SHiP Napisano 8 Marzec 2004 Napisano 8 Marzec 2004 Piszę od niedawna grę i teraz mam zamiar pisać loader modeli. Ale nie mogę nigdzie znaleźć opisu formatu 3ds. W sumie znalazłem na http://www.gametutorials.com/Tutorials/opengl/OpenGL_Pg4.htm artykuł o tym formacie ale po angielsku ;( a ja angielskiego zbyt dobrze nie znam. Wiecie może gdzie znalazłbym coś o tym po polsku?? Jeśli nie to może znacie jakiś bardzo dobry translator ;)
SHiP Napisano 9 Marzec 2004 Autor Napisano 9 Marzec 2004 Hmm wielkie dzięki :D Pisze rpg wiec duże wymagania nie sa mi potrzebne... No kurcze musze przetestowac ten program :D Jak by ktoś coś znalazł coś na temat 3dsa to też niech coś napisze...
RAsputin Napisano 10 Marzec 2004 Napisano 10 Marzec 2004 Ja pisalem loader do 3ds, niestety korzystalem tylko z materialow po angielsku. Ale w sumie ten format jest klarowny, wiec angielski powinien ci wystarczyc. Jezeli natomiast chcesz po polsku to proponuje zainteresowac sie tworzeniem pluginow do maxa. Na stronie www.directx.neostrada.pl masz opisane jak zrobic taki loader wlasnie po polsku. Pozdrawiam
SHiP Napisano 11 Marzec 2004 Autor Napisano 11 Marzec 2004 Jednak pozostane przy formacie *.X. Dobra kumpel mi szystko poiedział tylko nie mam pojęcia o co biega z tymi materiałami. Sa tam jakieś dziwne liczby. np Material { 0.541176;0.031373;0.431373;1.000000;; 0.000000; 0.541176;0.031373;0.431373;; 0.000000;0.000000;0.000000;; }
SHiP Napisano 12 Marzec 2004 Autor Napisano 12 Marzec 2004 A i jeszcze jedno MeshMaterialList { 1; 12; 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0; To jak sie domyślam jest ilość obiektów i ilość faceów. Tak?? A co moze być tych dalszych polach??
Gość deavt Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Poniżej umieszczam fragment mojego pliku 3DS. 4D 4D 59 47 02 00 02 00 . 0A 00 00 00 03 00 00 00 3D 3D 15 45 02 00 3E 3D . 0A 00 00 00 03 00 00 00 FF AF E1 00 00 00 00 A0 . 13 00 00 00 30 34 20 2D 20 44 65 66 61 75 6C 74 . 00 10 A0 0F 00 00 00 11 00 09 00 00 00 96 96 96 . 20 A0 0F 00 00 00 11 00 09 00 00 00 96 96 96 30 . A0 0F 00 00 00 11 00 09 00 00 00 E5 E5 E5 40 A0 . 0E 00 00 00 30 00 08 00 00 00 0A 00 41 A0 0E 00 . 00 00 30 00 08 00 00 00 00 00 50 A0 0E 00 00 00 . 30 00 08 00 00 00 00 00 52 A0 0E 00 00 00 30 00 . 08 00 00 00 00 00 53 A0 0E 00 00 00 30 00 08 00 . 00 00 00 00 00 A1 08 00 00 00 03 00 84 A0 0E 00 . 00 00 30 00 08 00 00 00 00 00 8A A0 06 00 00 00 . 87 A0 0A 00 00 00 00 00 80 3F 00 A2 2F 00 00 00 . 30 00 08 00 00 00 64 00 Pierwsze 2 bajty (4D4D) to id bloku, to kumam. Następne 4 bajty (według specyfikacji) to długość bloku, i tu zaczynają się schody, ponieważ długość ta wynosi 1 497 825 792 bajtów, niecałe 1,5GB! A rozmiar pliku to 149 KB. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć o co tu chodzi?
cta Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 ja sie nie znam, ale 1 497 825 792 ma początek 149 czyli tyle kilobajtów ile wynosi rozmiar pliku
Udytzkey Napisano 6 Kwiecień 2008 Napisano 6 Kwiecień 2008 Następne 4 bajty (według specyfikacji) to długość bloku, i tu zaczynają się schody, ponieważ długość ta wynosi 1 497 825 792 bajtów, niecałe 1,5GB! A rozmiar pliku to 149 KB. Czy ktoś potrafi mi powiedzieć o co tu chodzi? Twoj plik ma dokladnie 149337 Bajtow, a liczysz te 4 bajty od tylu 00024759 Hex = 149337 Dec, pozatym na przyszlosc naucz sie szukac w necie np. 3ds loader c++ i co mamy tutaj:http://www.google.de/search?q=3ds+loader+c%2B%2B&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:de:official&client=firefox-a http://www.xbdev.net/3dformats/3ds/3ds.php
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się