dar810 Napisano 11 Marzec 2009 Napisano 11 Marzec 2009 Witam jestem poczatkujacy chcialem zrobic w 3ds max taki obiekt jak na zdjeciu ale jak zrobic siatke poza tym ze mozna ja sprobowac wycinac Booleanem moze jest jakis Tutorial bardzo prosze o pomoc
piotrek Napisano 11 Marzec 2009 Napisano 11 Marzec 2009 Możesz albo ręcznie wymodelować (np. kopiując fragment siatki wiele razy, a później je mergując ze sobą otrzymując większą siatkę). Dobrym sposobem jest także stworzenie tekstury z taką siatką w kolorach białym i czarnym, a następnie nałożyć taką teskturę na plane'a wrzucając ją do slotu transparency (opacity). W ten sposób plane w miejscach, gdzie tekstura jeszcz czarna będzie przezroczysty, a w miejscach, gdize jest biała ─ nieprzezroczysty (albo odwrotnie).
Sebastian Ozga Napisano 11 Marzec 2009 Napisano 11 Marzec 2009 To nie powinno być skomplikowane, robisz tak: - zagęszczasz siatkę w taki sposób, aby linie siatki pokrywały się z krawędziami wycięć - zaznaczasz te poly, które mają być wycięte - nadajesz niewielkie extrude do wewnątrz (żeby nadać grubość blachy) - usuwasz zaznaczone poly - wygładzasz krawędzie przez chamfer Edit: Takjak napisał Piotrek też może być, jeśli to nie musi być widoczne z bliska.
dar810 Napisano 11 Marzec 2009 Autor Napisano 11 Marzec 2009 dzieki tylko jak to zrobic na cylindze bo tam linie siatki nie leza prostopadle ?
Sebastian Ozga Napisano 11 Marzec 2009 Napisano 11 Marzec 2009 Można na kilka sposobów, ja zrobiłbym tak: Przy cylindrze podstawa jest chyba podzielona na trójkąty, o ile dobrze pamiętam, więc usuwasz wszystkie, zaznaczasz obramowanie tej dziury, która się zrobiła i wciskasz "Cap". Teraz masz jeden wielki poly na całą podstawę. Włączasz sobie "Snap Tool" i narzędziem "cut" tniesz podstawę od jednego wierzchołka do drugiego.
Rekomendowane odpowiedzi