Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ...

 

Minelo prawie pol roku od mojej ostatniej pracy w 3ds...

Z przerazeniem stwierdzam iz powrot po tak dlugiej przerwie okazal sie fatalny w skutkach (co widac na zalaczonym obrazku).

Postanowilem sie jednak nie poddawac i zamierzam jak najszybciej wrocic do poprzedniej formy (ktora najmocniejsza nie byla ale ....)

 

Przedstawiam scene "pokoj z widokiem na.."

prosze o podpowiedzi i komantarze jak zlikwidowac bledy ktore az bija po oczach ..

 

my.php?image=render2ln1.jpgrender2st7.jpg

 

czemu to tak szumi ??

 

ustawienia:

IRR high (hsp subdivs 30, samples 20)

Antialiasing: adaptive QMC, Mitchel-Netavali

GI irradiance map , Light cache

rQMC Adaptive 0.85 , noise 0.005, min samples 10

Light cache: subdvs 900, sample size 0.001

color maping: HSV expotential (1, 0.8, 1)

Edytowane przez palmer

  • Odpowiedzi 27
  • Wyświetleń 7,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Szumią bodajże ustawienia materiału.Może dodaj jakieś direct light z vray shadow , które będzie imitowało słońce i wprowadzi fajne cienie , następnie dodaj jedno vray light na okna.Popraw materiały podłogi i tych (wyleciała mi nazwa z głowy) podpór czy jak tam.

Pozatym wszystko masz rozmieszczone na 2 planie a pierwszy świeci pustką :)Czekam na upy ;]

Napisano
  • Autor

zapomnialem podac ustawien swiatel

 

w kazdym oknie Vray

w enviroment HDR'ka

na pieterku (przez dziure swieci tez vray)

za oknem (emitujace) slonce direct light

 

:(

ale normalnie zalamka jak zrobilem render

wpadlem w depresje .....

:(

 

materialy z http://www.vray-materials.de (jakosc wiec chyba dobra)

daje screena z rozmieszczeniem swiatel ...

Napisano
  • Autor

wpadlem ...

 

piksar

 

pol roku mnie nie bylo i juz zapomnialem regulaminu

:(

 

update: mniej szumi choc dalej podloga dziwna ...i ciemno za oknami choc enviroment jest wlaczony ..

render3ks0.jpg

Edytowane przez palmer

Napisano

heh ja powiem że fajnie bo wygląda jak w nocy.Samym eviromentem chyba koloru nie wyciągniesz , wrzuć do material editor vray skymap , manualnie ustaw sun multipler , i wsadź w slot mapy nieba czy jak tam pod klawiszem "8"

Napisano

No rzeczywiście wygląda jak noc, całkiem fajny nastrój :P Co do podłogi, może zwiększ subdivs w refleksach?

Napisano

Przedewszystkim scena wyglada jak robiona od du** strony, najpierw wstawiles kilka przypadkowych modeli, pozniej wogole zmieniles na nocne swiatlo. Jak chcesz zeby jako tako wygladalo to najpierw modeluj, pozniej materialy i na koncu swiatlo bo teraz ziarno wychodzi ci na slabym oswietleniu i materialach. U ciebie w scenie jest duuza ilosc swiatel wogole zbednych i nie potrzebnych, poza tym w tych duzych vraylightach sprawdz sbdvs bo przydalo sie podbic jezeli na 8.

Napisano
  • Autor

Zauwazylem ze mam problemy z podloga. Gdy tylko zmienie material odbicie swiatla od podlogi jest tak mocne ze ma wplyw na kolor calego pomieszczenia.

Dodalem vray sun+sky (wstawilem do v-ray enviroment jpg z niebem ale nie widze zadnego efektu...za oknem pusto dalej ..)

 

hcpiter

zmienilem sbdvs na 12 , wywalilem swiatla vraz z boku (uzywane do doswietlenia) i swiatlo "na stryszku"

teraz mam tylko vray sun

 

bede dodawal powoli meble ..ale nie chce wstawiac tego duzo, moja wizja to prawie pusty pokoj, drewniana podloga, sufit -surowy z betonu i widok na Manhattan ..

 

update:

render4daylightvh4.jpg

 

na suficie jest material "beton" ale refleksy koloru podlogi sprawiaja ze sufit ma prawie taki sam kolor jak podloga ...???

Napisano

Moze zmniejsz saturacje w irr mapie jesli jej oczywiscie uzywasz. Jescze jest taki fajny material Gi ovveride czy jakos tak ktory pozwala na kontrolowanie bleedingu.

Napisano
  • Autor

update

zmianilem material podlogi (bambus)...wciaz ma duuzy wplyw na kolor w pomieszczeniu..

prosze o wskazowki odnosnie oswietlenie sceny.

Oswietlenie uzyte: vray w kazdym oknie + vray sun+sky + halogeny na scianach

 

render5daylightlf8.jpg

 

Temporal:

irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ?

Napisano

Weź sobie do podłogi taki materiał -> get material -> VRay Override Mtl , w slot material wrzuć vray map , i tam zrób materiał podłogi , natomiast do GI material wsadź sam Vray Mtl.Zapisz sobie gdzieś tą stronę , i jak masz jakiś problem itp. lookaj tutaj:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

Napisano
  • Autor

BlackPantera

dzieki za informacje na temat VrayOverride (przydalo sie)..podloga wyglada nieco lepiej i nawet struktura sufitu sie poprawia

 

update:

render7daylightya8.jpg

Napisano

Podłoga przekoszmarnie sie błyszczy, chyba za mocno. Materiał sufitu jest nijaki..blee..;no i materiał belkowania, bo tuszę, że to ma być zardzewiała stal, a tu tiling taki jakby to tapeta w motylki była.

Napisano

poprzednie ustawienie kadru było na moje lepsze.. teraz te swiatło od góry razi w oczy.. a podłoga.. moze być taka błyszcząca.. świeżo po pastowaniu :d

 

i zrób coś z tą powtarzalnością tekstury materiału na belkach podtrzymujących strop!

Napisano
  Cytat
Temporal:

irr saturacje- chodzi Ci o mape materialu ?

 

Jak dla GI ustawisz irradiance map to w parametrach irr mapy mozesz bawic sie parametrem saturation. Metod na kontrole bleedingu jest wiele jak ta saturacja, intensywnosc samych swiatel czy ten ovveride material.

Napisano
  • Autor

Dzieki za wszystkie rady ..probowalem korzystac ale ...sami zobaczcie.

Mam problem z oswietleniem

 

twozz5.jpg

 

gdy dam duza wartosc vray sun - material na scianie "przestaje szumiec" ale za to mam okropne przepalenia w miejscu gdzie slonce wpada przez "szklany sufit"

 

gdy dam mala wartosc vray sun - materialy zaczynaja szumiec ...

 

prosze o jakies wskazowki ...

zaczynalem juz z 4 razy od poczatku. Wyrzucalem wszystkie swiatla ze sceny i dodawalem po jednym zwiekszajac jasnosc. Gdzies robie blad ...

Napisano

A jakie masz wartości subdiv. dla materiałów i świateł? Pisałeś coś o 12 dla światła, nie pamiętam, a to w sumie może być mało.

 

 

tiling i materiał belkowania został..bleee

Napisano

a ogolnie do tej wizki uzywasz jakiejs referki czy jedziesz z glowy ? Bo jak narazie nic nie zmieniles a meczysz tylko rendering, zauwaz ze kamera jest za wysoko a w scenie skala sie sypie, nie wiem czy chcialbys wchodzic po takich schodkach w realu ;)

Pozdrawiam

Napisano

Black Pantera: Robie to samo xD ale tylko jak robie wizki czy coś tak dla siebie ;)

Napisano
  • Autor

@ hcpiter - nie uzywam referki, wszystko z glowy ..(mam jakis szkic w olowku, ogolna koncepcje.....)

Masz racje ..proporcje sie sypia ...poprawie jak tylko uporam sie z oswietleniem

 

@ Neiraa - 12 dla swiatel , nie wiem jak sprawdzic sbdv dla materialow ...

 

W sumie najbardziej dobija mnie szum i oswietlenie (wrrr..). Zauwazylem w czasie testow ze gdy usunalem sufit i cale wnetrze jest oswietlane przez Enviroment Light szumy prakycznie sa niewidoczne .....

Gdy tylko "zamkne" pomieszczenie (tzn wstawie sufit) i wstawie vray light podwieszone pod sufitem dla rozjasnienia wnetrza ...materialy zaczynaja szumiec...

 

wstawiem update-wnetrze bez sufitu (zauwazcie praktycznie brak szumu).

noceilinghf8.jpg

 

co radzicie ..??

Napisano

Jak zrobisz vray light ustaw sub. na 12 .Zmień materiał podpór , bo stasznie się rzuca w oczy.Jak masz też vray light , zaznacz "invisible" żeby nie było widać białych plejnów.Dodaj jakieś ostre cienie.Acha subd. materiałów masz w material editor.Tutaj masz bardzo ładny tutorial.Powinien pomóc:

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm

Edytowane przez Black Pantera

Napisano
  • Autor

update:

render8postprodukcjabv3.jpg

 

wyglada lepiej ...

widze troche przepalen na pierwszym slupie i sufit wciaz nie jest taki jaki chcialem (betonowy z wyraznie odcisnietym deskowaniem..nie wiem czemu pod tym katem widzenia kamery struktura materialu sie rozmywa)

 

widok za oknem:

Mam bardzo dobrej jakosci panorame 5100x1600, jednak na renderze wychodzi blado i slabej jakosci ...prosze o jakies wskazowki

 

dzieki Black Pantera za link - przydal sie !

:)

Napisano

No i od razu lepiej.Ja bym poprawił materiał cegieł bo z bumpem wychodzi jakby była zniekształcona , material sufitu , no i koniecznie jakieś światło z direct light ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności