha subd. materiałów masz w material editor.Tutaj masz bardzo ładny tutorial.Powinien pomóc:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm

Edytowane przez Black Pantera
  • Like 1
Napisano

update:

render8postprodukcjabv3.jpg

 

wyglada lepiej ...

widze troche przepalen na pierwszym slupie i sufit wciaz nie jest taki jaki chcialem (betonowy z wyraznie odcisnietym deskowaniem..nie wiem czemu pod tym katem widzenia kamery struktura materialu sie rozmywa)

 

widok za oknem:

Mam bardzo dobrej jakosci panorame 5100x1600, jednak na renderze wychodzi blado i slabej jakosci ...prosze o jakies wskazowki

 

dzieki Black Pantera za link - przydal sie !

:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności