Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

mam wymodelowane coś takiego:

terenia7.th.png

 

zrobienie tego to dla mnie nie problem, ale nurtuje mnie jedna rzecz - jak twórcy gier robią ogromne połacia terenu?? Np. w nadchodzącej grze FUEL ma być powierzchnia 14.000 km kwadratowych. jak coś takiego zrobić? przecież nie 'nakleję' na to jednej textury, a zrobienie kilku tysięcy textur to kupa roboty. a zresztą jak zrobić textury, aby na brzegach idealnie do siebie pasowały? możnaby chyba zrobić jedną a potem ją pociąć na kawałki, ale przecież nie zrobię obrazka o wymiarach np. 1.000.000 x 1.000.000 pix...

 

2. jak zrobić texturę gałęzi drzewa, taką na potrzeby gier??

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 946
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1.No stary, no pewnie że nie robią textury o wymiarach 10000x10000.

Robią różne wersje textury np 256x256, drogę, ziemię, trawę itp i później się to blenduje programowo na geometrii, najczęściej w edytorze jest opcja malowania geometrii podłoża za pomocą textur, zupełnie jak brushem w shopie, stad efekt "idealnego ich dopasowania".

A i owszem dobrze to wyraziłeś, zrobienie kilku tysięcy textur to kupa roboty.

 

2. To też kupa roboty widać:)

 

pzdr!

Napisano
  Levus napisał:
1.No stary, no pewnie że nie robią textury o wymiarach 10000x10000.

Chyba że mają system Giga Texture od Carmaca :D

Tam można używać texów o dowolnej wielkości :D:D

Napisano

zawsze mozna cociac teren na segmenty i np komp wczytuje tylko ten fragment na ktorym jest postac a reszty nie ma i sukcesywnie sobie doczytuje w ramach przemieszczania postaci a te niewidoczne (juz ominiete) zamyka nie trzymajac ich w pamieci przez co nie marnuje zasobow. czesto tak jest w grach wyscigowych - w ramach poruszania sie do przodu doczytywane sa poszczegolne (nastepne) segmenty) a te przejechane juz sa zamykane. Tylko tak jak wczesniej wspominalem musisz taki teren lub odcinek drogi pociac na kawalki... Ogolnie temat rzeka :)

Napisano
  Ex3 napisał:
Chyba że mają system Giga Texture od Carmaca :D

Tam można używać texów o dowolnej wielkości :D:D

 

O no tego nie znałem:)

 

Tak czy inaczej to kupa roboty:D

Napisano
  • Autor
  Cytat
najczęściej w edytorze jest opcja malowania geometrii podłoża za pomocą textur

 

ale to chodzi o edytor dołączony do gry ? w maxie nie ma takowej opcyji ??

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.