Vath'ras Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Witam Problem w 3ds-ie następujący: mam sobie dwa plane'y jeden tuż za drugim z nałożonymi teksturkami. Jeden jest całkowicie przezroczysty, drugi całkowicie widoczny. Teraz: jak zrobić, aby jeden plane stopniowo zmieniał się na widoczny, a ten drugi na przezroczysty (żeby się tak "wymieniły" widocznością)? zmiana materiału oczywiście nie wchodzi w grę, bo niestety to się nie da zakluczować w animacji.
kozioo Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Oczywiście że można zmianę materiału zakluczować w animacji. Materiał Blend się kłania.
Vath'ras Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 Ok spoko, dzięki, a jeszcze jedno: jak jest ze zmianą rozmiaru w animacji? W sensie że mam powiedzmy krótką strzałkę (Editable Poly) i chcę ją wydłużyć, to kluczuję, chwytam te wszystkie vertexy od "wskaźnika" strzałki i przesuwam żeby była dłuższa, znów kluczuję, potem puszczam animację, i się okazuje że została ta dłuższa strzałka, i nie zmienia rozmiaru.
tweety Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 zamiast ciągnąć vertexami spróbuj to zrobić na FFD. ale jeśli chcesz jednak użyć vertexów to zaznacz opcję animate w editable poly, postaw klucz zerowy a potem animuj. wadą tego jes to że na timeline nie zobaczysz śladu po kluczach więc będzie ci ciężko poprawiać animację.
Vath'ras Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 Dzięki, tylko co to jest FDD? na google nie byłem w stanie znaleźć nic sensownego
Reanimator Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 uzyj modyfikatora Edit Poly i przelacz sie na Animate. Wtedy bedzie sie animowalo.
Vath'ras Napisano 15 Luty 2009 Autor Napisano 15 Luty 2009 super poszło wszystko, dzięki :D tylko że na auto-keyu poszło. Jak próbowałem na set-keyu to nie działało mhm
mirach Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Dzięki, tylko co to jest FDD? na google nie byłem w stanie znaleźć nic sensownego Tak na przyszlosc, nie szukaj tylko w google, ale tez w pod F1 maxa, od tego to tam jest. I nie FDD tylko FFD :)
Temporal Napisano 16 Luty 2009 Napisano 16 Luty 2009 Witam Problem w 3ds-ie następujący: mam sobie dwa plane'y jeden tuż za drugim z nałożonymi teksturkami. Jeden jest całkowicie przezroczysty, drugi całkowicie widoczny. Teraz: jak zrobić, aby jeden plane stopniowo zmieniał się na widoczny, a ten drugi na przezroczysty (żeby się tak "wymieniły" widocznością)? zmiana materiału oczywiście nie wchodzi w grę, bo niestety to się nie da zakluczować w animacji. a nie lepiej animowac parametr opacity?:> bo z tego co zrozumialem to z widocznego na niewidoczny i na odwrot to chyba opacity da rade. A wiekszosc parametrow w maxie da sie animowac w czasie wiec to zaden problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się