ResonicX Napisano 23 Styczeń 2009 Share Napisano 23 Styczeń 2009 mam wymodelowane coś takiego: zrobienie tego to dla mnie nie problem, ale nurtuje mnie jedna rzecz - jak twórcy gier robią ogromne połacia terenu?? Np. w nadchodzącej grze FUEL ma być powierzchnia 14.000 km kwadratowych. jak coś takiego zrobić? przecież nie 'nakleję' na to jednej textury, a zrobienie kilku tysięcy textur to kupa roboty. a zresztą jak zrobić textury, aby na brzegach idealnie do siebie pasowały? możnaby chyba zrobić jedną a potem ją pociąć na kawałki, ale przecież nie zrobię obrazka o wymiarach np. 1.000.000 x 1.000.000 pix... 2. jak zrobić texturę gałęzi drzewa, taką na potrzeby gier?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 28 Styczeń 2009 Share Napisano 28 Styczeń 2009 1.No stary, no pewnie że nie robią textury o wymiarach 10000x10000. Robią różne wersje textury np 256x256, drogę, ziemię, trawę itp i później się to blenduje programowo na geometrii, najczęściej w edytorze jest opcja malowania geometrii podłoża za pomocą textur, zupełnie jak brushem w shopie, stad efekt "idealnego ich dopasowania". A i owszem dobrze to wyraziłeś, zrobienie kilku tysięcy textur to kupa roboty. 2. To też kupa roboty widać:) pzdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ex3 Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 1.No stary, no pewnie że nie robią textury o wymiarach 10000x10000. Chyba że mają system Giga Texture od Carmaca :D Tam można używać texów o dowolnej wielkości :D:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 zawsze mozna cociac teren na segmenty i np komp wczytuje tylko ten fragment na ktorym jest postac a reszty nie ma i sukcesywnie sobie doczytuje w ramach przemieszczania postaci a te niewidoczne (juz ominiete) zamyka nie trzymajac ich w pamieci przez co nie marnuje zasobow. czesto tak jest w grach wyscigowych - w ramach poruszania sie do przodu doczytywane sa poszczegolne (nastepne) segmenty) a te przejechane juz sa zamykane. Tylko tak jak wczesniej wspominalem musisz taki teren lub odcinek drogi pociac na kawalki... Ogolnie temat rzeka :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 29 Styczeń 2009 Share Napisano 29 Styczeń 2009 Chyba że mają system Giga Texture od Carmaca :D Tam można używać texów o dowolnej wielkości :D:D O no tego nie znałem:) Tak czy inaczej to kupa roboty:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ResonicX Napisano 30 Styczeń 2009 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2009 najczęściej w edytorze jest opcja malowania geometrii podłoża za pomocą textur ale to chodzi o edytor dołączony do gry ? w maxie nie ma takowej opcyji ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi