Napisano 19 Styczeń 200916 l Witam ... Minelo prawie pol roku od mojej ostatniej pracy w 3ds... Z przerazeniem stwierdzam iz powrot po tak dlugiej przerwie okazal sie fatalny w skutkach (co widac na zalaczonym obrazku). Postanowilem sie jednak nie poddawac i zamierzam jak najszybciej wrocic do poprzedniej formy (ktora najmocniejsza nie byla ale ....) Przedstawiam scene "pokoj z widokiem na.." prosze o podpowiedzi i komantarze jak zlikwidowac bledy ktore az bija po oczach .. czemu to tak szumi ?? ustawienia: IRR high (hsp subdivs 30, samples 20) Antialiasing: adaptive QMC, Mitchel-Netavali GI irradiance map , Light cache rQMC Adaptive 0.85 , noise 0.005, min samples 10 Light cache: subdvs 900, sample size 0.001 color maping: HSV expotential (1, 0.8, 1) Edytowane 19 Styczeń 200916 l przez palmer
Napisano 19 Styczeń 200916 l Szumią bodajże ustawienia materiału.Może dodaj jakieś direct light z vray shadow , które będzie imitowało słońce i wprowadzi fajne cienie , następnie dodaj jedno vray light na okna.Popraw materiały podłogi i tych (wyleciała mi nazwa z głowy) podpór czy jak tam. Pozatym wszystko masz rozmieszczone na 2 planie a pierwszy świeci pustką :)Czekam na upy ;]
Napisano 19 Styczeń 200916 l Autor zapomnialem podac ustawien swiatel w kazdym oknie Vray w enviroment HDR'ka na pieterku (przez dziure swieci tez vray) za oknem (emitujace) slonce direct light :( ale normalnie zalamka jak zrobilem render wpadlem w depresje ..... :( materialy z http://www.vray-materials.de (jakosc wiec chyba dobra) daje screena z rozmieszczeniem swiatel ...
Napisano 19 Styczeń 200916 l Autor wpadlem ... piksar pol roku mnie nie bylo i juz zapomnialem regulaminu :( update: mniej szumi choc dalej podloga dziwna ...i ciemno za oknami choc enviroment jest wlaczony .. Edytowane 19 Styczeń 200916 l przez palmer
Napisano 19 Styczeń 200916 l heh ja powiem że fajnie bo wygląda jak w nocy.Samym eviromentem chyba koloru nie wyciągniesz , wrzuć do material editor vray skymap , manualnie ustaw sun multipler , i wsadź w slot mapy nieba czy jak tam pod klawiszem "8"
Napisano 19 Styczeń 200916 l No rzeczywiście wygląda jak noc, całkiem fajny nastrój :P Co do podłogi, może zwiększ subdivs w refleksach?
Napisano 19 Styczeń 200916 l Przedewszystkim scena wyglada jak robiona od du** strony, najpierw wstawiles kilka przypadkowych modeli, pozniej wogole zmieniles na nocne swiatlo. Jak chcesz zeby jako tako wygladalo to najpierw modeluj, pozniej materialy i na koncu swiatlo bo teraz ziarno wychodzi ci na slabym oswietleniu i materialach. U ciebie w scenie jest duuza ilosc swiatel wogole zbednych i nie potrzebnych, poza tym w tych duzych vraylightach sprawdz sbdvs bo przydalo sie podbic jezeli na 8.
Napisano 20 Styczeń 200916 l Autor Zauwazylem ze mam problemy z podloga. Gdy tylko zmienie material odbicie swiatla od podlogi jest tak mocne ze ma wplyw na kolor calego pomieszczenia. Dodalem vray sun+sky (wstawilem do v-ray enviroment jpg z niebem ale nie widze zadnego efektu...za oknem pusto dalej ..) hcpiter zmienilem sbdvs na 12 , wywalilem swiatla vraz z boku (uzywane do doswietlenia) i swiatlo "na stryszku" teraz mam tylko vray sun bede dodawal powoli meble ..ale nie chce wstawiac tego duzo, moja wizja to prawie pusty pokoj, drewniana podloga, sufit -surowy z betonu i widok na Manhattan .. update: na suficie jest material "beton" ale refleksy koloru podlogi sprawiaja ze sufit ma prawie taki sam kolor jak podloga ...???
Napisano 20 Styczeń 200916 l Moze zmniejsz saturacje w irr mapie jesli jej oczywiscie uzywasz. Jescze jest taki fajny material Gi ovveride czy jakos tak ktory pozwala na kontrolowanie bleedingu.
Napisano 20 Styczeń 200916 l Żeby z tego zrobić beton daj jakąś na niego pożądną texture , bumpa i dobre specular.
Napisano 20 Styczeń 200916 l Autor update zmianilem material podlogi (bambus)...wciaz ma duuzy wplyw na kolor w pomieszczeniu.. prosze o wskazowki odnosnie oswietlenie sceny. Oswietlenie uzyte: vray w kazdym oknie + vray sun+sky + halogeny na scianach Temporal: irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ?
Napisano 20 Styczeń 200916 l Weź sobie do podłogi taki materiał -> get material -> VRay Override Mtl , w slot material wrzuć vray map , i tam zrób materiał podłogi , natomiast do GI material wsadź sam Vray Mtl.Zapisz sobie gdzieś tą stronę , i jak masz jakiś problem itp. lookaj tutaj: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/
Napisano 20 Styczeń 200916 l Autor BlackPantera dzieki za informacje na temat VrayOverride (przydalo sie)..podloga wyglada nieco lepiej i nawet struktura sufitu sie poprawia update:
Napisano 20 Styczeń 200916 l Podłoga przekoszmarnie sie błyszczy, chyba za mocno. Materiał sufitu jest nijaki..blee..;no i materiał belkowania, bo tuszę, że to ma być zardzewiała stal, a tu tiling taki jakby to tapeta w motylki była.
Napisano 21 Styczeń 200916 l poprzednie ustawienie kadru było na moje lepsze.. teraz te swiatło od góry razi w oczy.. a podłoga.. moze być taka błyszcząca.. świeżo po pastowaniu :d i zrób coś z tą powtarzalnością tekstury materiału na belkach podtrzymujących strop!
Napisano 21 Styczeń 200916 l Cytat Temporal: irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ? Jak dla GI ustawisz irradiance map to w parametrach irr mapy mozesz bawic sie parametrem saturation. Metod na kontrole bleedingu jest wiele jak ta saturacja, intensywnosc samych swiatel czy ten ovveride material.
Napisano 21 Styczeń 200916 l Autor Dzieki za wszystkie rady ..probowalem korzystac ale ...sami zobaczcie. Mam problem z oswietleniem gdy dam duza wartosc vray sun - material na scianie "przestaje szumiec" ale za to mam okropne przepalenia w miejscu gdzie slonce wpada przez "szklany sufit" gdy dam mala wartosc vray sun - materialy zaczynaja szumiec ... prosze o jakies wskazowki ... zaczynalem juz z 4 razy od poczatku. Wyrzucalem wszystkie swiatla ze sceny i dodawalem po jednym zwiekszajac jasnosc. Gdzies robie blad ...
Napisano 21 Styczeń 200916 l A jakie masz wartości subdiv. dla materiałów i świateł? Pisałeś coś o 12 dla światła, nie pamiętam, a to w sumie może być mało. tiling i materiał belkowania został..bleee
Napisano 21 Styczeń 200916 l a ogolnie do tej wizki uzywasz jakiejs referki czy jedziesz z glowy ? Bo jak narazie nic nie zmieniles a meczysz tylko rendering, zauwaz ze kamera jest za wysoko a w scenie skala sie sypie, nie wiem czy chcialbys wchodzic po takich schodkach w realu ;) Pozdrawiam
Napisano 21 Styczeń 200916 l Ja wam powiem tak ;P jako że nie lubie bawić się w jednostki ->robię bipeda i na jego podstawie robię różne rzeczy xd
Napisano 21 Styczeń 200916 l Black Pantera: Robie to samo xD ale tylko jak robie wizki czy coś tak dla siebie ;)
Napisano 22 Styczeń 200916 l Autor @ hcpiter - nie uzywam referki, wszystko z glowy ..(mam jakis szkic w olowku, ogolna koncepcje.....) Masz racje ..proporcje sie sypia ...poprawie jak tylko uporam sie z oswietleniem @ Neiraa - 12 dla swiatel , nie wiem jak sprawdzic sbdv dla materialow ... W sumie najbardziej dobija mnie szum i oswietlenie (wrrr..). Zauwazylem w czasie testow ze gdy usunalem sufit i cale wnetrze jest oswietlane przez Enviroment Light szumy prakycznie sa niewidoczne ..... Gdy tylko "zamkne" pomieszczenie (tzn wstawie sufit) i wstawie vray light podwieszone pod sufitem dla rozjasnienia wnetrza ...materialy zaczynaja szumiec... wstawiem update-wnetrze bez sufitu (zauwazcie praktycznie brak szumu). co radzicie ..??
Napisano 22 Styczeń 200916 l Jak zrobisz vray light ustaw sub. na 12 .Zmień materiał podpór , bo stasznie się rzuca w oczy.Jak masz też vray light , zaznacz "invisible" żeby nie było widać białych plejnów.Dodaj jakieś ostre cienie.Acha subd. materiałów masz w material editor.Tutaj masz bardzo ładny tutorial.Powinien pomóc: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm Edytowane 22 Styczeń 200916 l przez Black Pantera
Napisano 22 Styczeń 200916 l Autor update: wyglada lepiej ... widze troche przepalen na pierwszym slupie i sufit wciaz nie jest taki jaki chcialem (betonowy z wyraznie odcisnietym deskowaniem..nie wiem czemu pod tym katem widzenia kamery struktura materialu sie rozmywa) widok za oknem: Mam bardzo dobrej jakosci panorame 5100x1600, jednak na renderze wychodzi blado i slabej jakosci ...prosze o jakies wskazowki dzieki Black Pantera za link - przydal sie ! :)
Napisano 22 Styczeń 200916 l No i od razu lepiej.Ja bym poprawił materiał cegieł bo z bumpem wychodzi jakby była zniekształcona , material sufitu , no i koniecznie jakieś światło z direct light ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto