Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam pytanko co do teksturowania drzew. Chodzi mi o korę drzewa. Najlepiej jest dać Diffuse+Bump czy Diffuse+Disp. czy Diffuse+Bump+Disp.?? Czy to też zależy od tekstury?

Edytowane przez Vega

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zależy od odległości - jak daleko to bump wystarczy, jak zbliżenie to displacement da ładniejszy efekt.

Napisano
  • Autor

Ok dzięki za pomoc :) Będzie to bardziej w oddali około 300m :) od drzewka.

Napisano

jak 300m to bump. bump+disp nie ma sensu za bardzo chyba że chcesz nadac displacementem kształt taki ogólnym a bumpem podkrecic, tzn dac jakies ryski czy cos :P

 

natomiast pamietaj ze disp sie dluzej liczy :D

Napisano

możesz jeszcze użyc normal maping. też da fajny efekt. ale chyba bump styknie.

Napisano
  • Autor

Ok, a co do liści co proponujecie? Też z oddali ok. 300m :)

Napisano
  • Autor

Niema różnicy między kamerą z góry, a przodu? Chodzi mi o tej metodzie co pisaliście (2D) to obojętnie jak kamerą będzie ułożona (góra, bok, przód) to i tak tą metodą robić?

Napisano

Nie bardzo - do płaskiego widoku wystarczą plaskacze, billbordy czy jak się je tam zwie - do bardziej urozmaiconych kierunkowo renderów przydają się krzyżaki.

Napisano
  • Autor

Ok dzięki wszystkim za pomoc :) Już wiem o co chodzi w tym wszystkim.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności