guufox Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 Mam taki problem. Mam scene interior, 1 swiatlo maxa wpadajace przez okno - direct, i 1 vraylight w oknie. Problem, Vraylight nie jest przeroczysty tzn. swiatlo wpada(direct) do srodka, tzn powinno wpadac, ale jak mam vraylight to on mi to zaslania, albo jak go ukryje(invisible) to co prawda mam swiatlo z direct`a ale nie mam vray. Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje.
hcpiter Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 lol dodaj jakies tlo za oknem z vray light mtl albo zmien kolor env na bialy :)
guufox Napisano 17 Luty 2009 Autor Napisano 17 Luty 2009 lol dodaj jakies tlo za oknem z vray light mtl albo zmien kolor env na bialy :) Nic to nie dalo :( nie wiem o co chodzi, spedzilem 4 godziny klikajac jak sie tylko da i w co sie tylko ta w tym shitvrayu bo juz inaczej tego nie moge nazwac. A tak zeby lepiej sprecyzowac proba, to vraylight dziala na mojego directa jak zaslona, cienie sie ida... Nie wiem co by tu jeszcze wymyslec. Przciez to nie powinna byc jakas wielka filozofia do cholery. Sprawdzalem rozne wtaki na forum i widze ze wiekszoc ludzi albo rozpoczyna od standatowych ustawien albo wogole na takich jedzie. Mam prosta scenke jak konstrukcja cepa, wszystko co chce tp GI, to vraylight, i cienie z directa.
tweety Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 a po co ci widoczny za oknem vraylight? chcesz mieć białe tło za oknem?
guufox Napisano 17 Luty 2009 Autor Napisano 17 Luty 2009 a po co ci widoczny za oknem vraylight? chcesz mieć białe tło za oknem? tak, moze podam przyklad o jaki mi chodzi: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&page=51 Chce miec takie przepalone swiatla na podlodze, a nie chce dawac nic za okno, a za oknem jasnosc. Nie wiem czy to dobrze wytlumaczylem.
hcpiter Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 No ale jak dasz niewidoczny vray light to za oknem bedziesz mial czarne tlo, ok wiec daj tam jakiegos plane`a i dodaj do niego vray light material z jakims tam mlt ktory bedzie i tak swiecil, a to ze vray lighta nie bedzie widac to nie znaczy ze nie bedzie oddzialywal na otoczenie, A zeby direct dzialal i przechodzil przez tego plane`a wystarczy w swietle go excludowac :)
guufox Napisano 17 Luty 2009 Autor Napisano 17 Luty 2009 No ale jak dasz niewidoczny vray light to za oknem bedziesz mial czarne tlo, ok wiec daj tam jakiegos plane`a i dodaj do niego vray light material z jakims tam mlt ktory bedzie i tak swiecil, a to ze vray lighta nie bedzie widac to nie znaczy ze nie bedzie oddzialywal na otoczenie, A zeby direct dzialal i przechodzil przez tego plane`a wystarczy w swietle go excludowac :) Wlasnie chyba o to mi chodzilo. Tylko mi sie wydawalo wczesniej, ze to bedzie wlasnie tak jak wstawie w okna vray light. :) to ja jeszcze zapytam, co to znaczy: mlt i excludowac :/ ale zaraz zaraz, ktos przy tych rendera gdzie podalem linka pisze tak: " Jeden Direct: Multipier 8 Kolor jasno Kremowy/Ecri (253,255,210) Cienie Vryja, Smooth i Ares Shadows zaznaczone Subdivision: 20 VRayLight w oknach: Invisible Multipier : 25 Color Biały Subdivision: 20" To tak samo jak ja. A mi nie dziala. Koles dal directa i vraylight w oknach na invisible. Ale jak ja dam na invisible to moje okna sa czarne i to jest moj problem.
hcpiter Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 mtl multiply natezenie swiatla extludowac funkcja exlude w swietle, dzieki niej swiatlo bedzie przechodzilo przez ten obiekt ktory exludowales. Ustawienia swiatla nic nie maja do tego czy background bedzie swiecil i czy bedzie widoczny. Nawet w vraylightcie masz zaznaczone invisible wiec logicznie myslac bedzie on niewidoczny i tak.
Marcin Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 A nie możesz poprostu ustawić w Rendering > Evoirment koloru białego dla tła ? Mtl - Multiplier lub Material Extrudować - odłączać (czyli wyłączyć z oddziaływania na obiekt w tym przypadku. Opcja dostępna w ustawieniach światła)
guufox Napisano 17 Luty 2009 Autor Napisano 17 Luty 2009 (edytowane) mtl multiply natezenie swiatla extludowac funkcja exlude w swietle, dzieki niej swiatlo bedzie przechodzilo przez ten obiekt ktory exludowales. Ustawienia swiatla nic nie maja do tego czy background bedzie swiecil i czy bedzie widoczny. Nawet w vraylightcie masz zaznaczone invisible wiec logicznie myslac bedzie on niewidoczny i tak. Nie wiem moze glupio mysle, fakt nie znam sie ale jak dla mnie to jest naturalne ze prze to vray light powinno swiatlo przechodzic. Mam tu ikonke exclude, otwiera mi sie nowe okno, ale nic wiecej z tym zrobic nie moge. Moglbym zrobic jeszcze tak, wstawic vray sun i miec po klopocie. Ale widze ze wszyscy robia directa i vray lighta :) Cos takiego chcialbym miec, ale okna rzeby byly calkowiecie przepalone, zeby nie bylo widzac co za nimi jest :) Edytowane 17 Luty 2009 przez guufox
Wirnik Napisano 17 Luty 2009 Napisano 17 Luty 2009 myslałem ze nie włyłaczyłes opcji ignore light normal ale nie. przestało działać... direct przechodził przez swiatła ale od czasu kiedy można zateksturowac swiatła vrayowskie przestały być przeźroczyste.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się