Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc

 

Na screenie sa dwa fragmenty rendera (sciana i sufit lazienki, niewazne i tak co to). Jak widac po lewej jest o.k a po prawej jakies dziwne paski.

 

Jedyna roznica miedzy tym po lewej a tym po prawej jest taka ze po prawej tuz przed kamera stoja drzwi z zaznaczona opcja "visible to camera".

Po lewej te drzwi sa ukryte i jak widac jest ok.

 

Drzwi to model od everow i dzieje sie tak tylko z nimi, jak wstawie jakis inny obiekt to jest ok.

 

Co takiego moze byc w tym modelu? Ujednolicilem normalne, wszystkie polygony maja ten sam material id, co jeszcze moge zrobic?

Ps. wiem, temat troche zły, problem jest nie z opcja a z obiektem drzwi.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Normale - ok, id - ok, może jeszcze jakieś polygony się nakładają? Jeśli to "V" to sprawdź opcję "Secondary rays bias" w "Global switches".

A te drzwi to ze szkła? Może się jakieś paskudztwo w nich odbija? :D Chociaż raczej wygląda właśnie na problem z normalnymi...

Napisano
  • Autor

arev ta opcja jest na 0

 

czy normale skierowane w ta czy w tamta to nie powinno miec znaczenia skoro obiekt jest niewidoczny dla kamery..no ale tak czy tak sa ujednolicone, drzwi nie szklane, normalne drewno jakies, ale wlasnie sprawdzilem z normalnym szarym vraymtl - jest to samo

Napisano

Ej no, moment, napisałeś że "Visible to camera" jest zaznaczone, a teraz wychodzi na to, że jednak odznaczone => obiekt niewidoczny.

Anyway, przetestowałem u siebie z dwoma płaszczyznami nakładającymi się na siebie i rzeczywiście, nawet gdy są niewidoczne dla kamery, renderują się artefakty wynikające z nakładania płaszczyzn (to co innego niż kierunki normali).

1 - pewnie u ciebie właśnie to jest problemem;

2 - zwiększenie wartości wspomnianego "Secondary rays bias", do np. 0.002, załatwi sprawę :)

 

@\/: no problem ; )

Edytowane przez arev

Napisano
  • Autor

tak tak, odznaczone oczywiscie, miesza mi sie to bo nigdy nie wiem czy tam jest visible ktore trzeba odznaczyc czy invisible ktore trzeba zaznaczyc:D

 

rzeczywiscie to te zduplikowane polygony, odroznienie bias od 0 zalatwilo problem, dziekuje ci bardzo

 

dalbym repa ale juz mi niedawno w czyms pomogles i forum zabrania dania go ci ponownie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności