Gość un86 Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 Witam, chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy w temacie farm renderujących, mianowicie 1. powiedzmy, że mam 20komputerów połączonych w sieć, jaki manager polecacie do obsługi tego i w jaki sposób taki manager działa ? np. znalazłem coś takiego http://www.uberware.net/smedge3/index.php powiedzmy, że rozumiem jak to działa, ale np. pisze tam, że jest wsparcie dla maxa, więc czy to znaczy, że też dla każdego jego plugina ? np. vray'a ? 2. czy np. jeśli renderuje plik z max'a, to na każdym komputerze muszę mieć maxa lub jakąś licencje czy taki manager pobiera ją sobie tudzież robi to jakoś inaczej ? :) 3. jakieś ogólne informacje które mogłyby mi pomóc w ogarnięciu tematu ps. oczywiście to nie mój plan, tylko szefa mojej firmy i muszę ogarnąć i naświetlić mu sytuację :) pozdrawiam i dzięki za pomoc
michasEK4 Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 1.Zależy co chcesz renderować... animacje czy stille. Polecam BackBurnera-a, może też być Distributed Rendering w Vray-u. 2.Na każdym komputerze musi być max, jeżeli renderujesz w vray-u to także vray. U mnie wygląda to tak jak opisałem.
mirach Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 Hej, z pracy pisam wiec w skrocie. z listu domyslam sie ze chodzi ci o Maxa. Do maxa nie potrzebujesz zadnego dodatkowego programu do renderowania przez siec - jest Backburner. Jak go obslugiwac itp masz wszystko w helpie maxa z dokladnym opisem jak to skonfigurowac Co do renderowania. Wszystkie pliki (textury, proxy itp) musza byc udostepnione w katalogu sieciowym widocznym przez wszystkie kompy. Max i Vray musi byc zainstalowany na kazdym z kompow renderujacych, ale wystarczy ze beda jako render nody, np na 1 licencje uzytkowa vraya dostajesz tez iles tam licencji vraya tylko do renderowania sieciowego. Podobnie z maxem. (nie zajmuje sie licencjami w firmie wiec ci dokladnie nie powiem) A, i renderowanie animacji przez siec, gdzie kazdy komp renderuje oddzielna klatke jest latwiejsze. Jak chcesz zeby wiele kompow renderowalo 1 klatke to musisz doczytac o distributed rendering. pozdrawiam
Gość un86 Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 zapewne bardziej taka farma służyłaby do renderowania animacji, ale pewnie stille też by się trafiły. głównie jestem ciekaw jak to wygląda z tą licencją do max, czy np. jak mam 20kompów to na każdym musi być wykupiona licencja (czyli 3-5k komputer + 20k max ?) czy np. na jednej licencji max można postawić jedą full działającą kopie a na reszcie zainstalować render nody ? na stronie autodeska jakoś nie bardzo mogę znaleźć taką informację. taka sama sytuacja jest z vray'em ?
mt Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 do maxa wystarczy jedna licencja robocza. na farmie nie potrzebujesz juz zadnej dodatkowej licencji niezaleznie od ilosci komputerow (z tego co pamietam, dawno to robilem;p). przy vrayu na kazda licencje/dongla mozna podlaczyc bodaj do 10 rendernodow. a jesli chodzi o liczenie stilli, zawsze mozna uzyc backburnera z wlaczonym split scan lines.
Polg Napisano 21 Styczeń 2009 Napisano 21 Styczeń 2009 Jak napisal Mirach wszystko znajdziesz w helpie maxa. Z tego co mi wiadomo na licencji maxa mozesz miec spokojnie te 20 kompow, instalujesz maxa na nodzie nawet go nie wlaczasz i nie rejestrujesz jedyne co zmieniasz to w pliku 3dsmax.ini wpisujesz sciezke do katalogu sieciowego w ktorym masz texturki do sceny. Jak to zrobic znajdziesz na forum, MF gdzies to dokladnie opisywal, sa dwa sposoby na to. Z vrayem jest jakos inaczej z ta licencja , nie wiem dokladnie ale chyba mozesz miec 10 nodow na jednej licencji tez trzeba poczytac w dokumentach zalaczonych do vraya. Instalujesz vraya i zalaczasz mu Vray Spawner , najlepiej wrzucic na nodzie do Startup by sie wlaczal razem z uruchomieniem kompa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się