Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ... Jestem nowy na forum i początkujący jeśli chodzi o grafikę 3D ... Przedstawiam swoje prace ( zaznaczam, że to moja pierwsze przyzwoicie wyglądająca prace ) z prośbą o pomoc w ulepszeniu sceny, gdyż moim zdaniem można zrobić to o wiele lepiej ... Z góry dziękuję

 

http://img407.imageshack.us/img407/3383/rubin1el7.jpg

http://img9.imageshack.us/img9/760/piercien1uu1.jpg

http://img413.imageshack.us/img413/8752/sygnetwj6.jpg

 

Daję linki ponieważ rendery wykonałem w ,,dość" dużej rozdzielczości (2048x1736) więc źle by się oglądało ...

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 6,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeśli chcesz robić takie rzeczy to zainteresuj się Maxwellem lub Fryrenderem, będzie na pewno o wiele lepiej... chociaż źle nie jest.

Napisano

Wiesz, biżuteria o wiele lepiej wygląda w sklepach niż w domu, dlaczego ?

Bo tam jest mnóstwo źródeł światła, zrób dużo światełek żeby miało co się odbijać od tych kamyczków dopiero zacznie to wyglądać jak jakiś kryształ

Napisano

Wiem z jakiego tutka, to robisz i tez go kiedys robilem. Sluchaj, no jak tu wyzej koledzy pisza, wiecej swiatelek, by to slicznie przechodzilo przez kamyczek ... ty a tak btw dla kogo ten pierscionek? xD (zart)

Napisano

no jakieś kiepskie te kaustyki i za mocne nierównomierne światło. :(

Napisano
  • Autor

Chupek : Dobra już zaczynam patrzeć za tym ... Zobaczym co z tego będzie

Ex3 : Poprawie światła, zobaczymy co z tego wyjdzie

Blader : Dla koleżanki :P

Dunablaser : A jak poprawić wszystko, żeby kaustyka była lepsza ... Zwiększyć ilość świateł czy może namiąchać coś w Caustics ??

 

Dziękuję wam wszystkim ... Już biorę się za robotę aby wyglądało to lepiej, a tak btw. uważacie, że rozdzielczość za duża ?? ;P

Napisano

Ale w sumie, zielony czy niebieski ten bursztyn/rubin napewno byłby śliczny :D

Napisano

Trzeba zmienic w ustawieniach światła ustawienia kaustyki, poszukaj tutoriala o caustykach w V-ray. ;) " V-ray caustics.

Rozumiem że jesteś początkujacy ;)

Edytowane przez Camel

Napisano
  • Autor

Witam ponownie ... Otóż przeszukałem forum w poszukiwaniu czegoś pożytecznego no i oczywiście z wykorzystaniem waszych ,,pomocy naukowych" i stworzyłem takie coś : pierscionecek.jpg

Jednakże takie no nazwijmy to ,,gumno" renderowało się 1,5h są jakieś przyzwoite sposoby na przyspieszenie renderu ?? Oczywiście przegrzebałem całe forum no i kombinowałem ze sposobami umieszczonymi tam lecz nie skutkuje ... A no i pytania dnia

1. Czemu ten materiał wygląda jakby była jakaś luminescencja włączona ? A użyłem takiego samego materiału jak wcześniej tylko inny kolor ...

2. Dlaczego w dolnej prawej części rubinu jest jakaś taka ciemna plama??, gdzie moim zdaniem nie powinno tak być no ale może tak się światło rozprasza ...

 

Ahh ... A jak kombinowałem, żeby uzyskać zadowalający mnie efekt kaustyczny to oczywiście nic z tego nie wyszło po zobaczeniu czasu renderowania z rozdzielczością 640px × 480px 7h :D

Napisano

Ech.. Jakie masz parametry sprzętowe.. często bywa tak że muli co do kaustyki. Mam propozycję możesz uzywać alternatywnych rendererów jak Kerkythea, Indigo, Maxwell. Najciekawsze, ze jest integracja z 3ds max :) to pozwala na robienie takich kaustyk że szok, nie musialoby nawet Ci tak długo liczyć. Pozdrawiam.

Napisano

no no, polecanie Maxwella czy Indygo w celu przyspieszenia renderu... widac fachowca :)

Napisano
  • Autor

Maxwell jak wiadomo to robi ziarno, a właściwie to pole ryżowe :P A Indygo muszę się zainteresować ...

No a moja specyfikacja kompa to Procek 2 rdzenie 4,2 GHz, karta graficzna GeForce 8600 GT, dysk będę wymieniać na 32 MB cache 1 TB co raczej przyspieszy mi kompa bo narazie mam 80 GB na ATA :P No i nie wiem co tam jeszcze ...

Ahh no i 2 GB ramu ... będę wymieniać do 4 GB więc będzie lepiej ...

No ale będzie, jak na razie to nie jest :p

Edytowane przez Czolg

Napisano

Robi ziarno, ale jak będziesz renderował przez choćby 2-5 h to ci sie zlikwiduje.. bedzie wyglądało jak photo przy dobrych materiałach i świetle ;)

 

W koncu to ja mam 4 GB, procesor core 2 quad, ale mi sie chce 16 GB Ram'u do wizualizacji ;))

 

Mirach: a tak proponuję bo na takim sprzęcie robienie dobrej kaustyki V-raye strasznie muli pamięć i procesor, Maxwell i Indigo oraz Kerkythea (renderowanie Metropolis Light Transport) to dobry efekt daje...

Napisano
Mirach: a tak proponuję bo na takim sprzęcie robienie dobrej kaustyki V-raye strasznie muli pamięć i procesor, Maxwell i Indigo oraz Kerkythea (renderowanie Metropolis Light Transport) to dobry efekt daje...

 

Powiem tak. Kaustyka na vrayu bawilem sie jak mialem Athlona 1,6 Ghz i 1 Gb ramu, i spokojnie sie liczylo. Vraya mozna zoptymalizowac naprawde niezle, ale rownie dobrze ustawic tak zeby nawet 8 rdzeniowca zamulil. A co do tych rendererow co podajesz, no tak, dobre efekty daja, tylko zobacz ile te efekty sie licza. Tak samo nie wiem skad wiara ze ktos wlaczy Maxwella czy Indygo i odrazu dostanie super efekt.

 

Czolg, zamiast zmieniac silniki renderujace i wierzyc w cuda, lepiej pokaz jak masz poustawianego tego vraya i materialy, to bedzie mozna cos poradzic innego niz "kup szybsza maszyne"

Napisano

Zresztą mirach mowisz dobrze - wiec mnie interesuje to jak mozna byłoby zoptymalizować działanie kaustyki na miękkich cieniach w v-ray a zarazem najlepsza jakość oświetlenia, i materiały, ... oczekuję wyjaśnien, bo tutoriale jakich szukałem, mało dały :)

Napisano
  • Autor

Hello ... Dam tutaj ustawienia VRay'a i materiały do tej scenki (w której coś w ogóle wcięło kaustykę). A i takie pytanko czy wiecie może skąd się wziął ten ciemny pasek w prawej części renderu ? I dlaczego gdy zrobię kamerę i robię render z widokiem z kamery to mi wywala błąd i wywala maxa ? :

Render:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b33e311efd4cc0b9.html

Ułożenie sceny: (w kółeczku to ten pierścionek, taka maluteńka kropeczka)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7a11d33287543123.html

VRay light properties:

http://img156.imageshack.us/img156/5356/vraylightproperties.jpg

Ustawienia świateł:

1. http://img156.imageshack.us/img156/1368/wiata.jpg

2. http://img294.imageshack.us/img294/1966/wiata1.jpg

Ustawienia VRay'a:

1. http://img168.imageshack.us/img168/4113/beztytuur.jpg

2. http://img243.imageshack.us/img243/7417/beztytuu1.jpg

3. http://img168.imageshack.us/img168/853/beztytuu2p.jpg

4. http://img18.imageshack.us/img18/255/beztytuu3.jpg

5. http://img261.imageshack.us/img261/5079/beztytuu4.jpg

6. http://img18.imageshack.us/img18/3441/beztytuu5.jpg

7. http://img8.imageshack.us/img8/2060/beztytuu6.jpg

Materiały

 

1. Z tego wykonałem pierścień :

a) http://img264.imageshack.us/img264/303/gold01.jpg

b) http://img6.imageshack.us/img6/1434/gold02.jpg

c) http://img6.imageshack.us/img6/2010/gold03.jpg

2. Z tego wykonałem rubin :

http://img207.imageshack.us/img207/2470/rubin.jpg

3. A to jest podłoże, może nieważne ale co mi tam :

http://img207.imageshack.us/img207/3863/gleba.jpg

Tylko w pierścieniu dałem wszystko do podglądu bo w reszcie jest tak samo ... Tylko basic parameters jest inne.

Jakby coś jeszcze mogło się przydać to pisać :)

Napisano
oczekuję wyjaśnien

 

to brzmi jak przesluchanie :D

 

Czolg:

 

tak bardzo na szybko w biegu jestem.

Te wielkie swiatlo emituje fotony? Na tak maly obiekt? Przedewszystkim to sproboj ustawic to zeby skala miala sens. Prawdopodobnie 90% fotonow marnuje sie latajac po calej scenie zamiast robic caustyke tam gdzie trzeba. Spokojnie powinno ci starczyc male studio.

Ustawienia renderera powiedzmy ze ok, zamiast brute force mozesz dac lightcashe i nie wiem skad masz Intensity Exponential, ale niech sobie bedzie.

Napisano
  • Autor

Witam ... Po trochę dłużej przerwie stworzyłem coś takiego ...

Wiem, że to nie rubin i że światła tak widać na plane itd. ale moje pytanie jest następujące:

Czy tak wykonana kaustyka wygląda jak powinna czy jednak coś nie tak ??? :

kaustyka.jpg

 

Czy może tak lepiej :

kausyka2.jpg

 

Nie zwracajcie uwagi na światło materiały i takie tam w tym przypadku chodzi mi tylko i wyłącznie o kaustykę.

Edytowane przez Czolg

Napisano

kaustyka ładna, ale czy wystarczyłoby jedno-dwa źródło/a światła? bo ja uważam że tak w realu tylu świateł nie będzie. ale widzę że się ładnie uporałeś z causticsami ;) proponuję popracować troszkę nad materiałem i zrenderować w większej rozdzielczości ;)

Napisano
  • Autor

Dziękować, dziękować ... Już biorę się do pracy ... Jutro po szkole zrobię lepsze rendery i wstawię do oceny ... Pozdrawiam !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności