palmer Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 (edytowane) Witam ... Minelo prawie pol roku od mojej ostatniej pracy w 3ds... Z przerazeniem stwierdzam iz powrot po tak dlugiej przerwie okazal sie fatalny w skutkach (co widac na zalaczonym obrazku). Postanowilem sie jednak nie poddawac i zamierzam jak najszybciej wrocic do poprzedniej formy (ktora najmocniejsza nie byla ale ....) Przedstawiam scene "pokoj z widokiem na.." prosze o podpowiedzi i komantarze jak zlikwidowac bledy ktore az bija po oczach .. czemu to tak szumi ?? ustawienia: IRR high (hsp subdivs 30, samples 20) Antialiasing: adaptive QMC, Mitchel-Netavali GI irradiance map , Light cache rQMC Adaptive 0.85 , noise 0.005, min samples 10 Light cache: subdvs 900, sample size 0.001 color maping: HSV expotential (1, 0.8, 1) Edytowane 19 Styczeń 2009 przez palmer
Black Pantera Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 Szumią bodajże ustawienia materiału.Może dodaj jakieś direct light z vray shadow , które będzie imitowało słońce i wprowadzi fajne cienie , następnie dodaj jedno vray light na okna.Popraw materiały podłogi i tych (wyleciała mi nazwa z głowy) podpór czy jak tam. Pozatym wszystko masz rozmieszczone na 2 planie a pierwszy świeci pustką :)Czekam na upy ;]
palmer Napisano 19 Styczeń 2009 Autor Napisano 19 Styczeń 2009 zapomnialem podac ustawien swiatel w kazdym oknie Vray w enviroment HDR'ka na pieterku (przez dziure swieci tez vray) za oknem (emitujace) slonce direct light :( ale normalnie zalamka jak zrobilem render wpadlem w depresje ..... :( materialy z http://www.vray-materials.de (jakosc wiec chyba dobra) daje screena z rozmieszczeniem swiatel ...
Black Pantera Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 Ja bym na twoim miejscu tego directa skierował na okna.
palmer Napisano 19 Styczeń 2009 Autor Napisano 19 Styczeń 2009 czy na szum maja wplyw ustawienia kamery vray ? np ISO ?
palmer Napisano 19 Styczeń 2009 Autor Napisano 19 Styczeń 2009 (edytowane) wpadlem ... piksar pol roku mnie nie bylo i juz zapomnialem regulaminu :( update: mniej szumi choc dalej podloga dziwna ...i ciemno za oknami choc enviroment jest wlaczony .. Edytowane 19 Styczeń 2009 przez palmer
Black Pantera Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 heh ja powiem że fajnie bo wygląda jak w nocy.Samym eviromentem chyba koloru nie wyciągniesz , wrzuć do material editor vray skymap , manualnie ustaw sun multipler , i wsadź w slot mapy nieba czy jak tam pod klawiszem "8"
KamillM Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 No rzeczywiście wygląda jak noc, całkiem fajny nastrój :P Co do podłogi, może zwiększ subdivs w refleksach?
hcpiter Napisano 19 Styczeń 2009 Napisano 19 Styczeń 2009 Przedewszystkim scena wyglada jak robiona od du** strony, najpierw wstawiles kilka przypadkowych modeli, pozniej wogole zmieniles na nocne swiatlo. Jak chcesz zeby jako tako wygladalo to najpierw modeluj, pozniej materialy i na koncu swiatlo bo teraz ziarno wychodzi ci na slabym oswietleniu i materialach. U ciebie w scenie jest duuza ilosc swiatel wogole zbednych i nie potrzebnych, poza tym w tych duzych vraylightach sprawdz sbdvs bo przydalo sie podbic jezeli na 8.
palmer Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Napisano 20 Styczeń 2009 Zauwazylem ze mam problemy z podloga. Gdy tylko zmienie material odbicie swiatla od podlogi jest tak mocne ze ma wplyw na kolor calego pomieszczenia. Dodalem vray sun+sky (wstawilem do v-ray enviroment jpg z niebem ale nie widze zadnego efektu...za oknem pusto dalej ..) hcpiter zmienilem sbdvs na 12 , wywalilem swiatla vraz z boku (uzywane do doswietlenia) i swiatlo "na stryszku" teraz mam tylko vray sun bede dodawal powoli meble ..ale nie chce wstawiac tego duzo, moja wizja to prawie pusty pokoj, drewniana podloga, sufit -surowy z betonu i widok na Manhattan .. update: na suficie jest material "beton" ale refleksy koloru podlogi sprawiaja ze sufit ma prawie taki sam kolor jak podloga ...???
Temporal Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Moze zmniejsz saturacje w irr mapie jesli jej oczywiscie uzywasz. Jescze jest taki fajny material Gi ovveride czy jakos tak ktory pozwala na kontrolowanie bleedingu.
Black Pantera Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Żeby z tego zrobić beton daj jakąś na niego pożądną texture , bumpa i dobre specular.
palmer Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Napisano 20 Styczeń 2009 update zmianilem material podlogi (bambus)...wciaz ma duuzy wplyw na kolor w pomieszczeniu.. prosze o wskazowki odnosnie oswietlenie sceny. Oswietlenie uzyte: vray w kazdym oknie + vray sun+sky + halogeny na scianach Temporal: irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ?
Black Pantera Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Weź sobie do podłogi taki materiał -> get material -> VRay Override Mtl , w slot material wrzuć vray map , i tam zrób materiał podłogi , natomiast do GI material wsadź sam Vray Mtl.Zapisz sobie gdzieś tą stronę , i jak masz jakiś problem itp. lookaj tutaj: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/
palmer Napisano 20 Styczeń 2009 Autor Napisano 20 Styczeń 2009 BlackPantera dzieki za informacje na temat VrayOverride (przydalo sie)..podloga wyglada nieco lepiej i nawet struktura sufitu sie poprawia update:
Neiraa Napisano 20 Styczeń 2009 Napisano 20 Styczeń 2009 Podłoga przekoszmarnie sie błyszczy, chyba za mocno. Materiał sufitu jest nijaki..blee..;no i materiał belkowania, bo tuszę, że to ma być zardzewiała stal, a tu tiling taki jakby to tapeta w motylki była.
rudylew Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 poprzednie ustawienie kadru było na moje lepsze.. teraz te swiatło od góry razi w oczy.. a podłoga.. moze być taka błyszcząca.. świeżo po pastowaniu :d i zrób coś z tą powtarzalnością tekstury materiału na belkach podtrzymujących strop!
Temporal Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 Temporal: irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ? Jak dla GI ustawisz irradiance map to w parametrach irr mapy mozesz bawic sie parametrem saturation. Metod na kontrole bleedingu jest wiele jak ta saturacja, intensywnosc samych swiatel czy ten ovveride material.
palmer Napisano 21 Styczeń 2009 Autor Napisano 21 Styczeń 2009 Dzieki za wszystkie rady ..probowalem korzystac ale ...sami zobaczcie. Mam problem z oswietleniem gdy dam duza wartosc vray sun - material na scianie "przestaje szumiec" ale za to mam okropne przepalenia w miejscu gdzie slonce wpada przez "szklany sufit" gdy dam mala wartosc vray sun - materialy zaczynaja szumiec ... prosze o jakies wskazowki ... zaczynalem juz z 4 razy od poczatku. Wyrzucalem wszystkie swiatla ze sceny i dodawalem po jednym zwiekszajac jasnosc. Gdzies robie blad ...
Neiraa Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 A jakie masz wartości subdiv. dla materiałów i świateł? Pisałeś coś o 12 dla światła, nie pamiętam, a to w sumie może być mało. tiling i materiał belkowania został..bleee
hcpiter Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 a ogolnie do tej wizki uzywasz jakiejs referki czy jedziesz z glowy ? Bo jak narazie nic nie zmieniles a meczysz tylko rendering, zauwaz ze kamera jest za wysoko a w scenie skala sie sypie, nie wiem czy chcialbys wchodzic po takich schodkach w realu ;) Pozdrawiam
Black Pantera Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 Ja wam powiem tak ;P jako że nie lubie bawić się w jednostki ->robię bipeda i na jego podstawie robię różne rzeczy xd
NV Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 Black Pantera: Robie to samo xD ale tylko jak robie wizki czy coś tak dla siebie ;)
palmer Napisano 22 Styczeń 2009 Autor Napisano 22 Styczeń 2009 @ hcpiter - nie uzywam referki, wszystko z glowy ..(mam jakis szkic w olowku, ogolna koncepcje.....) Masz racje ..proporcje sie sypia ...poprawie jak tylko uporam sie z oswietleniem @ Neiraa - 12 dla swiatel , nie wiem jak sprawdzic sbdv dla materialow ... W sumie najbardziej dobija mnie szum i oswietlenie (wrrr..). Zauwazylem w czasie testow ze gdy usunalem sufit i cale wnetrze jest oswietlane przez Enviroment Light szumy prakycznie sa niewidoczne ..... Gdy tylko "zamkne" pomieszczenie (tzn wstawie sufit) i wstawie vray light podwieszone pod sufitem dla rozjasnienia wnetrza ...materialy zaczynaja szumiec... wstawiem update-wnetrze bez sufitu (zauwazcie praktycznie brak szumu). co radzicie ..??
Black Pantera Napisano 22 Styczeń 2009 Napisano 22 Styczeń 2009 (edytowane) Jak zrobisz vray light ustaw sub. na 12 .Zmień materiał podpór , bo stasznie się rzuca w oczy.Jak masz też vray light , zaznacz "invisible" żeby nie było widać białych plejnów.Dodaj jakieś ostre cienie.Acha subd. materiałów masz w material editor.Tutaj masz bardzo ładny tutorial.Powinien pomóc: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm Edytowane 22 Styczeń 2009 przez Black Pantera 1
palmer Napisano 22 Styczeń 2009 Autor Napisano 22 Styczeń 2009 update: wyglada lepiej ... widze troche przepalen na pierwszym slupie i sufit wciaz nie jest taki jaki chcialem (betonowy z wyraznie odcisnietym deskowaniem..nie wiem czemu pod tym katem widzenia kamery struktura materialu sie rozmywa) widok za oknem: Mam bardzo dobrej jakosci panorame 5100x1600, jednak na renderze wychodzi blado i slabej jakosci ...prosze o jakies wskazowki dzieki Black Pantera za link - przydal sie ! :)
Black Pantera Napisano 22 Styczeń 2009 Napisano 22 Styczeń 2009 No i od razu lepiej.Ja bym poprawił materiał cegieł bo z bumpem wychodzi jakby była zniekształcona , material sufitu , no i koniecznie jakieś światło z direct light ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się