Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki problem. Mam scene interior, 1 swiatlo maxa wpadajace przez okno - direct, i 1 vraylight w oknie. Problem, Vraylight nie jest przeroczysty tzn. swiatlo wpada(direct) do srodka, tzn powinno wpadac, ale jak mam vraylight to on mi to zaslania, albo jak go ukryje(invisible) to co prawda mam swiatlo z direct`a ale nie mam vray. Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
lol dodaj jakies tlo za oknem z vray light mtl albo zmien kolor env na bialy :)

 

Nic to nie dalo :( nie wiem o co chodzi, spedzilem 4 godziny klikajac jak sie tylko da i w co sie tylko ta w tym shitvrayu bo juz inaczej tego nie moge nazwac. A tak zeby lepiej sprecyzowac proba, to vraylight dziala na mojego directa jak zaslona, cienie sie ida... Nie wiem co by tu jeszcze wymyslec. Przciez to nie powinna byc jakas wielka filozofia do cholery.

 

Sprawdzalem rozne wtaki na forum i widze ze wiekszoc ludzi albo rozpoczyna od standatowych ustawien albo wogole na takich jedzie. Mam prosta scenke jak konstrukcja cepa, wszystko co chce tp GI, to vraylight, i cienie z directa.

Napisano

No ale jak dasz niewidoczny vray light to za oknem bedziesz mial czarne tlo, ok wiec daj tam jakiegos plane`a i dodaj do niego vray light material z jakims tam mlt ktory bedzie i tak swiecil, a to ze vray lighta nie bedzie widac to nie znaczy ze nie bedzie oddzialywal na otoczenie, A zeby direct dzialal i przechodzil przez tego plane`a wystarczy w swietle go excludowac :)

Napisano
No ale jak dasz niewidoczny vray light to za oknem bedziesz mial czarne tlo, ok wiec daj tam jakiegos plane`a i dodaj do niego vray light material z jakims tam mlt ktory bedzie i tak swiecil, a to ze vray lighta nie bedzie widac to nie znaczy ze nie bedzie oddzialywal na otoczenie, A zeby direct dzialal i przechodzil przez tego plane`a wystarczy w swietle go excludowac :)

 

Wlasnie chyba o to mi chodzilo.

Tylko mi sie wydawalo wczesniej, ze to bedzie wlasnie tak jak wstawie w okna vray light.

 

:) to ja jeszcze zapytam, co to znaczy: mlt i excludowac :/

 

ale zaraz zaraz, ktos przy tych rendera gdzie podalem linka pisze tak:

"

Jeden Direct:

Multipier 8

Kolor jasno Kremowy/Ecri (253,255,210)

Cienie Vryja, Smooth i Ares Shadows zaznaczone

Subdivision: 20

 

VRayLight w oknach:

Invisible

Multipier : 25

Color Biały

Subdivision: 20"

 

To tak samo jak ja. A mi nie dziala. Koles dal directa i vraylight w oknach na invisible. Ale jak ja dam na invisible to moje okna sa czarne i to jest moj problem.

Napisano

mtl multiply natezenie swiatla

extludowac funkcja exlude w swietle, dzieki niej swiatlo bedzie przechodzilo przez ten obiekt ktory exludowales.

Ustawienia swiatla nic nie maja do tego czy background bedzie swiecil i czy bedzie widoczny. Nawet w vraylightcie masz zaznaczone invisible wiec logicznie myslac bedzie on niewidoczny i tak.

Napisano

A nie możesz poprostu ustawić w Rendering > Evoirment koloru białego dla tła ?

 

Mtl - Multiplier lub Material

Extrudować - odłączać (czyli wyłączyć z oddziaływania na obiekt w tym przypadku. Opcja dostępna w ustawieniach światła)

Napisano (edytowane)

aaaaa.jpg

mtl multiply natezenie swiatla

extludowac funkcja exlude w swietle, dzieki niej swiatlo bedzie przechodzilo przez ten obiekt ktory exludowales.

Ustawienia swiatla nic nie maja do tego czy background bedzie swiecil i czy bedzie widoczny. Nawet w vraylightcie masz zaznaczone invisible wiec logicznie myslac bedzie on niewidoczny i tak.

 

 

Nie wiem moze glupio mysle, fakt nie znam sie ale jak dla mnie to jest naturalne ze prze to vray light powinno swiatlo przechodzic. Mam tu ikonke exclude, otwiera mi sie nowe okno, ale nic wiecej z tym zrobic nie moge.

 

Moglbym zrobic jeszcze tak, wstawic vray sun i miec po klopocie. Ale widze ze wszyscy robia directa i vray lighta :)

 

Cos takiego chcialbym miec, ale okna rzeby byly calkowiecie przepalone, zeby nie bylo widzac co za nimi jest :)

Edytowane przez guufox
Napisano

myslałem ze nie włyłaczyłes opcji ignore light normal ale nie.

przestało działać...

direct przechodził przez swiatła ale od czasu kiedy można zateksturowac swiatła vrayowskie przestały być przeźroczyste.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności