Napisano 26 Luty 200916 l witam przy renderingu w okienku gdzie pojawiaja sie obliczenia wyskakuje mi na zielono komunikat warning: texture map #475 returned invalid bump normal (xyz -1, #inf ...)) wnioskuje ze mam jakis blad w teksturze 475 ..tylko pytanie ...jak teraz szybko moge znalesc ta wadliwa teksture ????? w scenie mam dosyc duzo materialow ....
Napisano 26 Luty 200916 l A w czym to renderujesz? Czy problem powtarza się z tą samą teksturą/materiałem w nowej scenie z jakimś prostym obiektem? Załącz testową scenkę jeśli możesz, ciekawe zjawisko :D
Napisano 26 Luty 200916 l Autor renderuje v-rayem Szczerze mowiac nie widze zadnych bledow przy testowym renderingu ...wszystko wyglada ok (renderuje na niskuch ustawieniach moze dlatego nie widac ). Po prostu dzis odpalilem scenke i ....dostaje taki blad w czasie renderingu W scenie jak pisalem mam duzo materialow (to jeste exterior) i ciezko teraz bedzie mi znalesc material ktory wyrzuca mi ten blad. Myslalem ze istnieje jakis sposob aby znalesc material/texture o danym numerze w scenie. zrobie wiec tak Pracuje dalej az do czasu gdy wadliwa tekstura ujawni sie sama pozdrawiam !
Napisano 26 Luty 200916 l Otwórz Material/Map Browser, z lewej strony wybierz "Scene". Pokaże się lista materiałów w scenie. Żeby wyświetlić wszystkie tekstury w tych materiałach pole "Root only" musi być odznaczone. Znajdziesz wtedy konkretną bitmapę i będziesz mógł potestować, ale szczerze mówiąc problem wydaje mi się trochę losowy i raczej niezwiązany z samą teksturą (bo niby co złego może w niej siedzieć? :>).
Napisano 26 Luty 200916 l Autor hmmm no tak ....moze i masz racje arev dzieki za wskazowki ...! pozdrawiam !
Napisano 27 Luty 200916 l ale szczerze mówiąc problem wydaje mi się trochę losowy i raczej niezwiązany z samą teksturą (bo niby co złego może w niej siedzieć? :>). Niewłaściwy kolor piksela dla normal mapy na przykład...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto