Napisano 14 Marzec 200916 l Witam, Od razu zaznacze że jestem jeszcze zielony w grafice 3d :) Mam problem z przedstawieniem płaszczyzn parametrycznych w 3ds maxie. Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak to zaimplementować?. *Np. musze przedtawić krzywe i płaszczyzny(płaty) beziera i mam pewien pomysł ale nie wiem czy to jest to ?: -rysuje splina typu "bezier" dodaje modyfikator extrude i ffd(tworząc płaszczyzne modyfikowalną parametrycznie) *jakich jeszcze można użyć modyfikatorów pokazujących siatke kontrolną ?
Napisano 14 Marzec 200916 l Jaki jest cel tej pracy? Ciężko jest mi sobie wyobrazić co chcesz uzyskać. Może chodzi Ci o NURBsy?
Napisano 14 Marzec 200916 l Autor nie to musi być bezier przedtawiony w 3ds maksie (przedstawiona płaszczyzna parametryczna ale nie nurbs)
Napisano 14 Marzec 200916 l Autor musze przedstawić różnice bezier, b-spline i nurbs a nie wiem jak to przedstawić w tym programie(z jakich modyfikatorów skorzystać)
Napisano 14 Marzec 200915 l Możesz spróbować modyfikatora "Surface" na siatce splajnów bezierowskich. Zaznaczysz opcję "Show end result" i sterując stycznymi w punktach przecięcia siatki będziesz modyfikował płaszczyznę.
Napisano 14 Marzec 200915 l Autor dzięki za zainteresowanie! ale -"na siatce splajów bezierowskich" czy możesz mi arev podpowiedzieć jak ją uzyskać. po zrobieniu płaszczyzny parametrycznej np:QuadPatc nie wiem jak zamienić ją na płaszczyzne typu bezier gdzie można edytować punkty kontrolne?
Napisano 14 Marzec 200915 l Najpierw tworzysz kilka krzywych, ustawiasz tak by tworzyły siatkę (wierzchołki muszą się pokrywać, ale nie trzeba ich scalać). Pojedyncze segmenty siatki nie powinny mieć więcej niż 4 boki. Wszystkie krzywe przyłączasz do jednej, zaznaczasz wierzchołki i z quad menu (PPM) wybierasz typ wierzchołków: Bezier. Na krzywą dajesz modyfikator "Surface", reszta jak opisałem wcześniej. Efekt w sumie podobny do manipulowania stycznymi w Quad Patch, ale masz "oryginalne" krzywe Beziera :)
Napisano 16 Marzec 200915 l Autor ok tworze kilka krzywych beziera w kształcie siatki powierzchni łącze je w jedną krzywą "attach" następnie dodaje modyfikator surface i znika mi wszystko ? Czy istnieje inna metoda taka że uzyskuje się siatke kontrolną powierzchni beziera z bryły/płaszczyzny parametrycznej poprzez dodanie tylko jednego modyfikatora (modyfikator przekształcający obiekt -na krzywe beziera umożliwiający zmiane kształtu poprzez zmienianie np.wagi puntów kontrolnych) przykład:
Napisano 16 Marzec 200915 l ok tworze kilka krzywych beziera w kształcie siatki powierzchni łącze je w jedną krzywą "attach" następnie dodaje modyfikator surface i znika mi wszystko ? Wrzuciłem plik maxa(2009) z surface na krzywych beziera,jak chcesz to obejrzyj:)
Napisano 19 Marzec 200915 l Autor Mafida niestety mam problem z otworzeniem tego pliku (wyskakuje pare błędów np:) czy może pomóc przeinstalowanie progr.? mam wersje9.0 więc nie rozumiem dlaczego nie chce mi załadować
Napisano 19 Marzec 200915 l Ups plik jest w wersji max 2009 a nie 9:( Tak sobie przypomniałem że istnieje w maxie jeszcze jeden typ powierzchni oprócz nurbs-editable patch- może o to ci chodziło od początku?Zerknij na obrazek: Edytowane 19 Marzec 200915 l przez mafida
Napisano 20 Marzec 200915 l Autor Jestem dopiero początkujący ale wydajemi się że konwertując obiekt na editable path trace właściwości parametryczne obiektu (parametry tworzenia) gdzieś kiedyś przeczytałem że moge dodać modyfikator edit ... i dzięki temu obiekt zachowuje swoje właściwości parametryczne. Chciałbym bardzo stworzyć obiekt-płaszczyznę gdzie moge wpisując parametr modykikować punkty kontrolne czy istnieje coś takiego ? ps.dzieki za zainteresowanie Mafida
Napisano 20 Marzec 200915 l Well zamiast konwertować do editable patch możesz stworzyć obiekt typu plane albo quad patch na przykład i dodać modyfikator edit patch.... Ps.jak gdzieś znajdę maxa 9 to wrzuce jeszcze raz ten plik z surface na krzywych i będziesza mógł sprawdzić czy o to chodziło;)
Napisano 22 Marzec 200915 l Autor Efekt końcowy jest odpowiedni ale niestety nie do końca. Ta powierzchnia jest edytowalna przez punkty kontrole i wagi ale nie jest charakterystyczna do krzywych beziera nie można jej skonwertować na krzywe beziera więc myśle że to nie to. Wydaje mi się że jedyny sposób to stworzyć siatkę z pojedyńczych krzywych beziera i ją połączyć -tak jak to arev napisał wcześniej:(( No chyba że ktoś ma inny pomysł czekam z niecerpliwością :) Edytowane 23 Marzec 200915 l przez pansieka
Napisano 23 Marzec 200915 l Autor Mam koleny problem pewnie będzie to dla was dziecinnie łatwe nie śmiejcie się ale nie wiem jak połączyć krzywe beziera w jedną ?. Mianowicie stworzyłem pare krzywych na kształt siatki i zrobilem attach/connect i po dodaniu modyfikatora surface nie otrzymuje gładkiej powierzchni i gdy chce zmienić położenie punktu kontrolnego(vertex) powierzchnia się nie zmienia w widoku perspective
Napisano 24 Marzec 200915 l Masz tu super extra videotutorial jak zrobić to surface na splinach;)(4MB ) http://rapidshare.com/files/212778156/surf.rar
Napisano 24 Marzec 200915 l Mam koleny problem pewnie będzie to dla was dziecinnie łatwe nie śmiejcie się ale nie wiem jak połączyć krzywe beziera w jedną ?. Mianowicie stworzyłem pare krzywych na kształt siatki i zrobilem attach/connect i po dodaniu modyfikatora surface nie otrzymuje gładkiej powierzchni i gdy chce zmienić położenie punktu kontrolnego(vertex) powierzchnia się nie zmienia w widoku perspective musisz zadbac o to zeby: - obszary wynikajace z przeciec byly oparte o 4 wierzcholki (quady) - punkty (vertexy) na rozdzielnych bezierach byly odpowiednio blisko siebie, jak duzy zapas bledu sobie zakladasz ustawiasz w modyfikatorze Surface, w parametrze threshold
Napisano 27 Marzec 200915 l Autor Mafida jesteś wielki !! wielkie dzięki za tutorial teraz już wszystko wiem dziękuje wam wszystkim za pomoc!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto