Napisano 25 Luty 200916 l Chce zrobić animacje skaladania origami. I zastanawiam sie czy stosować kości czy normalne obiekty. Najwiekszy problem mam z opacowaniem skladania kartki w 4 kierunkach tak jak tutaj: http://www.bbc.co.uk/cbbc/smart/makes/steps/make_series11_origami2.shtml nie moge sobie poradzic z rozstawieniem IK solvers i kolejnoscia linków tak zeby całość sie odpowiednio zginała. Dodatkowo chce to zrobic bez żadnych rozciagnieć. Macie jakis pomysł? albo jakiesgoś tutka który by pomógł ?
Napisano 9 Marzec 200916 l z tego co widze to najlepiej zrobic gotowy model tego ptoka pociac to na plaszczyzny i zanimowac od tylu to poprostu rozkladasz to do kartki kroku pierwszego. nei stosowal bym kosci tylko odpowiednio podlinowal wszsytkie trojkaty. chyba najlepszym linkowaniem byla by chierarchia po koleji od najmniej znaczacego czyli ostatniego trojkata do najwyzej polozonego czyli tego ktory tak naprawde sie nie bedzie rozkladal. na koncu standardowo podepnij to do helpera abys mial jakakolwiek kontrole nad elementami ale to tylko moja prpz i pewnie kazdy zrobilby to inaczej :)
Napisano 9 Marzec 200916 l tak to fakt bardzodobra technika dla wtajemniczonych-zna ja moze ze 2 dwie osoby :) z czego jedna nawet o tym nie wiem jest tak tajna :)...
Napisano 9 Marzec 200916 l siema, robilem cos podobnego, robilem to morpherem, generalnie kiepski pomysl i srednia kontrola nad tym co sie dzieje, trzeba bylo tez najpierw pociac kartke na odpowiednie segmenty. obczaj tutaj jak wyszlo http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47805 ekhm. tez bardzo mnie interesuje metoda przyruchow :)
Napisano 9 Marzec 200916 l tez bym tak zrobil z morphem :P robisz origami w realu, rozkładasz papier, tniesz plane wg zagiec, i robisz kazda kolejna wersje (czili każdy krok osobno) i morph :)
Napisano 17 Marzec 200916 l Ja robiłem jontami coś takiego: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48355 Generalnie rig był "harmonijkowy".
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto