Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chce zrobić animacje skaladania origami. I zastanawiam sie czy stosować kości czy normalne obiekty. Najwiekszy problem mam z opacowaniem skladania kartki w 4 kierunkach tak jak tutaj:

 

http://www.bbc.co.uk/cbbc/smart/makes/steps/make_series11_origami2.shtml

 

nie moge sobie poradzic z rozstawieniem IK solvers i kolejnoscia linków tak zeby całość sie odpowiednio zginała. Dodatkowo chce to zrobic bez żadnych rozciagnieć.

 

Macie jakis pomysł? albo jakiesgoś tutka który by pomógł ?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z tego co widze to najlepiej zrobic gotowy model tego ptoka pociac to na plaszczyzny i zanimowac od tylu to poprostu rozkladasz to do kartki kroku pierwszego. nei stosowal bym kosci tylko odpowiednio podlinowal wszsytkie trojkaty. chyba najlepszym linkowaniem byla by chierarchia po koleji od najmniej znaczacego czyli ostatniego trojkata do najwyzej polozonego czyli tego ktory tak naprawde sie nie bedzie rozkladal. na koncu standardowo podepnij to do helpera abys mial jakakolwiek kontrole nad elementami

ale to tylko moja prpz i pewnie kazdy zrobilby to inaczej :)

Napisano

tak to fakt bardzodobra technika dla wtajemniczonych-zna ja moze ze 2 dwie osoby :) z czego jedna nawet o tym nie wiem jest tak tajna :)...

Napisano

siema,

 

robilem cos podobnego, robilem to morpherem, generalnie kiepski pomysl i srednia kontrola nad tym co sie dzieje, trzeba bylo tez najpierw pociac kartke na odpowiednie segmenty.

 

obczaj tutaj jak wyszlo

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47805

 

ekhm. tez bardzo mnie interesuje metoda przyruchow :)

Napisano

tez bym tak zrobil z morphem :P robisz origami w realu, rozkładasz papier, tniesz plane wg zagiec, i robisz kazda kolejna wersje (czili każdy krok osobno) i morph :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności