Skocz do zawartości

Pomoc, vray i inne pierdoly :)


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie o szanowni użytkownicy forum max3d.pl, ja Piotr, jako nowy członek, zwracam się do was z prośbą o pomoc. Użytkownikiem 3dsmaxa jestem od zaledwie paru dni, specjalnie kupiłem nowy komputer żeby zacząć się coś uczyć. Żeby nie robić paru tematów zadam parę pytań z różnych kategorii tutaj, mogę prawda? :)

 

W pierwszej kolejności, wymodelowałem sobie takiego oto stworka:ludek1.jpg

 

No ale chciałem żeby wyglądał troszke inaczej, więc chciałem mu nadać taki materiał http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1873

a tu psikus, mam 3dsmaxa 2009 i vray'a 1,5 sp2, i wyszło mi coś takiego:

ludek2vray.jpg

 

Jakieś kropecki i w ogóle nie tak jakbym chciał to wyszło, proszę traktujcie mnie jak totalnego newbie bo zielony jestem póki co. Co musze zmienić/dodać żeby wyglądał on tak jak na tej stronie z materiałami?

 

A teraz drugie pytanie, czym różni się 'plane' od 'mesh' przy zamianie obiektu? Albo jestem jakiś tępy, albo nie wiem co :(

 

O i przy okazji, Panie i Panowie, zdradźcie mi tajemnice gdzie mogę ustawić sobie background jaki chce mieć? Wiedzie o co mi chodzi... mam nadzieje.

 

A i jeszcze jedno :P Jak widzicie pierwotnie mój ludek jest biało-czerwony, jestem w stanie jakoś pogrupować osobno części czerwone i osobno części białe? Ale w ten sposób abym miał tez zgrupowane osobno ręce i nogi. Męczy mnie troche przeciąganie na każdą część za każdym razem materiału jak coś źle zrobie.

 

To wszystko, póki co. Mam nadzieje że topic założyłem w odpowiednim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hi

 

Twój render z shaderem ściągniętym, z vraymaterials.de rożni się ponieważ twój model w studio jest źle oświetlony, jak i również wydaje mi się, ze mapowanie by się przydało bo na tym materiale widać fakturę jakiejś mapy, tak wiec albo mapowanie, albo porostu nie czyta ci ścieżki do plików textury(jeśli tam jest ta textura ). Osobiście proponuje jako, ze jesteś początkujący zapoznać się z tym tutorialem:

 

http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html

 

Dzieki niemu dowiesz się co nieco o renderowaniu w studio, podstaw materiałów, itp.

 

 

Jeżeli chodzi o problem z materiałami i przypisywaniem ich to polecam zapoznać się z Multi/Sub- Object material, a tutaj prosty i zrozumiały tutorial:

 

http://www.pixel2life.com/publish/tutorials/51/using_multi_sub_object_materials_in_3ds_max_6/

 

Aby wyświetlać background wchodzisz w zakładkę Rendering a następnie w Environment ( 8-ka na klawiaturze) i tam znajduje się color jak i environment map (tam możesz wsadzić tektury, gradienty i takie tam rożne mapy).

 

Zas na przyszlosc jesli jakies problemy zwiazane z samym Vrayem to ten manual jest najlepszy:

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/

 

pozdr.

  • Confused 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam ten topic zeby nie zakładać nowego.

Troszku się poduczyłem, ale i tak mam jeszcze pare pytań.

Mianowicie chciałbym się was spytać jaki jest sposób na szybsze renderowanie w vray'u?

Czy jest oczywiście. Potrzebuje wyrenderować plik 2600x1800px, a z jedną żarówką w scenie najmniejszy czas jaki udało mi się uzyskać to ~3h, czy to jest normalne?

Gdzieś przypadkiem przeczytałem o jakimś sposobie z zapisywaniem irradiance map i light cache do pliku przy renderze małej wielkości, a następnie użycia ich w renderowaniu większych plików, mógłby mnie ktoś wtajemniczyć o co z tym chodzi? A i jeszcze jedno, gdzie się włącza aby widać było na dole w pasku renderka czas pracy? Dzięki za wszelką pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapis do pliku masz w opcjach LC i IRmapy. Ustawiasz save to file i wskazujesz plik. Nieco przyspiesza pracę. Jak masz dużo odbić to zmniejsz ich ilość globalnie (reflection depth w ustawieniach renderera) albo lokalnie w materiale. 1-2 powinno wystarczyć, a exit color ustaw na uśredniony kolor otoczenia. Jeżeli używasz textur to zmniejsz je do wilekości jaka jest Ci faktycznie potrzebna przy renderze - bez sensu używać bitmapy 2048x2048 jeżeli pokrywa obszar 100x100 pikseli. To tak na początek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam ten topic zeby nie zakładać nowego.

Troszku się poduczyłem, ale i tak mam jeszcze pare pytań.

Mianowicie chciałbym się was spytać jaki jest sposób na szybsze renderowanie w vray'u?

Czy jest oczywiście. Potrzebuje wyrenderować plik 2600x1800px, a z jedną żarówką w scenie najmniejszy czas jaki udało mi się uzyskać to ~3h, czy to jest normalne?

Tak to jest normalne :)

Podaj ustawienia, detale, co, gdzie, jak, kiedy, dlaczego ! Jasnowidz potrafi tylko okreslic czas renderenowania twojej sceny z informacja o tym ze jest taka i taka rozdzialka i ze jest to zarowka.

 

Gdzieś przypadkiem przeczytałem o jakimś sposobie z zapisywaniem irradiance map i light cache do pliku przy renderze małej wielkości, a następnie użycia ich w renderowaniu większych plików, mógłby mnie ktoś wtajemniczyć o co z tym chodzi? A i jeszcze jedno, gdzie się włącza aby widać było na dole w pasku renderka czas pracy? Dzięki za wszelką pomoc :)

 

Panie takie cuda to tylko starzy gorole potrafia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności