Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Sory za "dubla" ,ale mam pytanko (powyższe nadal aktualne ,zwłaszcza ten "rozluźniający" smoot, taki jak w Silo) ,czy w Wingsie mogę dodać vertexa w środku ścianki (też to chyba w Silo widzialem ) ,to w zasadzie tyle, pozdrawiam.

Napisano (edytowane)

merge dwóch vertexów -

- jeśli są złączone edgem, to najprościej pod Edge > collapse (złączą się pośrodku)

(to samo dotyczy łączenia większej ilości vertexów połączonych albo edgem albo facem - collapse jest zarówno pod edge jak i pod face; można także collapsować więcej niezależnych edgów równocześnie - każdy złączy się sam dla siebie).

- jest jeszcze Vertex > weld (wybierasz jednego, dajesz ten rozkaz, wskazujesz do któego ma się doczepić).

- to ostatnie, jeśli chcesz łączyć ich po kolei więcej, wygodniej jest zrobić pod tweak mode (tam wciskasz Ctrl Alt i suwasz vertexa w kierunku tego do którego ma się doczepić)

 

snapowanie - co chcesz do czego przysnapować? bo snap jako tako nie ma, ale niektóre rzeczy da się obejść.

 

smooth co rozluźnia - vertex > tighten > do 100 procent (tak przypuszczam, nie wiem jak jest w silo)

 

vertex w środku ścianki - właściwie się nie da, najprościej obejść chyba poprzez face > contour >> face > collapse (zrobi najpierw nowego faca w środku faca i potem go zcollapsuje że będzie vertex)

Taki vertex będzie połączony z vertexami ścianki. Samotnego się chyba nie da.

Edytowane przez Ania
Napisano (edytowane)

Dzięki Ania ,w końcu mogę trochę przyspieszyć pracę w Wingsie ,co do tego snapa ,to w sumie już po problemie ,jeszcze raz dzięki (repa dać nie mogę ),pozdrawiam :)

 

Edit:

A jak zeskalować vertexy/edge/scianki w jednej osi? tak jak to w blenderze robie ,czyli s->x->0

Próbowałem w Wingsie ,ale jakoś mi to nie wychodzi ,ok już mam ,flatten ;]

Edytowane przez adrian2608
Napisano

niestety nie da się przypisywać dwóliterkowych skrótów.

 

scale axis > X, Y, Z albo normal

jeśli klikniesz prawą zamiast lewą myszą na rozkaz scale axis, to możesz wybrać na obiekcie dowolną oś (np. jakiś edge, albo normalę ścianki)

 

oprócz tego scale radial skaluje wg. dwóch osi (jak w blenderze skalowanie s > shift x)

 

jeśli chcesz skalować do zera, to jest rozkaz flatten (również z osiami X, Y, Z, normal lub dowolna)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności