jachnik Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Robię pojedyncze renderingi i zapisuję je na dysk pod zadeklarowaną nazwą np. "Skałki". W zasadzie wszystko jest OK. ale..... Kiedyś miałem tak ustawioną opcję, że każdy kolejny rendering automatycznie zapisywał się pod nazwą, ale z kolejnym numerem np. Skałki 1, Skałki2, Skałki 3 ... itd. Teraz zapomniałem jak się to ustawia i muszę na piechotę wchodzić do katalogu po każdym wyrenderowaniu i zmieniać ręcznie numer, co jeszcze nie byłoby problemem, tylko że czasem zapomnę i wtedy tracę pół godziny, bo rendering zapisał się na staryn pliku i dawaj .... robota jeszcze raz. Może ktoś mi przypomni - bardzo proszę - jak się to ustawia w "Comonie" . Pozdrawiam JC.
blinq Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Wystarczy, że ustawisza, zakres klatek do wyrenderowania i wskażesz plik docelowy. Max automatycznie ponumeruje kolejne klatki
mkeruj Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 Tudzież ewenementualnie Video Postem, ale jeśli obraz z tej samej kamery, to po co sobie życie komplikować...
sly Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 chłopaki... autor wyraźnie napisał: Robię pojedyncze renderingi i zapisuję je na dysk pod zadeklarowaną nazwą np. "Skałki". czyli nie chodzi o animację... ja nie wiem jak to ustawić... pozdrawiam.
jachnik Napisano 13 Luty 2009 Autor Napisano 13 Luty 2009 Dzięki za intuicję Sly. Może jednak napisałem niezbyt jasno. Więc umocnię to. Przykład: 1. Robię rendering (pojedyncze zdjęcie) program zapisuje to jako "Skałki 1" . 2. Wchodzę do sceny robię porawki, coś tam zmieniam. 3. Robię następny rendering (znowu pojedyncze zdjęcie). Chciałbym, żeby program automatycznie zapisał to jako "Skałki 2" 4. Oglądam wykonane zdjęcie i znowu wchodzę do sceny i poprawiam np. ustawienie kamery i światło. 5. Ponownie robię rendering. Chciałbym aby program zapisał to jako "Skałki 3" itd...itd. Kiedyś to działalo. Nie zapisałem sobie parametrów Comona w "zeszyciku", a teraz nie mogę sobie przypomnieć jak to ustawiałem. Próbowałem tak i siak i nie mogę wpaść na to, jak to ma być. Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie. A poza tym przyda się to wielu ludziom. JC.
La R Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) Nie ma takiej opcji niestety więc się trzeba skryptami posiłkować. Trzeba by było napisać skrypt, który inkrementuje nazwę pliku i wrzucić go w post-render w commonie. Edit: Ok wróciłem do domu i jak jesteś nadal zainteresowany to napisze stosowny skrypt na tyle na ile wiedza o maxscript mi pozwoli :). Edit2: Się chyba przeliczyłem bo napisałem skrypt, który działa według założenia fajnie inkrementuje pliki, ale coś nie mogę zmusić do współpracy z tym post-renderem :/ Edytowane 13 Luty 2009 przez La R
La R Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 (edytowane) Zamieszczam skrypt - może jakiś spec się połasi zaglądnąć czy coś nie tak ze skryptem czy z maxem. Nazwa pliku/plików musi być w następującym formacie "nazwa_liczba.typ" czyli na przykład test_1.jpg albo test_0012.tga. ( pathh = rendOutputFilename --sciezka posp = findstring pathh "_" +1 --poczatek cyfry posd = findstring pathh "." --koniec cyfry if posd == 1 then --w razie relatywnych siezek do plikow ( pathh[1] = "0" posd = findstring pathh "." ) p_count = posd-posp --znakow cyfry sub_read = substring pathh posp p_count --odczytaj cyfre z ciagu n_count = sub_read as integer --konwersja cyfry na int n_count+=1 --inkrementacja cyfry sub_str = n_count as string --powrot cyfry do str w_count = sub_str.count --ilsc znakow z int sub_zer = "" --deklaracja typu if p_count > w_count then --warunek na wstawianie zer ( for i = w_count +1 to p_count do ( sub_zer += "0" ) ) sub_strf = sub_zer + sub_str --sklad znakow rendOutputFilename = replace rendOutputFilename posp p_count sub_strf ) Edytowane 13 Luty 2009 przez La R
sly Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 skoro to pojedyncze rendery, to nie prościej zapisywać każdorazowo... "manualnie" że tak powiem..? :/
claude Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 powiem szczerze że też mnie brak tej opcji denerwował, czasami zapominałem zapisać renderu, powinien być autmat który zapisuje każdy test tak na wszelki wypadek fajnie że jest skrypt ale nie wiem jak go użyć pozdro
Gość User190 Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 zawsze możesz załadować do RAM Playera ostatnio wykonany render, jeśli zapomniałes go sobie zapisać.
La R Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 No wlasnie. Jak testuje skrypt przez edytora to gra cacy jak trzeba,ale po wpakowaniu do pozycji odpowiedzialnej za wykonywanie skryptów po bądź przed renderem to "cisza" . Ciekawi mnie co odpowiada za takie wykonanie skryptu. Jak wrócę po weekendzie do domu to pomyślę no chyba,ze mnie ktoś ubiegnie tak czy siak już teraz nie odpuszcze i będzie działać:).
jachnik Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 Sorry ! Chyba zrobiłem niepotrzebną zadymę moim problemem. Choć jestem przekonany, że innych też to denerwuje jak zresztą potwierdza Claude. Pocieszam się więc, że jeśli coś z tej zadymy wyniknie to przynajmniej skorzysta z tego trochę ludzi. Tylko słuchajcie! Jak już będzie konkretne rozwiązanie np. skrypt, to bardzo proszę napiszcie jak to się uruchamia. Myślę, że większość ludzi nie wie co się robi z takim skryptem. Ja zresztą też... Najciekawsze jest to, że taka opcja u mnie kiedyś chodziła. Zastanawiam się jak to możliwe? Pozdrawiam i dzięki za dobre chęci - póki co.... JC.
La R Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 (edytowane) No dobra to poszedłem w trochę inną stronę. Chwilę posiedziałem i nie wymyśliłem czemu te post i pre nie działa więc zrobiłem z tego makro skrypt tak, żeby to przypominało quick render z paska klikasz i jazda :). Więc tak najpierw instalacja : 1 - Macro_irs.mcr - skopiować do katalogu .\ui\macroscripts 2 - pliki ikon ( pliki z rozszerzeniem bmp ) - skopiować do katalogu .\ui\Icons 3 - następnie w customize->customize user interface->toolbars->grupa:main UI, kategoria:Render 4 - z listy wybieramy pozycję IncrementalRenderSave przeciągając na pasek narzędzi ot choćby obok quick render. Instrukcja...hmmm...klik i już :) Ps. Przy relatywnych ścieżkach jeśli jest to ten sam dysk, w którym jest max to na chwile obecną ( mój błąd - poprawie ;) ) najlepiej by scieżka była typu jak efaultowa czyli \root\folder_name1\...\folder_name_n na przykład max2009\pliki lub max2009\pliki\weroniki. Defaultowo obrazki zapisywane są do .\renderoutput pod nazwą i kolejnymi numerami name_001.jpg, automatycznie też aktywowana jest opcja "save" jeśli jest nieaktywna. Okno ustawień rendera może pozostać otwarte, okno aktualizowane jest na bieżąco. Jeśli chcesz zapisać plik we własnym katalogu pod własną nazwą to ustalasz to w Common a format nazwy pliku musi wyglądać tak: nazwa_numer.typ. Wszelkie uwagi, błędy, poprawki, niejasności itd - walcie śmiało, a ja zobaczę co da się zrobić :). Mam nadzieje, że się przyda. Pozdro. Edytowane 17 Luty 2009 przez La R 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się