Skocz do zawartości

siatka


dar810

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Możesz albo ręcznie wymodelować (np. kopiując fragment siatki wiele razy, a później je mergując ze sobą otrzymując większą siatkę).

Dobrym sposobem jest także stworzenie tekstury z taką siatką w kolorach białym i czarnym, a następnie nałożyć taką teskturę na plane'a wrzucając ją do slotu transparency (opacity). W ten sposób plane w miejscach, gdzie tekstura jeszcz czarna będzie przezroczysty, a w miejscach, gdize jest biała ─ nieprzezroczysty (albo odwrotnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie powinno być skomplikowane, robisz tak:

- zagęszczasz siatkę w taki sposób, aby linie siatki pokrywały się z krawędziami wycięć

- zaznaczasz te poly, które mają być wycięte

- nadajesz niewielkie extrude do wewnątrz (żeby nadać grubość blachy)

- usuwasz zaznaczone poly

- wygładzasz krawędzie przez chamfer

 

Edit:

 

Takjak napisał Piotrek też może być, jeśli to nie musi być widoczne z bliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można na kilka sposobów, ja zrobiłbym tak:

Przy cylindrze podstawa jest chyba podzielona na trójkąty, o ile dobrze pamiętam, więc usuwasz wszystkie, zaznaczasz obramowanie tej dziury, która się zrobiła i wciskasz "Cap".

Teraz masz jeden wielki poly na całą podstawę. Włączasz sobie "Snap Tool" i narzędziem "cut" tniesz podstawę od jednego wierzchołka do drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności