Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Po użyciu funkcji boolean pojawiają mi się czarne smugi na poligonach ( jak na załączonym obrazku ). Tak myslałem że coś się poprzesuwało, ale po wywaleniu poligonów i utworzeniu nowych na tych samych vertexach problem znika. Czyli chyba punkty siatki się nie przesuwają? Nie wiem co z tym zrobić, a tworzenie nowych poligonów jest bardzo czasochłonne.

 

Nawiasem mówiąc podczas modyfikacji walca przy użyciu extrude miałem podobne "skazy". Znikały po zmianie obiektu na "editable mesh" i z powrotem na "editable poly". Może ktoś wie o co z tym chodzi?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 915
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wycinaj otworow booleanem tylko potnij connectem sciane i uzyj po tym bridge, po takich akcjach z booleanem sam efekt w renderze bedzie skopany.

Napisano
  • Autor

No okej, ale ja użyłem booleana w innym celu niż wycięcie otworów. Chodziło mi o to żeby odciąć górę elementu po krawędzi innego elementu, który akurat na tym obrazku jest schowany.

 

Czy ktoś jednak wie jak uniknąć tych czarnych plam?

Napisano
  • Autor

Pobawiłem się smooothing groups i jest tak samo tylko jeszcze gorzej. Czyli pewnie jest to z tym związane. Jednak na razie moje umiejętności jeśli chodzi o smoothing groups nie wystarczają.

 

Dzięki w każdym razie. Chyba że ktos zna jakiś prostszy sposób.

 

A czy jest w 3ds coś w stylu "redraw" z AutoCada? Może to by pomogło.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Jak ucinasz element po krawędzi innego to nie musisz robić boolena (jest duże ryzyko powstania bugów w siatce) zrób unhide na tamtym obiekcie który służył do ucięcia i w obiekcie, który tniesz zaznacz edge i odszukaj quick slice. Następnie włącz przyciąganie do wierzchołków i zrób slica korzystając z przyciągania do wierzchołków tego drugiego obiektu. Po cieciu zaznacz poligony, które miałeś usunąć i je usuń. Wybierz 'Border' lub wciśnij '3' i zaznacz obrys jednym kliknięciem i daj 'Cap'.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki.

 

Tylko problem z "quick slicem" polega na tym, przynajmniej u mnie, że nawet jak wybiorę dwa punkty do cięcia to w końcu cięcie zależy od tego jak mam ustawiony widok względem tych przedmiotów? Myślałem że wybiorę punkty oznaczjące płaszczyznę którą chcę ciąć i niezależnie od widoku zawsze wyjdzie to samo. A tutaj powstaje linia łącząca dwa punkty, która jeśli obrócę trochę widok jest inna, i wychodzi inne cięcie?

Napisano

Jak płaszczyzna, która jest potrzebna do cięcia nie jest równolegle do jakiegoś widoku tylko pod kątem, to włącz zwykłego 'slice plane' i zrób align do tej płaszczyzny i powinno być dobrze.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.