Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam wymodelowane coś takiego:

terenia7.th.png

 

zrobienie tego to dla mnie nie problem, ale nurtuje mnie jedna rzecz - jak twórcy gier robią ogromne połacia terenu?? Np. w nadchodzącej grze FUEL ma być powierzchnia 14.000 km kwadratowych. jak coś takiego zrobić? przecież nie 'nakleję' na to jednej textury, a zrobienie kilku tysięcy textur to kupa roboty. a zresztą jak zrobić textury, aby na brzegach idealnie do siebie pasowały? możnaby chyba zrobić jedną a potem ją pociąć na kawałki, ale przecież nie zrobię obrazka o wymiarach np. 1.000.000 x 1.000.000 pix...

 

2. jak zrobić texturę gałęzi drzewa, taką na potrzeby gier??

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 909
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1.No stary, no pewnie że nie robią textury o wymiarach 10000x10000.

Robią różne wersje textury np 256x256, drogę, ziemię, trawę itp i później się to blenduje programowo na geometrii, najczęściej w edytorze jest opcja malowania geometrii podłoża za pomocą textur, zupełnie jak brushem w shopie, stad efekt "idealnego ich dopasowania".

A i owszem dobrze to wyraziłeś, zrobienie kilku tysięcy textur to kupa roboty.

 

2. To też kupa roboty widać:)

 

pzdr!

Napisano
  Levus napisał:
1.No stary, no pewnie że nie robią textury o wymiarach 10000x10000.

Chyba że mają system Giga Texture od Carmaca :D

Tam można używać texów o dowolnej wielkości :D:D

Napisano

zawsze mozna cociac teren na segmenty i np komp wczytuje tylko ten fragment na ktorym jest postac a reszty nie ma i sukcesywnie sobie doczytuje w ramach przemieszczania postaci a te niewidoczne (juz ominiete) zamyka nie trzymajac ich w pamieci przez co nie marnuje zasobow. czesto tak jest w grach wyscigowych - w ramach poruszania sie do przodu doczytywane sa poszczegolne (nastepne) segmenty) a te przejechane juz sa zamykane. Tylko tak jak wczesniej wspominalem musisz taki teren lub odcinek drogi pociac na kawalki... Ogolnie temat rzeka :)

Napisano
  Ex3 napisał:
Chyba że mają system Giga Texture od Carmaca :D

Tam można używać texów o dowolnej wielkości :D:D

 

O no tego nie znałem:)

 

Tak czy inaczej to kupa roboty:D

Napisano
  • Autor
  Cytat
najczęściej w edytorze jest opcja malowania geometrii podłoża za pomocą textur

 

ale to chodzi o edytor dołączony do gry ? w maxie nie ma takowej opcyji ??

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności