Napisano 12 Marzec 200916 l Witam Zakupiłem tekstury Arroway i mam problem z ich zastosowaniem. Na materiał składa się mapa diffuse , mapa bump oraz reflectivity map. Wszystkie pliki są png. Problem jest w tym że po umieszczeniu w Vray teksturki diffuse i bump nie moge umieścić teksturki reflectivity w odpowiednim slocie. Poprostu mat. editor nie przyjmuje wiecej jak dwie tekstury , nie jest wina pliku , czy ktoś moze mi poradzic jak zastosowac te materiały ? aha max to 2009 pozdrawiam Maciej
Napisano 12 Marzec 200916 l chyba cos zle wkladasz bo nie ma jakis ograniczen w ilosci textur dla materialu, do ktorego slotu nie chce wejscc ?
Napisano 12 Marzec 200916 l Też tak sądze że nie ma zadnych ograniczen nigdy się z tym nie spotkałem. Umieszczam pierwszą teksture diffuse w slocie diffuse , drugą z bumpem analogicznie wszystko się wczytuje bez problemu , następnie chce umieścić reflection w slocie reflection wchodze w okno wyboru tekstury i wybieram ją i jej nie ładuje :| tzn. wogóle odmawia jej wczytania (nie ma komunikatu zadnego nie ma reakcji na przycisk otwórz ani na podwójne klikniecie na teksturze) kompletnie tego nie rozumie , sprawdziłem na zasadzie ze spróbowałem czy ładuje np. teksture reflection do kanału bump --> ładuje , ale jak chce załadować trzecią teksture png do dowolnego slotu - nie ładuje W zyciu czegos takiego nie widziałem jak z maxem od lat sie bawie. W końcu max coś wypluł : "Failed to allocate filter table for this bitmap. Not enough memory. This map may render incorectly.... " spoko czyli mam za mało Ramu.... ??? Edytowane 12 Marzec 200916 l przez maciej437
Napisano 12 Marzec 200916 l No to masz odpowiedz na textury tej wielkosci co Arroway.Trzy sposoby na rozwiazanie: 1.Bitmap pager 2.Dokupic pamiec 3.Zminiejszyc w szopie tekstury
Napisano 12 Marzec 200916 l O ile dobrze kojaze, to textury arrowaya sa jakies 6000x6000 pixeli, jesli nie renderujesz wizki na bilboard czy cos, mozesz je spokojnie zmiejszyc do jakis 2k x 2k
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto