Napisano 1 Luty 200916 l Czesc Na screenie sa dwa fragmenty rendera (sciana i sufit lazienki, niewazne i tak co to). Jak widac po lewej jest o.k a po prawej jakies dziwne paski. Jedyna roznica miedzy tym po lewej a tym po prawej jest taka ze po prawej tuz przed kamera stoja drzwi z zaznaczona opcja "visible to camera". Po lewej te drzwi sa ukryte i jak widac jest ok. Drzwi to model od everow i dzieje sie tak tylko z nimi, jak wstawie jakis inny obiekt to jest ok. Co takiego moze byc w tym modelu? Ujednolicilem normalne, wszystkie polygony maja ten sam material id, co jeszcze moge zrobic? Ps. wiem, temat troche zły, problem jest nie z opcja a z obiektem drzwi.
Napisano 1 Luty 200916 l Normale - ok, id - ok, może jeszcze jakieś polygony się nakładają? Jeśli to "V" to sprawdź opcję "Secondary rays bias" w "Global switches". A te drzwi to ze szkła? Może się jakieś paskudztwo w nich odbija? :D Chociaż raczej wygląda właśnie na problem z normalnymi...
Napisano 1 Luty 200916 l Autor arev ta opcja jest na 0 czy normale skierowane w ta czy w tamta to nie powinno miec znaczenia skoro obiekt jest niewidoczny dla kamery..no ale tak czy tak sa ujednolicone, drzwi nie szklane, normalne drewno jakies, ale wlasnie sprawdzilem z normalnym szarym vraymtl - jest to samo
Napisano 1 Luty 200916 l Ej no, moment, napisałeś że "Visible to camera" jest zaznaczone, a teraz wychodzi na to, że jednak odznaczone => obiekt niewidoczny. Anyway, przetestowałem u siebie z dwoma płaszczyznami nakładającymi się na siebie i rzeczywiście, nawet gdy są niewidoczne dla kamery, renderują się artefakty wynikające z nakładania płaszczyzn (to co innego niż kierunki normali). 1 - pewnie u ciebie właśnie to jest problemem; 2 - zwiększenie wartości wspomnianego "Secondary rays bias", do np. 0.002, załatwi sprawę :) @\/: no problem ; ) Edytowane 1 Luty 200916 l przez arev
Napisano 1 Luty 200916 l Autor tak tak, odznaczone oczywiscie, miesza mi sie to bo nigdy nie wiem czy tam jest visible ktore trzeba odznaczyc czy invisible ktore trzeba zaznaczyc:D rzeczywiscie to te zduplikowane polygony, odroznienie bias od 0 zalatwilo problem, dziekuje ci bardzo dalbym repa ale juz mi niedawno w czyms pomogles i forum zabrania dania go ci ponownie:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto