Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Po użyciu funkcji boolean pojawiają mi się czarne smugi na poligonach ( jak na załączonym obrazku ). Tak myslałem że coś się poprzesuwało, ale po wywaleniu poligonów i utworzeniu nowych na tych samych vertexach problem znika. Czyli chyba punkty siatki się nie przesuwają? Nie wiem co z tym zrobić, a tworzenie nowych poligonów jest bardzo czasochłonne.

 

Nawiasem mówiąc podczas modyfikacji walca przy użyciu extrude miałem podobne "skazy". Znikały po zmianie obiektu na "editable mesh" i z powrotem na "editable poly". Może ktoś wie o co z tym chodzi?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 889
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie wycinaj otworow booleanem tylko potnij connectem sciane i uzyj po tym bridge, po takich akcjach z booleanem sam efekt w renderze bedzie skopany.

Napisano
  • Autor

No okej, ale ja użyłem booleana w innym celu niż wycięcie otworów. Chodziło mi o to żeby odciąć górę elementu po krawędzi innego elementu, który akurat na tym obrazku jest schowany.

 

Czy ktoś jednak wie jak uniknąć tych czarnych plam?

Napisano
  • Autor

Pobawiłem się smooothing groups i jest tak samo tylko jeszcze gorzej. Czyli pewnie jest to z tym związane. Jednak na razie moje umiejętności jeśli chodzi o smoothing groups nie wystarczają.

 

Dzięki w każdym razie. Chyba że ktos zna jakiś prostszy sposób.

 

A czy jest w 3ds coś w stylu "redraw" z AutoCada? Może to by pomogło.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Jak ucinasz element po krawędzi innego to nie musisz robić boolena (jest duże ryzyko powstania bugów w siatce) zrób unhide na tamtym obiekcie który służył do ucięcia i w obiekcie, który tniesz zaznacz edge i odszukaj quick slice. Następnie włącz przyciąganie do wierzchołków i zrób slica korzystając z przyciągania do wierzchołków tego drugiego obiektu. Po cieciu zaznacz poligony, które miałeś usunąć i je usuń. Wybierz 'Border' lub wciśnij '3' i zaznacz obrys jednym kliknięciem i daj 'Cap'.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki.

 

Tylko problem z "quick slicem" polega na tym, przynajmniej u mnie, że nawet jak wybiorę dwa punkty do cięcia to w końcu cięcie zależy od tego jak mam ustawiony widok względem tych przedmiotów? Myślałem że wybiorę punkty oznaczjące płaszczyznę którą chcę ciąć i niezależnie od widoku zawsze wyjdzie to samo. A tutaj powstaje linia łącząca dwa punkty, która jeśli obrócę trochę widok jest inna, i wychodzi inne cięcie?

Napisano

Jak płaszczyzna, która jest potrzebna do cięcia nie jest równolegle do jakiegoś widoku tylko pod kątem, to włącz zwykłego 'slice plane' i zrób align do tej płaszczyzny i powinno być dobrze.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności