Posted February 1, 200916 yr Czesc Na screenie sa dwa fragmenty rendera (sciana i sufit lazienki, niewazne i tak co to). Jak widac po lewej jest o.k a po prawej jakies dziwne paski. Jedyna roznica miedzy tym po lewej a tym po prawej jest taka ze po prawej tuz przed kamera stoja drzwi z zaznaczona opcja "visible to camera". Po lewej te drzwi sa ukryte i jak widac jest ok. Drzwi to model od everow i dzieje sie tak tylko z nimi, jak wstawie jakis inny obiekt to jest ok. Co takiego moze byc w tym modelu? Ujednolicilem normalne, wszystkie polygony maja ten sam material id, co jeszcze moge zrobic? Ps. wiem, temat troche zły, problem jest nie z opcja a z obiektem drzwi.
February 1, 200916 yr Normale - ok, id - ok, może jeszcze jakieś polygony się nakładają? Jeśli to "V" to sprawdź opcję "Secondary rays bias" w "Global switches". A te drzwi to ze szkła? Może się jakieś paskudztwo w nich odbija? :D Chociaż raczej wygląda właśnie na problem z normalnymi...
February 1, 200916 yr Author arev ta opcja jest na 0 czy normale skierowane w ta czy w tamta to nie powinno miec znaczenia skoro obiekt jest niewidoczny dla kamery..no ale tak czy tak sa ujednolicone, drzwi nie szklane, normalne drewno jakies, ale wlasnie sprawdzilem z normalnym szarym vraymtl - jest to samo
February 1, 200916 yr Ej no, moment, napisałeś że "Visible to camera" jest zaznaczone, a teraz wychodzi na to, że jednak odznaczone => obiekt niewidoczny. Anyway, przetestowałem u siebie z dwoma płaszczyznami nakładającymi się na siebie i rzeczywiście, nawet gdy są niewidoczne dla kamery, renderują się artefakty wynikające z nakładania płaszczyzn (to co innego niż kierunki normali). 1 - pewnie u ciebie właśnie to jest problemem; 2 - zwiększenie wartości wspomnianego "Secondary rays bias", do np. 0.002, załatwi sprawę :) @\/: no problem ; ) Edited February 1, 200916 yr by arev
February 1, 200916 yr Author tak tak, odznaczone oczywiscie, miesza mi sie to bo nigdy nie wiem czy tam jest visible ktore trzeba odznaczyc czy invisible ktore trzeba zaznaczyc:D rzeczywiscie to te zduplikowane polygony, odroznienie bias od 0 zalatwilo problem, dziekuje ci bardzo dalbym repa ale juz mi niedawno w czyms pomogles i forum zabrania dania go ci ponownie:)
Create an account or sign in to comment